Grafinet
Favini steelt de show op Luxe Pack
(Stand RB1/Ravel Floor)
De internationale papierspecialist Favini zal de show stelen op de
Luxe Pack door het onthullen van een nieuwe corporate identity. De
nieuwe corporate identity straalt zowel betrouwbaarheid als
flexibiliteit uit; iets waarmee de internationale onderneming zich als
een pionier in de papierproductie voor de grafische markt profileert.
Naast het nieuwe imago, zal Favini ook twee onlangs vernieuwde
producten tonen. Bindakote en Majestic zijn beide geactualiseerd en
hebben nu nieuwe interessante specificaties voor het segment
luxe-verpakkingen.
100% Bindakote!
Tijdens de beurs wordt Bindakote geherintroduceerd. Het vernieuwde
Cast-Coated papier, nummer één op de markt, heeft de laatste maanden
een belangrijke imagoverandering ondergaan. Bindakote's nieuwe
identiteit maakt het mogelijk te blijven uitblinken en zijn leidende
positie in de markt te handhaven.
Eveline ter Laak, Corporate Communications Manager bij Favini stelt:
"Het oppervlak van Bindakote Cast-Coated papier lijkt op een spiegel
en is de beste kwaliteit op de markt, dankzij de uitstekende
bedrukbaarheid en het luxueuze oppervlak. Bindakote is in de loop van
de jaren echter een soortnaam geworden. Favini wilde de naam daarom
weer claimen en de superioriteit van het product weer opnieuw
bevestigen."
Naast het nieuwe imago omvat de opnieuw geïntroduceerde reeks vijf
nieuwe kleuren en een ultrawitte versie, "Bindakote Ice White"
genaamd. Deze toevoegingen maken de reeks nog geschikter voor
ondermeer verpakkingen in markten met luxe-artikelen: parfumerie,
sieraden, cosmetica en farmaceutica.
Majestic
Majestic onderscheidt zich door zijn combinatie van gepigmenteerde
coatings en vorstelijke kleuren, geïnspireerd door de matte
schittering van parelmoer en de glans van marmeren vloeren. De reeks
is op vier manieren uitgebreid.
Ten eerste werden er `iriserende pigmenten' ontwikkeld waarmee
Majestic de indruk wekt van kleur te veranderen als het papier wordt
bewogen. Zo zal een verpakking sterker opvallen en eerder de aandacht
van een klant in een drukke winkel trekken.
Ten tweede is er nu een serie met lichte oppervlaktestructuren die
meer de sensatie van `touch and feel' geven. Vaak wordt dit papier
gebruikt om een verpakking een uitstraling van extra grote waarde en
stijl te geven.
Ten derde: voor verpakkingen die meer stijfheid nodig hebben is een
papier voor eenzijdig lamineren ontwikkeld.
En als vierde is 250 grams als nieuwe specificatie toegevoegd aan de
bestaande reeks van 120 en 290 grams papier.
Om de nieuwe corporate identity kracht bij te zetten zal Favini ook
het Mix Concept laten zien. Het is een klantgerichte service die
klanten in staat stelt de kleur, oppervlaktestructuur en het
gramgewicht van het papier zelf te bepalen voor productievolumes vanaf
slechts één ton. Dit concept opent nieuwe mogelijkheden naar de
toekomst voor meer flexibiliteit op het gebied van hoogkwalitatief
papier. Ook versterkt het opnieuw Favini's betrokkenheid bij de markt
en het kunnen inspireren van ontwerpers met innovatieve nieuwe
producten.
Eveline besluit: "Favini heeft een opwindend tentoonstellingsprogramma
voor Luxe Pack 2003. Er is geen betere plek om deze vernieuwde
producten te onthullen dan Monaco - een plaats die stijl en kwaliteit
weerspiegelt, eigenschappen waarvan we hopen dat verwerkers en
ontwerpers ze associëren met onze vernieuwde producten.'
Bezoek voor meer informatie onze website www.favini.com of
www.meerssen-palm.com.
---