Ingezonden persbericht

Persbericht 18 september 2003

Modebranche introduceert nieuw modevakblad

In november zijn mode professionals een gloednieuw luxe, trendy modevakblad rijker. In FashionUnited Magazine wordt ingegaan op actualiteiten en trends waar mensen die in de mode werken dagelijks mee te maken hebben. Naast informeren heeft het FashionUnited vakblad ook tot doel het algemene kennisniveau en interesse binnen de modebranche te doen stijgen en daarmee de professionaliteit van de branche als geheel.

Diverse landelijke mode-organisaties verlenen hun medewerking aan het FashionUnited Magazine en daarmee is dit modevakblad direct ook de grootste in Nederland. FashionUnited, for professionals only, vormt een aanvulling op de website www.FashionUnited.nl, het platform voor de mode waar al geruime tijd modevakinformtie geboden wordt.

Het FashionUnited Magzine wordt uitgebracht in een gecontroleerde oplage van 10.000 stuks en biedt het laatste branche-nieuws, modetrends, en prognoses. Het tijdschrift wordt gedrukt in een zeer luxe modieuze uitvoering en vormt daardoor een visitekaartje voor de branche.

Deelnemende organisaties zijn behalve FashionUnited ook Modint, Euretco, Intres, Mode Centrum Almere, World Fashion Centre, Amsterdam Fashion Square, AMFI, Fia en Artemis.

Iedere eerste woensdag van de maand ontvangen leden van de diverse organisaties en abonnees het blad aan huis. Met deze offline variant zal het platform voor de mode ook de modeprofessionals bereiken die niet dagelijks met de computer actief zijn.

Met deze stap naar een offline variant van de online content is een start gemaakt met het eerste Europese modevakblad, FashionUnited is eind dit jaar in elf landen aktief met lokale formules zoals in Nederland, en zal ook daar zowel online als offline aanwezig zijn als platform voor de mode.

Het platform voor de mode heeft zich het afgelopen jaar sterk aangepast aan de wensen van haar gebruikers, van een puur online service provider tot cross-media organisatie waarmee het zich binnen de mode sterk profileert met modenieuws, events, carrierebank, diensten en transacties.

Einde persbericht