Gemeente Alkemade
Nieuwsbericht
18-09-2003
Handhaving: gebiedsgerichte inventarisatie
Handhavingsbeleid
Bij de start van deze raadsperiode heeft het college "handhaving" als
een hoge prioriteit opgenomen in het werkprogramma. Inmiddels heeft
deze ambitie een financiële vertaling gekregen in de begroting 2003 en
de meerjarenraming 2003-2007 en zijn stappen ondernomen om een
stelselmatig handhavingsbeleid te formuleren.
Op 8 juli 2003 is in dat verband de handhavingsnotitie "Daadwerkelijk
handhaven in Alkemade" vastgesteld. In deze notitie wordt gemotiveerd
aangegeven binnen welke maatstaven en met welke prioriteiten het
handhavingsbeleid wordt uitgevoerd, zonder het individuele belang van
de inwoners uit het oog te verliezen. Daarmee is voor een ieder
duidelijk wát en wánneer gehandhaafd wordt en waarom in een bepaalde
situatie mogelijk niet tot handhaving wordt overgegaan.
Vanaf eind september wordt gebiedsgericht de gehele gemeente
geïnventariseerd. Aan de hand van de in de handhavingsnotitie
vastgelegde prioriteiten wordt per gebied handhavend opgetreden tegen
geconstateerde overtredingen.
Voorafgaand aan iedere gebiedsgerichte inventarisatie wordt een
voorlichtingsavond gehouden met informatie over de wijze waarop het
gebied geïnventariseerd wordt en wat de handhavingscriteria voor het
betreffende gebied zijn.
De vastgestelde handhavingsnotitie "Daadwerkelijk handhaven in
Alkemade" ligt vanaf 17 september voor een periode van vier weken
tijdens openingsuren ter inzage bij de afdeling Wonen en Milieu, kamer
114. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer M. van
der Weide, telefoonnummer (071) 332 72 08 of via het algemene
e-mailadres van de gemeente.