Persbericht
Campagne "Wie meedoet wint" van start op zaterdag 20 september!
Leidse vrijwilligersinformatiemarkt biedt voorproefje VIP-treatment.
Publicatiedatum: 17 september 2003
Een stretched limousine met chauffeur, een heuse butler en talloze
bloemen vormen zaterdag 20 september het startsein van een grootse
vrijwilligerswervingscampagne in Leiden. Potentiële vrijwilligers
krijgen hier een voorproefje van wat hen te wachten staat als ze zich
tijdens de campagneperiode (tot uiterlijk 20 oktober) inschrijven voor
vrijwilligerswerk. Drie personen maken kans op een VIP-treatment: een
dag lang een limo met chauffeur, een dag lang een butler die je in de
watten legt en een jaar lang iedere week een prachtboeket bloemen.
Alle nieuwe vrijwilligers krijgen in elk geval bij de afsluiting van
de campagne een bos bloemen. Initiatiefnemer van de campagne is WAVeS,
onderdeel van de Leidse Welzijnsorganisatie. De gemeente Leiden
subsidieert de campagne, die ook gericht is op vrijwilligers die niet
bij WAVeS ingeschreven zijn.
Vijfde vrijwilligersinformatiemarkt
De jaarlijkse Leidse vrijwilligersinformatiemarkt is weer terug in
hartje stad, op de Beestenmarkt, vlakbij het Centraal Station. Het is
zaterdag 20 september de vijfde keer dat vrijwilligersorganisaties
zich gezamenlijk presenteren aan het publiek. Ruim 50 organisaties
laten zien welk vrijwilligerswerk ze belangstellenden te bieden
hebben. Er zijn optredens en demonstraties van dichters, een koor,
rolstoeldansers en een zestigerjarenband. Ook vinden er workshops
plaats over het vinden en binden van vrijwilligers. Organisatie van de
markt is als vanouds in handen van WAVeS.
Speeches
Gert-Jan Cornel, directeur van de Leidse Welzijnsorganisatie, licht om
12.00 uur toe waarom vrijwilligers in Leiden Very Important Persons
zijn en wat de bedoeling is van de campagne Wie meedoet wint. Hij
overhandigt een boeket bloemen aan een bijzondere vrijwilliger en
toont het publiek een voorproefje van de campagnesite
www.wiemeedoetwint.nl Wethouder Hans Buijing (Wonen, Zorg, Welzijn en
Ouderen) vertelt wat de gemeente Leiden doet om het vrijwilligerwerk
in de stad te ondersteunen. Zo subsidieert de gemeente de workshops op
de markt en de ludieke vrijwilligerswervingscampagne.
Promo-acties
Na de twee speeches komt een stretched limousine aanrijden, met hierin
een butler en leden van het WAVeS-promotieteam die gekleed in
opvallend rood-witte jacks en T-shirts de aanwezigen in de bloemen
zullen zetten. Het regent prijzen tot 16.00 uur, want bij de
gemeentekraam is het met een oud-Hollandse kermisattractie ook altijd
prijs en bij de WAVeS-kraam liggen kaartjes voor een gratis
rondvaarttocht diezelfde middag. WAVeS verwacht gezien de centrale
locatie en het interessante programma veel belangstellenden.
Campagne-uitingen
Vanaf dinsdag 23 september hangt Leiden vol met campagneposters van de
drie VIP-prijzen en delen promotieteams freecards uit. De campagnesite
www.wiemeedoetwint.nl is vanaf 20 september in de lucht, compleet met
een primeur in Nederland: de online vrijwilligerstest.
Belangstellenden kunnen hierop nagaan of ze vrijwilligersbloed hebben.
De test, ontwikkeld door het NIZW in samenwerking met WAVeS, biedt de
aspirant-vrijwilliger inzicht in persoonlijkheid en adviseert bij
welke organisaties passend werk te vinden is.
Bedrijfsleven sponsort de prijzen
Het Leidse bedrijfsleven sponsort de VIP-prijzen: Rabobank Leiden en
Oegstgeest, Grand Café de Belastingdienst, bloemsierkunst David
Nieuwenburg en Het Motorhuis Leiden. Voor een belangrijk deel van de
butlerprijs tekent The International Butler Academy, gevestigd in
Warnsveld (vlakbij Zutphen).
Deze pagina is gewijzigd op 19-09-2003
Gemeente Leiden