Ingezonden persbericht

persbericht

Themasessie PIM op 30 september 2003, 18:00 uur in Huizen

Datamining: hype of effectief (in de praktijk)?

Over de toepassingsmogelijkheden van Datamining is de laatste jaren veel geschreven. Maar wat is nu de praktijk binnen het Nederlandse bedrijfsleven? In welke mate wordt het nu daadwerkelijk toegepast? Op 30 september antwoorden op veel vragen.

De werkgroep Datamining van het PIM heeft een uitgebreide enquête uitgevoerd om te achterhalen in hoeverre managers en marketeers bekend zijn met data mining, de toepassing(en) ervan en in welke mate data mining wordt toegepast binnen het bedrijfsleven. Presentatie van de resultaten: Judith Bloks, Database Marketeer bij de KLM.

Rick Spaans, Analist Marketing Research bij Robeco Direct, gaat in op "Wat beweegt de klantgroepen van Robeco Direct". Met behulp van diverse data mining technieken is onderzocht waardoor de verschillende klantgroepen zich laten triggeren.

Wotjek Kowalczyk, docent Artificial Intelligence bij de Vrije Universiteit van Amsterdam, is datamining consultant voor diverse (inter)nationale organisaties. Hij wordt gezien als dé datamining goeroe van Nederland en zal diverse data mining projecten waar hij de afgelopen 10 jaar betrokken bij geweest is behandelen. In zijn presentatie zal hij aangeven wat de belangrijkste factoren zijn om succesvol gebruik te maken van data mining.

Tot slot vertelt Peter Severens, Manager Consultancy en partner van BPK, over twee typen modellen die beide de klantwaarden beschrijven. Met deze modellen kan de verwachte klantduur en de productcyclus of waardeketen worden bepaald. Inclusief praktijkcases van o.m. Center Parcs, ANWB en Sanoma tijdschriften.

Een topavond voor iedereen die wil weten wat datamining is en hoe je het succesvol kan toepassen! Locatie: SAS in Huizen.
Inschrijven via de website: www.pimonline.nl onder de rubriek Activiteiten -> Themasessies -> Aanmelden.


---

Drs. P. Verhaagen
Bestuurslid PIM
Tel. 035-602 67 58
Mobiel: 06-54 300 588