BLAST RADIUS INC.
Nike Philips zet samenwerking met Blast Radius voort
Nike Philips zet samenwerking met Blast Radius voort om Nike-philips.com te verbeteren
Amsterdam, Nederland, September 29 /PRNewswire/ --
- Verklaringen van door Nike gesponsorde atleten, samples van muziektracks en extra interactiviteit van de site worden toegevoegd aan de klanten- en productondersteuning die reeds op Nike-philips.com te vinden zijn.
Nike Philips, een partnership die werd gevormd om de eerste van een nieuwe generatie draagbare audiospelers te creëren, is opnieuw in zee gegaan met Blast Radius Amsterdam, het bedrijf waarmee zij in de herfst van 2002 voor het eerst hadden samengewerkt aan de lancering van Nike-philips.com. Deze keer gaat het erom de interactiviteit van de site uit te breiden en de aandacht te vestigen op wijzigingen in de productlijn Portable Sport Audio (psa).
Begin volgende maand gaat de site het verband tussen muziek en sport verder benadrukken aan de hand van inspirerend materiaal over door Nike gesponsorde atleten, zoals verklaringen over hoe muziek atleten tot betere prestaties kan aanzetten, en de muziek waardoor zij zich geïnspireerd voelen. Ook worden amateur-atleten aangemoedigd om met de site te communiceren door de muziek te beschrijven die hen motiveert om zich met hun sport bezig te houden. Sommige van deze bijdragen zullen op de site worden getoond.
'Blast Radius heeft, in nauwe samenwerking met ons, veel aandacht besteed aan informatie-ontwerp en de strategie waarmee wij ons merk en onze inhoud benaderen; hierdoor is Nike- Philips.com niet alleen een bron van inspiratie voor atleten geworden, maar tevens een doeltreffende website voor klanten- en productondersteuning,' aldus Erik Spelt, senior marketing manager van Nike Philips.
Naast de interactieve functies die aan de site worden toegevoegd, verschaffen productpagina's details over wijzigingen in de Nike Philips psa-productlijn en wordt er gebruik gemaakt van een uitgebreide online tutorial om het merkbewustzijn op te bouwen en om de bezorgdheid te verminderen, die soms bij het gebruik van hightech-producten kan komen kijken.
Met behulp van inspirerende video en tekst, compleet met een 3D-weergave van de producten, wordt de bedoeling van deze producten duidelijk gemaakt: om de ervaring van atleten te verrijken en hen te motiveren met muziek. Verdere productondersteuning is beschikbaar in de vorm van software-downloads en -upgrades, online gebruikershandleidingen, aanwijzingen en vragen en antwoorden. Bovendien wordt de site vertaald in de volgende acht talen: Nederlands, Engels, Frans, Duits, Italiaans, Koreaans, Portugees en Spaans.
'Ons team is bijzonder enthousiast over het voortzetten van onze werkrelatie met Nike en Philips -- onze samenwerking met twee fantastische bedrijven om een Internetstrategie te ontwikkelen ter ondersteuning van de innovatieve psa-producten,' zei Robin Forbes, directeur Klantenstrategie van Blast Radius, die met het Nike Philips-partnership samenwerkt. 'Wij hebben de site hetzelfde eenvoudige en intuïtieve karakter gegeven als de producten zelf en een clean, eigentijds ontwerp.'
Blast Radius (www.blastradius.com) levert technologische oplossingen om bedrijven te helpen bij de automatisering van hun marketing, verkoop en klantenondersteuning, en zodoende hun klantenrelaties zo rendabel mogelijk te maken. Blast Radius biedt een combinatie van brede ervaring met technische en zakelijke expertise in specifieke sectoren en levert een scala van op bewezen technologie gebaseerde oplossingen. Blast Radius heeft vestigingen in New York, Los Angeles, Toronto, Vancouver en Amsterdam, en heeft relaties op lange termijn opgebouwd met vele bedrijven, waaronder Nike, Nintendo, Heineken, Kenwood, BMW en Universal Studios.
Christine Gravelle, 1-604-647-6551, cgravelle@blastradius.com
29 sep 03 09:21