30-09-2003
Overbodige regeltjes
De PvdA-fractie probeert in kaart te brengen wat onnodige of
tegenstrijdige regelgeving is, waar onnodig veel bureaucratie en
formulierenfetisjisme zit, hoe lang de Amsterdamse burgers en
ondernemers gemiddeld aan contact met de gemeente besteden en hoe vaak
ze van het spreekwoordelijke kastje naar de al even spreekwoordelijke
muur worden verwezen. Hiertoe hebben we op de site een Meldpunt
Onnodige Regelgeving geopend. U kunt hier uw grieven over overbodige
regelgeving kwijt. Bijgaand hebben we een enqueteformulier gevoegd,
met het verzoek of u die wilt invullen en opsturen naar
mmulder@raad.amsterdam.nl
Michiel Mulder
1. Wanneer heeft u voor het laatst contact gehad met de gemeente?
2. Waarover ging dat?
3. Wat kon er sneller en efficiënter in dit contact met de
gemeente?
4. Hoeveel keer per jaar heeft u contact op moeten nemen met de
gemeente?
5. Hoe vaak werd u doorverwezen voordat uw probleem werd opgelost
of u de informatie kreeg die u zocht?
6. Wat was de gemiddelde wachttijd voordat u antwoord kreeg?
7. Met hoeveel verschillende diensten en stadsdelen heeft u te
maken gehad?
8. Welke gemeentelijke instelling of dienst vindt u het meest
bureaucratisch?
9. Kunt u een voorbeeld noemen van overbodige of tegenstrijdige
regelgeving waar u onlangs mee geconfronteerd werd?
10. Welk gemeentelijk formulier dat u recentelijk moest invullen vond
u overbodig?
11. Hoeveel tijd besteedt u gemiddeld per maand aan contact met de
locale overheid?
Michiel Mulder
Partij van de Arbeid