PERSBERICHT
KIJKCIJFERS WEEK 39 2003
Totaalkijken 6 jaar en ouder 02-26 uur Datum
Kijkdichtheid Marktaandeel 29 september 2003
(KDH) (MADL)
Nederland 1 1,5 11,6 Volgnummer
Nederland 2 1,9 15,2 39/2003
Nederland 3 0,9 7,2
RTL4 2,0 15,7 Nadere informatie
RTL5 0,7 5,2
Nelly Kalfs
Yorin 0,7 5,3
SBS 6 1,2 9,1 020 641 4333
Net5 0,6 4,6
Veronica 0,4 3,5 Groen van Prinstererlaan 91
MTV 0,1 0,5 1181 TR Amstelveen
TMF 0,1 0,8 www.kijkonderzoek.nl
The Box 0,0 0,2
Nickelodeon 0,3 2,2 Definities
FoxKids 0,3 2,2 KDH = percentage van de doelgroep dat
gemiddeld naar programma of zender keek
Discovery 0,2 1,6 MADL = percentage kijkers naar programma of
NGC 0,1 0,5 zender, gepercenteerd op totale kijkerspubliek
Regionaal 0,3 2,4 Totaalkijken = basiskijkgedrag thuis + extra
Totaal 12,6 100,0 kijkgedrag bij anderen thuis
Marktaandelen totaalkijken 6 jaar en ouder per zendergroep
De publieke omroepen behaalden in week 39 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld
marktaandeel van 34,0%. De HMG zenders behaalden in deze week een marktaandeel van 26,2% en
de SBS zenders 17,3%. In prime time (18-24 uur) haalden de publieke omroepen een marktaandeel
van 37,5%, de HMG zenders 28,1% en de SBS zenders 20,9%.
Kijktijd totaalkijken 6 jaar en ouder 02-26 uur
In week 39 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 181,3 minuten.
Top 10 meest bekeken programma's totaalkijken 6 jaar en ouder 02-26 uur
Kijkers
KDH MADL
x 1000
1 28-09-2003 Zo STUDIO SPORT ZONDAG 1 Ned2 20,1 2966 49,4
2 26-09-2003 Vr BAANTJER RTL4 17,3 2548 40,8
3 27-09-2003 Za KOPSPIJKERS Ned3 16,4 2410 39,5
4 22-09-2003 Ma SPOORLOOS Ned1 14,8 2180 33,3
5 22-09-2003 Ma JOURNAAL 20 UUR Ned1 13,8 2029 33,7
6 25-09-2003 Do VOETBAL UC FEYENOORD-KAERNTEN Ned2 13,6 2008 33,4
7 26-09-2003 Vr GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL4 13,4 1972 35,4
8 28-09-2003 Zo POSTCODELOTERIJ MILJOENENJACHT Ned2 12,4 1824 25,2
9 28-09-2003 Zo STUDIO SPORT ZONDAG 2 Ned2 11,3 1658 23,2
10 24-09-2003 Wo VOETBAL UC NEWCASTLE UNITED-NAC Ned2 11,2 1643 26,5
Bij gebruik van deze gegevens dient vermeld te worden: Bron: Stichting KijkOnderzoek
Stichting Kijkonderzoek (SKO)