PERSBERICHT
Hilversum, 29 september 2003
BNN MET GIERTANKEN DE STRAAT OP!
'We zitten in de shit dus word lid!', met deze strijdkreet hoopt BNN voor het einde van het jaar 50.000 extra leden te werven. Om de actie kracht bij te zetten waren afgelopen zaterdagmiddag 27 september de actieteams van BNN in Amsterdam, Rotterdam, Breda, Apeldoorn, Enschede, Maastricht, Leeuwarden en Utrecht leden aan het werven. De actieteams werden in de diverse stadscentra vergezeld door een giertank en soms een koe (onder begeleiding van de eigenaar), zodat het publiek de 'shit' waar BNN zich momenteel in bevindt letterlijk en figuurlijk kon ervaren.
Wie afgelopen zaterdag in een van de acht verschillende steden ging shoppen had grote kans om terecht te komen in een 'demonstratie' van BNN. Een actieteam, inclusief spandoeken en gierwagen, vroeg op deze manier aandacht voor de ledenwerfcampagne van BNN. In Apeldoorn vergezelde zelfs een echte Hollandse koe met eigen spandoek het actieteam.
BNN heeft op 1 januari 2004 150.000 leden nodig om ook na september 2005 te mogen uitzenden op radio en televisie. Op dit moment heeft BNN nog een kleine 40.000 nieuwe leden nodig. Wordt dit aantal niet gehaald dan gaat de stekker eruit en verdwijnt de jongste omroep van Nederland.
Voor meer informatie en beeldmateriaal: BNN Communicatie
Marion van Dam, tel.: 035-6555333. e-mail: marion.van.dam@bnn.nl
BNN