SPECSAVERS

Rotterdamse gekozen tot Brildrager van het Jaar 2003

Trinh Ho Si uit Rotterdam is Nederlandse brildraagster van het jaar!

Vanmiddag om 14.45 uur maakte Jamai de Nederlandse winnaar van Specsavers Look of 2003 bekend in de Rode Hoed in Amsterdam. Uit de ruim duizend inzendingen bleek Trinh Ho Si van de 12 finalisten de meeste specs-appeal te hebben. De 21 jarige studente economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam schreef zich pas op de allerlaatste dag van de inschrijfperiode in voor deze wedstrijd. Als tweede eindigde Miriam Bakker (20) uit Opmeer en als derde Timo Workala (19) uit Leiden. Voor de jury was het best lastig kiezen dit jaar, omdat alle finalisten er goed uitzagen. Fabienne de Vries, die de finale presenteerde, gaf samen met Jamai de trofeeën aan de drie finalisten. De winnaar mag zich nu gaan opmaken voor de internationale finale op 25 november in Londen. Daar gaat zij het opnemen tegen tien finalisten uit Groot-Brittannië en Ierland. De internationale winnaar krijgt naast de titel ook een éénjarig contract bij het gerenommeerde modellenbureau Modelplan in Londen. Naast Modelplan werd de Nederlandse finale mede in samenwerking gedaan met kledingmerk s.Oliver, Cosmo Hairstyling, Catwalkmodel & More en de visagisten van Mieke Petiet.

Trihn Ho Si was totaal sprakeloos en verbaasd toen zij hoorde Nederlandse Brildrager van het Jaar 2003 te zijn. Jamai maakte dit bekend nadat de jury het unaniem eens was wie deze titel moest krijgen. 'Ik zat zelf natuurlijk in de jury en vond het heel moeilijk om de winnaar te kiezen. Iedereen zag er namelijk top uit, in trendy kleren, hip haar en met brillen die het geheel écht af maakten vond ik. Het bewijst maar weer dat je je niet hoeft te schamen als je een bril draagt, een bril is gewoon hartstikke hip', aldus een lachende Jamai.

Trihn Ho Si direct na de bekendmaking: 'Ik win nooit iets en ik heb ook nog nooit meegedaan aan zo'n wedstrijd. Misschien ga ik nu wel verder in dit werk. Mijn uiterlijk vind ik belangrijk, daar besteed ik echt aandacht aan. En nu ga ik naar de finale in Londen. Dat vind ik echt helemaal te gek. Ik heb op die dag eigenlijk een tentamen economie, maar dat laat ik lekker schieten.'

Reidar Bakker, voorzitter van de jury en woordvoerder van Specsavers Opticiens: 'Deze wedstrijd hebben we nu voor de vijfde keer gehouden en ik moet echt zeggen, dat ik verbaasd was over de hoge kwaliteit van de kandidaten die we dit jaar in de finale hadden. Als je je bril afstemt op je haar, je outfit en je make-up dan krijg je gelijk een heel mooi geheel die je uitstraling versterkt.' In de jury namen ook Modelplan, Cosmo Hairstyling, reclamebureau Pluspoint, optiekvakblad Eyeline en natuurlijk Jamai zitting.

Over Specsavers Opticiens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 500 winkels, waarvan op dit moment 49 en begin oktober 61 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint venturebasis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel te veel betalen voor een scherpe blik. De monturen en glazen komen van gerenommeerde leveranciers en voldoen allemaal aan de Europese CE-kwaliteitseisen. Met de verkoop van meer dan vijf miljoen brillen per jaar is Specsavers Opticiens in staat een hoge kwaliteit brillen voor een betaalbare prijs te leveren.

Advies van volledig opgeleide opticiens
Specsavers winkels worden geleid door volledig opgeleide opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. Het laatste onderzoek naar oogmetingen onder opticiens van de Consumentenbond (Consumentengids november 2001) concludeerde dat alleen Specsavers Opticiens verder kijkt dan de bril alleen en de meest uitgebreide oogmeting doet. Het onderzoek vond plaats bij Hans Anders, Het Huis, Pearle en Specsavers Opticiens.

Duidelijke prijzen en overzichtelijke collectie Specsavers biedt een brede collectie trendy monturen in vaste prijscategorieën (al vanaf 39 euro), inclusief gratis standaard enkelvoudige glazen. De prijzen van eventuele extra's, zoals varifocale glazen zijn duidelijk zichtbaar in de winkel. Met deze helderheid in prijzen en de standaard gratis enkelvoudige glazen is Specsavers Opticiens uniek in Nederland.


- einde persbericht -