Talmon Communicatie eerste winnaar EUROPRIX.nl
UTRECHT, 20030926 -- Talmon Communicatie is uitgeroepen tot de winnaar van de eerste editie van de EUROPRIX.nl met de CD-ROM productie CONTACT - Duizenden meldingen per dag. Behalve Talmon Communicatie zijn Ra.nj. digital entertainment, A.W. Bruna, Info.nl, Stichting Interakt/Praag en Media Republic bekroond binnen hun categorie.Winnaar eerste editie EUROPRIX.nl:
Talmon Communicatie met CONTACT - Duizenden meldingen per dag
Categorieprijzen:
1. Kennis, Ontdekking en Cultuur:
Talmon Communicatie met The Netherlands - A Compact World
2. Leren e-Educatie
Ra.nj digital entertainment met Professionals - Operation Ibiza
3. Interactieve fictie en Verhalenvertellen
A.W. Bruna Multimedia met Het Geluidenboek
4. e-Business
Info.nl met Routenet
5. Burgers, Democatie en e-Government
CONTACT - Duizenden meldingen per dag
6. Eerste stappen op Multimediagebied
Stichting Interakt/Praag met Twekkelo
7. Mobiele Media
Media Republic met Jong-Zuid
8. Studentencategorie
Ferrie J. Bank (RN Interactive) met Wereldomroep News Clock
De EUROPRIX.nl is een Nederlandstalige multimedia wedstrijd naar het voorbeeld van de EUROPRIX.org. Doelstelling van de wedstrijd is om de creativiteit en content van Nederlandstalige producten en diensten te laten zien. Voor de eerste editie van de EUROPRIX.nl zijn meer dan 50 producten en diensten ingezonden. Deze zijn beoordeeld door een jury onder voorzitterschap van Ton van Mil, directeur van Two Minds. Andere juryleden waren: Frank Alsema, onafhankelijk adviseur; Jacco Houbiers, directeur van Ministry of Media; Wim Ouwerker, directeur van Visual Activity. Secretaris van de jury was Jak Boumans, senior adviseur Electronic Media Reporting.
De EUROPRIX.nl is een initiatief geadopteerd door de pre-media en multimedia brancheorganisatie OPPO-MMBO.
Ingezonden persbericht