PERSBERICHT
KIJKCIJFERS WEEK 38 2003
Totaalkijken 6 jaar en ouder 02-26 uur Datum
Kijkdichtheid Marktaandeel 22 september 2003
(KDH) (MADL)
Nederland 1 1.3 11.1 Volgnummer
Nederland 2 2.3 19.5 38/2003
Nederland 3 0.8 7.0
RTL4 1.8 14.6 Nadere informatie
RTL5 0.6 4.7
Nelly Kalfs
Yorin 0.6 5.1
SBS 6 1.1 8.9 020 641 4333
Net5 0.6 4.9
Veronica 0.4 3.3 Groen van Prinstererlaan 91
MTV 0.1 0.5 1181 TR Amstelveen
TMF 0.1 0.7 www.kijkonderzoek.nl
The Box 0.0 0.3
Nickelodeon 0.3 2.2 Definities
FoxKids 0.3 2.1 KDH = percentage van de doelgroep dat
gemiddeld naar programma of zender keek
Discovery 0.2 1.5 MADL = percentage kijkers naar programma of
NGC 0.1 0.5 zender, gepercenteerd op totale kijkerspubliek
Regionaal 0.3 2.2 Totaalkijken = basiskijkgedrag thuis + extra
Totaal 12.0 100.0 kijkgedrag bij anderen thuis
Marktaandelen totaalkijken 6 jaar en ouder per zendergroep
De publieke omroepen behaalden in week 38 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld
marktaandeel van 37.5%. De HMG zenders behaalden in deze week een marktaandeel van 24.4% en
de SBS zenders 17.1%. In prime time (18-24 uur) haalden de publieke omroepen een marktaandeel
van 39.9%, de HMG zenders 26.0% en de SBS zenders 20.7%.
Kijktijd totaalkijken 6 jaar en ouder 02-26 uur
In week 38 bedroeg de gemiddelde kijktijd over de gehele dag 173.1 minuten.
Top 10 meest bekeken programma's totaalkijken 6 jaar en ouder 02-26 uur
Kijkers
KDH MADL
x 1000
1 21-09-2003 Zo STUDIO SPORT ZONDAG 1 Ned2 18.5 2724 57.0
2 16-09-2003 Di VOETBAL CL AC MILAN-AJAX Ned2 18.4 2714 42.2
3 17-09-2003 Wo VOETBAL CL PSV-AS MONACO Ned2 16.8 2479 40.8
4 15-09-2003 Ma SPOORLOOS Ned1 14.6 2157 34.0
5 21-09-2003 Zo JOURNAAL 20 UUR Ned2 14.2 2088 37.2
6 21-09-2003 Zo POSTCODELOTERIJ MILJOENENJACHT Ned2 14.1 2071 31.5
7 20-09-2003 Za KOPSPIJKERS Ned3 13.6 1996 35.7
8 15-09-2003 Ma GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN RTL4 13.2 1939 33.5
9 21-09-2003 Zo STUDIO SPORT ZONDAG 2 Ned2 10.6 1565 25.7
10 16-09-2003 Di VOETBAL CL NABESCHOUWING Ned2 10.0 1473 27.0
Bij gebruik van deze gegevens dient vermeld te worden: Bron: Stichting KijkOnderzoek
Stichting Kijkonderzoek (SKO)