Partij van de Arbeid


30-09-2003

Overbodige regeltjes

De PvdA-fractie probeert in kaart te brengen wat onnodige of tegenstrijdige regelgeving is, waar onnodig veel bureaucratie en formulierenfetisjisme zit, hoe lang de Amsterdamse burgers en ondernemers gemiddeld aan contact met de gemeente besteden en hoe vaak ze van het spreekwoordelijke kastje naar de al even spreekwoordelijke muur worden verwezen. Hiertoe hebben we op de site een Meldpunt Onnodige Regelgeving geopend. U kunt hier uw grieven over overbodige regelgeving kwijt. Bijgaand hebben we een enqueteformulier gevoegd, met het verzoek of u die wilt invullen en opsturen naar mmulder@raad.amsterdam.nl

Michiel Mulder


1. Wanneer heeft u voor het laatst contact gehad met de gemeente?


2. Waarover ging dat?


3. Wat kon er sneller en efficiënter in dit contact met de gemeente?


4. Hoeveel keer per jaar heeft u contact op moeten nemen met de gemeente?


5. Hoe vaak werd u doorverwezen voordat uw probleem werd opgelost of u de informatie kreeg die u zocht?


6. Wat was de gemiddelde wachttijd voordat u antwoord kreeg?


7. Met hoeveel verschillende diensten en stadsdelen heeft u te maken gehad?


8. Welke gemeentelijke instelling of dienst vindt u het meest bureaucratisch?


9. Kunt u een voorbeeld noemen van overbodige of tegenstrijdige regelgeving waar u onlangs mee geconfronteerd werd?


10. Welk gemeentelijk formulier dat u recentelijk moest invullen vond u overbodig?


11. Hoeveel tijd besteedt u gemiddeld per maand aan contact met de locale overheid?

Michiel Mulder