Time : 2:50:01 PM
Date : Wednesday, September 24, 2003
Sender Name: SEBECO

Op donderdag 25 september 2003 om 18:30 uur nodigt SEBECO u uit op de persconferentie van de SEBECO AWARD OOST-VLAANDEREN 2003

Sinds kort beloont SEBECO de dienstverleningskwaliteit van het telefonisch onthaal, de klantentevredenheid en de winstgevendheid van de Belgische bedrijven. Jaarlijks organiseert SEBECO per Kamer van Koophandel regio een onderzoek met als inzet de prestigieuze SEBECO AWARD, uitgereikt door de voorzitters van de verschillende Kamers van Koophandel.

Na hoeveel beltonen wordt er opgenomen? Weerklinkt de juiste glimlach? Wordt er aandacht besteed aan de aanspreking en de begroeting? Wordt er efficiënt gewerkt? Om op al deze vragen een antwoord te krijgen, organiseert SEBECO een telefonische vraagronde. Daarin worden alle aspecten van telefonisch onthaal nauwkeurig onderzocht. Net als SEBECO CALLCENTER weet u dat u als bedrijf slechts eenmaal de kans krijgt een eerste indruk te maken en dat die eerste indruk cruciaal is in de verdere uitbouw van de relatie met elke klant, leverancier, medewerker en zakenrelatie.


- een kwalitatief telefonisch onthaal weerspiegelt onmiddellijk uw inspanningen om de dienstverlening te verbeteren en leiden onmiskenbaar tot klantentevredenheid op procesniveau.
- toegenomen klantentevredenheid op het procesniveau leidt tot toegenomen totale klantentevredenheid.

- een hogere totale dienstverleningskwaliteit of klantentevredenheid leidt tot toegenomen gedragsintenties, zoals een grotere herhalingsaankoopintentie en intentie om het aankoopgedrag te vergroten.

- toegenomen gedragsintenties leiden tot gedragsinvloed, waaronder klantenretentie, positieve mond - tot - reclame
reclame,...

- gedragsinvloed leidt vervolgens tot verbeterde winstgevendheid en andere financiële resultaten.

Het belang van het telefonische onthaal valt niet te onderschatten in de huidige bedrijfscommunicatie. Met een pro-actief telefonisch onthaal kunt u immers heel wat servicegerichter werken dan uw concurrenten. De klantvriendelijkheid die elke klant, leverancier, medewerker, zakenrelatie aan uw receptie hoort, straalt automatisch kracht uit doorheen de gehele bedrijfscommunicatie. De weerspiegeling ervan ziet u in uw tastbare en niet-tastbare bedrijfsresultaten. Onder de tastbare bedrijfsresultaten verstaan we onder andere de terugverdienperiode; information economics maakt dan weer deel uit van de niet-tastbare bedrijfsresultaten. Redenen genoeg dus om uw telefonische onthaal optimaal te verzorgen.

De best scorende bedrijven worden uitgenodigd op de uitreiking van de SEBECO AWARD. Aan die uitreiking gaat een persconferentie vooraf. Tijdens die persconferentie worden ook de resultaten van de benchmarkstudie bekend gemaakt. Tijdens de feestavond ontvangen de winaars de SEBECO AWARD 2003 ontvangen uit handen van de voorzitter van de Kamer van Koophandel Oost-Vlaanderen, de heer Ronald Everaert. Daarop volgt een spetterende feestavond met een flamenco spektakel o.l.v. Antonio Martinez en Belle Perez brengt met haar groep 'Baila Perez'.

Dit feestelijke uitreiking van de SEBECO AWARD 2003 gaat door in de gebouwen van SEBECO CENTER, Kerkstraat 106 in GENTBRUGGE.

Contactgevens:
SEBECO
Kerkstraat 106
9050 Gent
mevrouw Inge Seghers, tel. 09 223 32 40