Gemeente Alkemade


Nieuwsbericht

18-09-2003
Handhaving: gebiedsgerichte inventarisatie

Handhavingsbeleid
Bij de start van deze raadsperiode heeft het college "handhaving" als een hoge prioriteit opgenomen in het werkprogramma. Inmiddels heeft deze ambitie een financiële vertaling gekregen in de begroting 2003 en de meerjarenraming 2003-2007 en zijn stappen ondernomen om een stelselmatig handhavingsbeleid te formuleren.

Op 8 juli 2003 is in dat verband de handhavingsnotitie "Daadwerkelijk handhaven in Alkemade" vastgesteld. In deze notitie wordt gemotiveerd aangegeven binnen welke maatstaven en met welke prioriteiten het handhavingsbeleid wordt uitgevoerd, zonder het individuele belang van de inwoners uit het oog te verliezen. Daarmee is voor een ieder duidelijk wát en wánneer gehandhaafd wordt en waarom in een bepaalde situatie mogelijk niet tot handhaving wordt overgegaan.

Vanaf eind september wordt gebiedsgericht de gehele gemeente geïnventariseerd. Aan de hand van de in de handhavingsnotitie vastgelegde prioriteiten wordt per gebied handhavend opgetreden tegen geconstateerde overtredingen.

Voorafgaand aan iedere gebiedsgerichte inventarisatie wordt een voorlichtingsavond gehouden met informatie over de wijze waarop het gebied geïnventariseerd wordt en wat de handhavingscriteria voor het betreffende gebied zijn.

De vastgestelde handhavingsnotitie "Daadwerkelijk handhaven in Alkemade" ligt vanaf 17 september voor een periode van vier weken tijdens openingsuren ter inzage bij de afdeling Wonen en Milieu, kamer 114. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer M. van der Weide, telefoonnummer (071) 332 72 08 of via het algemene e-mailadres van de gemeente.