Ingezonden persbericht

Persbericht

AT&T ontwikkelt nieuwe Voice-over-Internet Protocol-mogelijkheden voor grote ondernemingen

Bedminster, N.J., VS., september 2003 ­ AT&T introduceert een nieuwe Voice-over-IP (VoIP)-service voor zakelijke klanten, als aanvulling op het bestaande VoIP-portfolio voor ondernemingen. Via VoIP kunnen zij profiteren van nieuwe applicaties voor betere bedrijfsresultaten en productiviteit.

AT&T zal in 2004 VoIP als optie aanbieden op haar Managed Network Virtual Private Network (VPN)-service voor zakelijke klanten. De service is in eerste instantie gericht op de 'voice-behoeften' van multinationale ondernemingen die vanuit de VS opereren en overheidsinstellingen in de VS. Gedurende 2004 wordt de service beschikbaar in meer dan 40 landen, waaronder Nederland en bijna alle andere Europese landen. AT&T levert de dienst via haar Multi-Protocol Label Switching (MPLS)- gebaseerde netwerk. Dit netwerk maakt gebruik van 'class of service' traffic management waardoor applicaties zoals voice veilig, betrouwbaar en met hoge kwaliteit kunnen worden geleverd aan ondernemingen. De nieuwe service biedt onder andere:

* De eerste wereldwijde VoIP-specifieke en op ITU-standaards gebaseerde service level garantie voor voice-kwaliteit in deze sector. Om de kwaliteit van gesprekken te kunnen monitoren ontvangen klanten rapportages waarin de kwaliteit van elk gesprek is aangegeven. Deze rapportages zijn beschikbaar via AT&T's BusinessDirect-portal.
* Dynamische real-time bandbreedtetoewijzing en prioriteitstoekenning tussen voice en data, waardoor klanten hun netwerkkosten en -gebruik kunnen optimaliseren.

* On-net bellen binnen de VS en naar meer dan 40 landen wereldwijd, met hop-off naar vele extra landen.

* Geconsolideerde rekeningadministratie voor voice- en dataservices. Volgens AT&T hebben klanten behoefte aan verbindingsmogelijkheden naar AT&T's VoIP-service vanuit uiteenlopende eindpunten en transportmethoden. Voice over AT&T's Managed Network VPN Service is wederom een voorbeeld van de manier waarop AT&T tegemoetkomt aan die behoefte.
"De behoeften van klanten en technologische ontwikkelingen zijn leidend geweest in ons streven naar één wereldwijd IP-netwerk", aldus Peggy Sexton, director of IP Network Services product management and development bij AT&T. "Aansluitend op onze strategie gebruiken we onze expertise om diensten te leveren op dit krachtige netwerk. We benutten onze geavanceerde MPLS netwerkmogelijkheden en creëren nieuwe, waardevolle applicaties ­ zoals high-quality voice ­ voor ondernemingen, die daar altijd en overal over kunnen beschikken." "Ondernemingen zijn een graadmeter om te bepalen hoe nieuwe technologieën door de markt worden geadopteerd", voegt Sexton toe. "We bieden deze VoIP-oplossingen omdat ondernemingen ernaar vragen. Tegelijkertijd blijven we bezig het marktpotentieel van VoIP voor de particuliere consument te onderzoeken."
"De adoptie van IP-telefonie is in 2002 met ongeveer 10 procent gegroeid", aldus Zeus Kerravala, vice president van Yankee Group. "Ondernemingen hebben behoefte aan end-to-end VoIP- oplossingen en managementondersteuning om VoIP of IP-telefonie sneller te kunnen implementeren en de vruchten ervan te plukken. AT&T is uitstekend gepositioneerd om het leveren van deze services mogelijk te maken."
"Het convergeren van oude en nieuwe technologieën is geen kwestie van het omzetten van een schakelaar," aldus Sexton. "Nieuwe netwerktechnologieën en -architecturen dienen de klant de mogelijkheid te geven te profiteren van nieuwe applicaties zonder daardoor hun bestaande investeringen in eigen netwerken en systemen weg te gooien. Aangezien veel ondernemingen problemen hebben met
netwerkconvergentie zet AT&T haar netwerkexpertise in om hen te helpen bij het ontwikkelen van een eigen netwerkmigratie en -convergentietraject voor de toekomst ­ op hun eigen voorwaarden en termijn." Gedurende de afgelopen drie jaar heeft AT&T miljarden dollars geïnvesteerd om er zeker van te zijn dat haar netwerk, ondersteuningssystemen en klanttevredenheid ongeëvenaard zijn. Als industrieleider op het gebied van IP verwerkt het AT&T-netwerk op een normale dag tegenwoordig meer IP- dan spraakverkeer. "We benutten onze omvang, schaalvoordelen en expertise op het gebied van netwerkintegratie om klanten de volgende generatie IP-services en - applicaties te bieden", vervolgt Sexton. "Deze aankondiging bewijst wederom de waarde die we hechten aan het vertalen van VoIP- technologie naar echte en relevante oplossingen voor multinationals."

Over AT&T
AT&T (www.att.com ) is wereldwijd toonaangevend op het gebied van voice-- en datacommunicatie voor particulieren, bedrijven en overheden. AT&T biedt een van de modernste communicatienetwerken van de Verenigde Staten en wordt hierbij ondersteund door de research en development mogelijkheden van AT&T Labs. De organisatie is leidend op het gebied van zakelijke data- en internetdiensten en biedt outsourcing, consultancy en netwerkintegratie voor grote organisaties. AT&T is eveneens een marktleider op het gebied van lokale, interlokale en internetdiensten en transactiegebaseerde diensten zoals prepaid telefoonkaarten, collect calling en telefonische inlichtingen. De jaaromzet van AT&T bedroeg in 2002 $37,8 miljard. Meer dan 40 miljoen particulieren en 4 miljoen zakelijke klanten vertrouwen dagelijks op de kwalitatief hoogwaardige communicatie van AT&T. AT&T is meermaals onderscheiden voor uitstekende performance en klantondersteuning.

Voor redactionele informatie:

Marald Brons
Influx PR
055 ­ 3663034
prinflux@attglobal.net