Ingezonden persbericht
Persbericht
Rising Star Award-winnaar 2002 Fredhopper gooit hoge ogen in Technology Fast 50
~ Nederlands succesverhaal eindigt op zesde plaats met groeiratio van 364,5% ~
26 september 2003 - Fredhopper heeft een zesde plaats behaald in de Deloitte Technology Fast 50, een door accountants- adviesorganisatie Deloitte & Touche in samenwerking met ING Bank en Euronext uitgeschreven groeicompetitie voor technologiebedrijven. De uitslag van de Fast 50 competitie 2003 werd gisteravond in het ING House te Amsterdam bekend gemaakt.
Fredhopper is geen onbekende op het prijzengala. Vorig jaar won het bedrijf de Rising Star Award, een prijs voor de meest veelbelovende jonge technologiebedrijven. Hiervoor wordt gekeken naar innovativiteit, kansrijkheid en potentie om in de toekomst tot de Fast 50 te gaan behoren. Dit jaar heeft het bedrijf die belofte waargemaakt, door hoog te eindigen in de Fast 50. Hierbij wordt gekeken naar de omzetgroei in de afgelopen vijf jaar. Bij Fredhopper groeide de omzet in deze periode met 364,5 procent.
"De Fast 50 Award is de enige prijs die is gebaseerd op de groeicijfers van technologiebedrijven. Deze hoge notering, na het winnen van de Rising Star Award vorig jaar, bevestigt voor ons dat we het juiste pad zijn ingeslagen, " aldus Joris Beckers van Fredhopper.
"Fredhopper introduceerde een nieuw soort zoek- en navigatiesoftware die bedrijven helpt om hun online verkopen te verhogen. Dat blijkt een succesformule. Een groeiratio van 364,5% over de afgelopen vijf jaar spreekt duidelijke taal, evenals een zesde plaats in de Deloitte Technology Fast 50," vervolgde hij.
(247 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over Fredhopper
Fredhopper is een internationaal succesvol Nederlands softwarebedrijf dat een nieuw soort zoek- en navigatiesoftware biedt waarmee de effectiviteit van online verkoopkanalen kan worden vergroot. Het bedrijf won in 2002 de Fast-50 Rising Star Award van Deloitte & Touche.
Fredhopper's product, de Fredhopper Access Server, volgt de logica van de gebruiker en helpt online klanten intuïtief te vinden wat ze zoeken. Daardoor kunnen bedrijven hun online verkoopkanaal maximaal benutten.
Fredhopper richt zich met name op grote bedrijven die veel online verkopen, zoals postorderbedrijven, reisorganisaties en industriële groothandels. Het bedrijf mag veel van de toonaangevende online verkopers in Europa tot haar klantenbestand rekenen, zoals Argos, Thomas Cook en Philips Electronics.
De oprichters van Fredhopper zijn afkomstig van toonaangevende bedrijven zoals het MIT Media Lab, Procter & Gamble, Art Technology Group (ATG) en Baan.
Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Yvonne van Bokhoven of Viviane Brokerhof bij LEWIS, het IT PR bureau.
Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: yvonnev@lewispr.com
vivianeb@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Joris Beckers van Fredhopper:
Tel: +31 (0)20 530 01 00Fax: +31 (0)20 530 01 19
E-mail: joris.beckers@fredhopper.com Website: http://www.fredhopper.com
---
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com
---