Ingezonden persbericht

Persbericht

Trinicom BV en Media dell'Arte BV tekenen partnerovereenkomst voor verkoop eService Center aan Nederlandse gemeenten

Wilp, 25 september 2003 -- Trinicom BV, specialist in selfservice en e-mailmanagement, heeft met Internet- en multimediabedrijf Media dell'Arte BV uit Amersfoort een overeenkomst gesloten voor de verkoop van Trinicom's eService Center aan Nederlandse gemeenten. Media dell'Arte deed onlangs een onderzoek naar de kwaliteit en snelheid van e-mail respons van Nederlandse gemeenten en kwam tot de conclusie dat de prestatie van veel gemeenten onder de maat is. Met behulp van e-mailmanagement kan Media dell' Arte de gemeenten de helpende hand bieden.

Gemeenten hebben een probleem waar het gaat om het adequaat reageren op digitale berichten en vragen van burgers. Dit probleem is onder meer ontstaan door de sterk toegenomen en nog steeds verdergaande digitalisering van onze maatschappij.. Het verwachtingpatroon bij de burger is daarnaast sterk veranderd: nam men vroeger bij correspondentie via de post genoegen met reactietijden van dagen en weken, per e-mail verwacht men binnen 24 uur een antwoord. Ook de eisen die de centrale overheid stelt aan communicatie per e-mail worden verscherpt, getuige de recent door het Ministerie van Binnenlandse Zaken gepubliceerde "E-mail Gedragslijn voor Overheden". Gemeenten hebben kortom te maken met hoge eisen betreffende de toegankelijkheid, transparantie en beheersbaarheid van informatie en informatiestromen en hebben daarom grote behoefte aan ondersteunende systemen op dit gebied.

Wilco Rietberg, directeur van Trinicom: "Nederlandse gemeenten zullen op korte termijn hun beleid aangaande de burgercontacten moeten herzien. Het aantal e-mails dat gemeenten de komende jaren krijgen te verwerken zal sterk stijgen. Er zal een verschuiving plaatsvinden van bezoeken aan het gemeentehuis en schriftelijke communicatie naar communicatie per e-mail. Als je daar niet goed op bent voorbereid, kom je als gemeente onherroepelijk in de problemen." Rietberg vervolgt: "Met het Trinicom eService Center als e-mailmanagement systeem kunnen gemeenten pro-actief inspringen op deze trend, en hun digitale communicatieverkeer in goede banen leiden. Inkomende e-mail wordt automatisch toegewezen aan de juiste medewerker, die direct een aantal antwoordsuggesties krijgt gepresenteerd. De responsetijd wordt bewaakt en er wordt een centrale kennisbank met meest gestelde vragen opgebouwd, die eventueel later met één druk op de knop via het eService Center op de gemeentelijke website kunnen worden gepubliceerd. De samenwerking met Media dell' Arte lag voor de hand, zij hebben de kennis en kunde om de Nederlandse gemeenten van dienst te zijn. Niet voor niets zijn zij nu onze exclusieve partner voor de gemeentelijke markt."

Yolande van Wijk, directeur van Media dell' Arte, ziet de samenwerking met vertrouwen tegemoet. "Naar aanleiding van de publicatie van onze onderzoekresultaten naar het e-mail responsgedrag van gemeenten hebben wij veel reacties gehad. Gemeenten onderkennen de problematiek en zien in e-mailmanagement de oplossing. Dat was voor ons de reden om op zoek te gaan naar een standaard-applicatie die voldoet aan de functionele eisen die wij naar aanleiding van onze contacten met gemeenten hebben geformuleerd. Met Trinicom hebben we de juiste partner gevonden. Een 100% Nederlands bedrijf met een goed klantenbestand en een duidelijke visie daar waar het gaat om digitale contacten met burgers en klanten."
Van Wijk denkt dat gemeenten in eerste instantie behoefte hebben aan een ondersteunend systeem voor de adequate beantwoording van vragen van burgers per e-mail. "In tweede instantie zal de nadruk komen te liggen op het kanaliseren van informatiestromen, waarbij de ambtenaren ondersteund worden in hun communicatieproces per mail, telefoon of post. En niet onbelangrijk, naast kwaliteitsverbetering zorgt e-mailmanagement voor een aardige kostenbesparing en een efficiënte werkwijze. Met het oog op de aanstaande bezuinigingen kunnen wij de gemeenten met het eService Center dus een interessant aanbod doen. De eerste pilotgemeenten hebben zich al gemeld. "

Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail: info@trinicom.nl, Website: www.trinicom.nl

Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse organisatie, gevestigd in Wilp, die zich heeft gespecialiseerd in het afhandelen van elektronische klantcontacten. Trinicom richt zich primair op het ontwikkelen, implementeren en ondersteunen van haar kernproduct: eService Center. Tevens adviseert zij haar klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contact center, waarbij de nadruk ligt op het inrichten van internet selfservice en het verlagen van servicekosten. Trinicom mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot haar klantenkring rekenen, waaronder Casema, BelCompany, Siemens Nederland, Fortis Bank en internetprovider Tiscali. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde selfservice en e-mailmanagement software, die zowel ontwikkeling, implementatie als support in eigen beheer heeft. Voor meer informatie zie: www.trinicom.nl.

Over Media dell' Arte
Media dell' Arte uit Amersfoort is een advies- en ontwerpbureau op het gebied van digitale media. Sinds 1995 houdt Media dell' Arte zich bezig met de ontwikkeling van websites en webapplicaties, waarbij doordachte concepten en integratie van vorm en functionaliteit opvallen. Media dell' Arte heeft een grote diversiteit aan opdrachtgevers, van groot tot klein, zowel BtoB als (semi-)overheid. Enkele aansprekende namen: TPG, NPM-Capital, Gemeente Amersfoort, Gemeente Roosendaal, Provincie Utrecht, RDW Centrum voor voertuigtechniek (voorheen: Rijksdienst voor het Wegverkeer), Rijksdienst Monumentenzorg. Media dell' Arte baarde dit voorjaar opzien met het uitgebreide onderzoek naar de kwaliteit ven E-mail respons van Nederlandse gemeenten, waarin alle Nederlandse gemeenten zijn onderzocht. Voor meer informatie zie: www.mda.nl.


---

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail: prinflux@cs.com