Rabobank profileert zich als de andere bank
Rabobank Nederland, 25/09/2003 16:33
---
Vanaf 1 oktober is de nieuwe verrassende corporate commercial van de
Rabobank op televisie te zien. In de commercial benadrukt de bank haar
coöperatieve karakter en positioneert zij zich als de bank die het
anders doet.
Juist de coöperatieve achtergrond van de Rabobank, haar lokale wortels
en haar maatschappelijke betrokkenheid - kortom het feit dat de
Rabobank de dichtbijbank is - heeft ertoe geleid dat de bank is
uitgegroeid tot een toonaangevende en solide marktpartij.
Bert Heemskerk, voorzitter van de raad van bestuur van Rabobank
Nederland: "We gaan duidelijk maken wie we zijn en waar we voor staan.
Bijvoorbeeld dat we marktleider zijn op vele gebieden, dat we niet
winst-, maar klantgedreven zijn en dat we al meer dan een eeuw een le
dencoöperatie zijn. In de commercial laten we zien dat de Rabobank
succesvol is omdat het een bank is die het anders doet. En dat doen we
op de Rabobank wijze: eerlijk en relativerend."
De nieuwe commercial is vanaf 1 oktober te zien op alle Nederlandse
zenders. De eerste twee weken wordt de commercial prominent uitgezon
den, de derde en vierde week wat minder. Het is de bedoeling dat de
commercial zowel dit jaar als in 2004 nog regelmatig op televisie te
zien zal zijn. De commercial wordt afgesloten met de tekst: 'Het is
tijd voor een bank die het anders doet. Het is tijd voor de Rabobank'.
Rabobank Nederland