Ingezonden persbericht
Persbericht
Verkopen via website verdriedubbelen bij gebruik nieuwe Fredhopper software
~ oplossing maximaliseert omzetpotentieel voor online verkopers ~
30 september 2003 - Fredhopper, een internationaal succesvol Nederlands softwarebedrijf, introduceert een nieuw soort zoek- en navigatiesoftware die bedrijven helpt om hun online verkopen te verhogen. Door de logica van de gebruiker te volgen, helpt de software klanten van online winkels intuïtief te vinden wat ze zoeken.
Fredhopper's product, Fredhopper Access Server (FAS), maakt een einde aan het eindeloze zoeken naar het juiste trefwoord dat de gebruiker bij traditionele zoekmethoden nogal eens voor problemen plaatste. FAS is gebaseerd op een multidimensionaal softwaremodel, waardoor klanten zelf kunnen bepalen hoe ze tot hun keuze willen komen.
Het is bewezen dat online kopers meer tijd besteden op sites die gebruik maken van FAS en dat ze vaker vinden waarnaar ze op zoek zijn. Daardoor hebben alle bedrijven die gebruik maken van FAS hun online verkopen zien toenemen, sommige zelfs tot drie keer zoveel.
"Bestaande zoeksoftware is niet effectief, omdat deze er vanuit gaat dat gebruikers dezelfde zoekterm intypen als de verkoper heeft gebruikt bij het maken van de website - het wordt dan een kansspel waarin de meeste klanten snel hun interesse verliezen", zei Joris Beckers, sales en marketing director van Fredhopper.
"Fredhopper heeft bedrijven geholpen om hun online verkopen enorm te laten toenemen, omdat haar software de gebruiker laat zien welke keuzes hij heeft", voegde Beckers toe. "Iedereen is anders en dat komt ook naar voren in de manier waarop mensen een koopbeslissing nemen. FAS stelt online klanten in staat om door een online catalogus te lopen op de manier die zij willen."
Met de merchandising functie van de software kunnen e-commerce managers hun online verkoopkanaal zo inrichten dat klanten alle vrijheid hebben om op hun eigen manier tot een keuze te komen, terwijl bepaalde producten binnen de keuzes van de klant extra onder de aandacht worden gebracht.
"Met de Fredhopper Access Server kunnen bedrijven de juiste balans vinden tussen het helpen van klanten bij het vinden wat ze zoeken en het promoten van specifieke producten", aldus Beckers.
(343 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Fredhopper
Fredhopper is een internationaal succesvol Nederlands softwarebedrijf dat een nieuw soort zoek- en navigatiesoftware biedt waarmee de effectiviteit van online verkoopkanalen kan worden vergroot. Het bedrijf won in 2002 de Fast-50 Rising Star Award van Deloitte & Touche.
Fredhopper's product, de Fredhopper Access Server, volgt de logica van de gebruiker en helpt online klanten intuïtief te vinden wat ze zoeken. Daardoor kunnen bedrijven hun online verkoopkanaal maximaal benutten.
Fredhopper richt zich met name op grote bedrijven die veel online verkopen, zoals postorderbedrijven, reisorganisaties en industriële groothandels. Het bedrijf mag veel van de toonaangevende online verkopers in Europa tot haar klantenbestand rekenen, zoals Argos, Thomas Cook en Philips Electronics.
De oprichters van Fredhopper zijn afkomstig van toonaangevende bedrijven zoals het MIT Media Lab, Procter & Gamble, Art Technology Group (ATG) en Baan.
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Viviane Brokerhof bij LEWIS, het IT PR bureau.
Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: yvonnev@lewispr.com
vivianeb@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Joris Beckers van Fredhopper:
Tel: +31 (0)20 530 01 00Fax: +31 (0)20 530 01 19
E-mail: joris.beckers@fredhopper.com Website: http://www.fredhopper.com
---
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com
---