Ingezonden persbericht
Persbericht
AT&T ontwikkelt nieuwe Voice-over-Internet Protocol-mogelijkheden voor grote ondernemingen
Bedminster, N.J., VS., september 2003 AT&T introduceert een nieuwe
Voice-over-IP (VoIP)-service voor zakelijke klanten, als aanvulling op het
bestaande VoIP-portfolio voor ondernemingen. Via VoIP kunnen zij
profiteren van nieuwe applicaties voor betere bedrijfsresultaten en
productiviteit.
AT&T zal in 2004 VoIP als optie aanbieden op haar Managed Network
Virtual Private Network (VPN)-service voor zakelijke klanten. De service is
in eerste instantie gericht op de 'voice-behoeften' van multinationale
ondernemingen die vanuit de VS opereren en overheidsinstellingen in de
VS. Gedurende 2004 wordt de service beschikbaar in meer dan 40 landen,
waaronder Nederland en bijna alle andere Europese landen.
AT&T levert de dienst via haar Multi-Protocol Label Switching (MPLS)-
gebaseerde netwerk. Dit netwerk maakt gebruik van 'class of service'
traffic management waardoor applicaties zoals voice veilig, betrouwbaar
en met hoge kwaliteit kunnen worden geleverd aan ondernemingen. De
nieuwe service biedt onder andere:
* De eerste wereldwijde VoIP-specifieke en op ITU-standaards
gebaseerde service level garantie voor voice-kwaliteit in deze sector. Om
de kwaliteit van gesprekken te kunnen monitoren ontvangen klanten
rapportages waarin de kwaliteit van elk gesprek is aangegeven. Deze
rapportages zijn beschikbaar via AT&T's BusinessDirect-portal.
* Dynamische real-time bandbreedtetoewijzing en prioriteitstoekenning
tussen voice en data, waardoor klanten hun netwerkkosten en -gebruik
kunnen optimaliseren.
* On-net bellen binnen de VS en naar meer dan 40 landen wereldwijd,
met hop-off naar vele extra landen.
* Geconsolideerde rekeningadministratie voor voice- en dataservices.
Volgens AT&T hebben klanten behoefte aan verbindingsmogelijkheden
naar AT&T's VoIP-service vanuit uiteenlopende eindpunten en
transportmethoden. Voice over AT&T's Managed Network VPN Service is
wederom een voorbeeld van de manier waarop AT&T tegemoetkomt aan
die behoefte.
"De behoeften van klanten en technologische ontwikkelingen zijn leidend
geweest in ons streven naar één wereldwijd IP-netwerk", aldus Peggy
Sexton, director of IP Network Services product management and
development bij AT&T. "Aansluitend op onze strategie gebruiken we onze
expertise om diensten te leveren op dit krachtige netwerk. We benutten
onze geavanceerde MPLS netwerkmogelijkheden en creëren nieuwe,
waardevolle applicaties zoals high-quality voice voor ondernemingen,
die daar altijd en overal over kunnen beschikken."
"Ondernemingen zijn een graadmeter om te bepalen hoe nieuwe
technologieën door de markt worden geadopteerd", voegt Sexton
toe. "We bieden deze VoIP-oplossingen omdat ondernemingen ernaar
vragen. Tegelijkertijd blijven we bezig het marktpotentieel van VoIP voor
de particuliere consument te onderzoeken."
"De adoptie van IP-telefonie is in 2002 met ongeveer 10 procent
gegroeid", aldus Zeus Kerravala, vice president van Yankee
Group. "Ondernemingen hebben behoefte aan end-to-end VoIP-
oplossingen en managementondersteuning om VoIP of IP-telefonie sneller
te kunnen implementeren en de vruchten ervan te plukken. AT&T is
uitstekend gepositioneerd om het leveren van deze services mogelijk te
maken."
"Het convergeren van oude en nieuwe technologieën is geen kwestie van
het omzetten van een schakelaar," aldus Sexton. "Nieuwe
netwerktechnologieën en -architecturen dienen de klant de mogelijkheid te
geven te profiteren van nieuwe applicaties zonder daardoor hun
bestaande investeringen in eigen netwerken en systemen weg te gooien.
Aangezien veel ondernemingen problemen hebben met
netwerkconvergentie zet AT&T haar netwerkexpertise in om hen te helpen
bij het ontwikkelen van een eigen netwerkmigratie en -convergentietraject
voor de toekomst op hun eigen voorwaarden en termijn."
Gedurende de afgelopen drie jaar heeft AT&T miljarden dollars
geïnvesteerd om er zeker van te zijn dat haar netwerk,
ondersteuningssystemen en klanttevredenheid ongeëvenaard zijn. Als
industrieleider op het gebied van IP verwerkt het AT&T-netwerk op een
normale dag tegenwoordig meer IP- dan spraakverkeer.
"We benutten onze omvang, schaalvoordelen en expertise op het gebied
van netwerkintegratie om klanten de volgende generatie IP-services en -
applicaties te bieden", vervolgt Sexton. "Deze aankondiging bewijst
wederom de waarde die we hechten aan het vertalen van VoIP-
technologie naar echte en relevante oplossingen voor multinationals."
Over AT&T
AT&T (www.att.com ) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van
voice-- en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden.
AT&T biedt een van de modernste communicatienetwerken van de
Verenigde Staten en wordt hierbij ondersteund door de research en
development mogelijkheden van AT&T Labs. De organisatie is leidend op
het gebied van zakelijke data- en internetdiensten en biedt outsourcing,
consultancy en netwerkintegratie voor grote organisaties. AT&T is
eveneens een marktleider op het gebied van lokale, interlokale en
internetdiensten en transactiegebaseerde diensten zoals prepaid
telefoonkaarten, collect calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet
van AT&T bedroeg in 2002 $37,8 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren
en 4 miljoen zakelijke klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief
hoogwaardige communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden
voor uitstekende performance en klantondersteuning.
Voor redactionele informatie:
Marald Brons
Influx PR
055 3663034
prinflux@attglobal.net