Ingezonden persbericht
Tele2 passeert 20 miljoen klantengrens
Amsterdam, 18 september 2003 - Tele2 AB, de Zweedse organisatie waar Tele2 Nederland BV onderdeel van uitmaakt, maakt vandaag bekend dat de onderneming begin september de 20 miljoenste klant in Europa heeft mogen verwelkomen. Dit suggereert dat het aantal nieuwe klanten gedurende het derde kwartaal het hoogste zal zijn in de geschiedenis van Tele2. Eind juni stond de teller op 18.7 miljoen klanten.
"Een klantenaantal van 20 miljoen is een belangrijke mijlpaal in de ontwikkeling van de onderneming, alhoewel onze doelen nog veel hoger liggen. De belangrijkste reden voor het binnenhalen van dit grote aantal nieuwe klanten is het customer intake momentum dat we voor onszelf hebben gecreëerd in combinatie met een grotere focus op het behouden van bestaande klanten. Overigens is het gebruikelijk dat in de zomermaanden de customer intake juist lager ligt", aldus Lars-Johan Jarnheimer, CEO van Tele2 AB.
- De familie Fink uit Düsseldorf, Duitsland: De 20 miljoenste klant die kiest voor Tele2's waardevolle, slimme en flexibele communicatieoplossingen. De familie koos recentelijk voor Carrier Preselectie van Tele2's vaste telefonie.
Over Tele2
Tele2 Nederland is een dynamisch en jong telecommunicatiebedrijf dat vanaf augustus 2003 behalve lage telefoontarieven voor vast en mobiel bellen ook spraakmakend goedkoper internetten aanbiedt onder de naam Tele2 Internet (www.tele2internet.nl). Met een marktaandeel van ruim 20% in de vaste telefonie (1.200.000 huishoudens en bedrijven) is Tele2 sinds haar start eind 1997 uitgegroeid tot de grootste nieuwe telecomaanbieder op zowel de zakelijke als de particuliere markt in Nederland.
Op Europese schaal is Tele2 de meest succesvolle aanbieder van voordelige telecommunicatiediensten in bijna alle Europese landen. Het telecombedrijf is in 1993 opgericht en levert zowel vaste als mobiele telefoniediensten, datanetwerken en internetdiensten aan 20 miljoen klanten in 23 landen.
Ingezonden persbericht