Rabobank Nederland

Rabobank profileert zich als de andere bank Rabobank Nederland, 25/09/2003 16:33
---

Vanaf 1 oktober is de nieuwe verrassende corporate commercial van de Rabobank op televisie te zien. In de commercial benadrukt de bank haar coöperatieve karakter en positioneert zij zich als de bank die het anders doet.

Juist de coöperatieve achtergrond van de Rabobank, haar lokale wortels en haar maatschappelijke betrokkenheid - kortom het feit dat de Rabobank de dichtbijbank is - heeft ertoe geleid dat de bank is uitgegroeid tot een toonaangevende en solide marktpartij.

Bert Heemskerk, voorzitter van de raad van bestuur van Rabobank Nederland: "We gaan duidelijk maken wie we zijn en waar we voor staan. Bijvoorbeeld dat we marktleider zijn op vele gebieden, dat we niet winst-, maar klantgedreven zijn en dat we al meer dan een eeuw een le­ dencoöperatie zijn. In de commercial laten we zien dat de Rabobank succesvol is omdat het een bank is die het anders doet. En dat doen we op de Rabobank wijze: eerlijk en relativerend."

De nieuwe commercial is vanaf 1 oktober te zien op alle Nederlandse zenders. De eerste twee weken wordt de commercial prominent uitgezon­ den, de derde en vierde week wat minder. Het is de bedoeling dat de commercial zowel dit jaar als in 2004 nog regelmatig op televisie te zien zal zijn. De commercial wordt afgesloten met de tekst: 'Het is tijd voor een bank die het anders doet. Het is tijd voor de Rabobank'.