Gemeente Bedum
MEDEDELINGEN 17 SEPTEMBER 2003
raadsvergadering
De gemeenteraad vergadert op donderdag 18 september aanstaande vanaf
19.30 uur in het gemeentehuis. Op de agenda staat onder meer het
volgende onderwerp.
* Krediet van EUR 904.874,-- voor restauratie `Gele Klap'.
De vergadering is openbaar. U kunt voorafgaand aan de vergadering
inspreken op een of meer onderwerpen. Als u hiervan gebruik wilt
maken, dan moet dat worden gemeld bij de raadsgriffier, de heer E. de
Vries, tel. 050-3018282.
De collegevoorstellen liggen op het gemeentehuis, afdeling
Bestuurszaken ter inzage.
inleveren tuinafval
Op zaterdag 27 september aanstaande kunt u weer tuinafval inleveren
bij Openbare Werken, Industrieweg 15 in Bedum. Openbare Werken is
daarvoor van 9.00 tot 12.00 uur geopend.
Op de volgende zaterdagen kunt u ook met uw tuinafval bij Openbare
Werken terecht: 10 en 24 oktober en 7 november.
bouwvergunningen
aangevraagde bouwvergunning (regulier):
* oprichten chemicaliƫnopslag Boterdiep Wz 45, Bedum (08-09);
* vergroten kantoorpand Industrieweg 39, Bedum (09-09);
* plaatsen overkapping Stedumerweg 3, Bedum (11-09).
Deze aanvragen liggen op de afdeling VROM (Bouw- en woningtoezicht),
kapvergunning
Burgemeester en wethouders willen een kapvergunning verlenen aan de
heer A. Korpershoek te Onderdendam voor het kappen van een rode beuk.
De boom staat op het perceel Boterdiep Oostzijde 1 te Onderdendam. De
boom is zwaar aangetast door zwam waardoor er gevaar voor de omgeving
ontstaat.
De aanvraag ligt vanaf 17 september 2003 14 dagen lang ter inzage in
het gemeentehuis, afdeling VROM. Tijdens deze termijn kunnen
schriftelijke zienswijzen worden ingebracht bij burgemeester en
In uw contacten met de gemeente kan wel eens wat fout gaan. Een brief
wordt niet beantwoord; een toezegging wordt niet nagekomen. Of een
ambtenaar of een bestuurder behandelt u niet zoals dat eigenlijk zou
moeten.
U kunt in zulke gevallen een klacht indienen. Die klacht wordt dan
behandeld door de ombudsfunctionaris. Die is onafhankelijk en
onpartijdig. Dat komt een objectieve behandeling van de klacht
natuurlijk ten goede.
Voordat u een klacht indient kunt u natuurlijk proberen het geschil
persoonlijk met de ambtenaar of de bestuurder uit de wereld te helpen.
Lukt dat echter niet, dan kan de ombudsfunctionaris worden
ingeschakeld.
Die ombudsfunctionaris zal alle betrokkenen gaan horen. Over zijn
ervaringen rapporteert hij aan het college van b. en w. of aan de
gemeenteraad. Die beslissen uiteindelijk over de afdoening van de
klacht. Het advies van de ombudsfunctionaris speelt daarin een
belangrijke rol.
Er kan niet worden geklaagd over zaken die langer dan een jaar geleden
speelden. Ook klachten over zogenaamde `beschikkingen' (vergunningen,
vrijstellingen en dergelijke) kunnen niet in behandeling worden
genomen. Daarvoor bestaan andere procedures.
Wilt u meer weten over de ombudsfunctionaris en de mogelijkheden die
hij kan bieden ? Neemt u dan contact op met de afdeling Bestuurszaken
(050-3018215) of met de ombudsfunctionaris zelf (telefoon en
spreekuur: zie hier boven).