Gemeente Ambt Montfort
Algemeen
Thema bijeenkomst Vrijwilligerswerk
In het kader van het vrijwilligersbeleid van de gemeente Ambt Montfort
heeft de gemeente onder de vrijwilligersorganisaties een enquête
gehouden. Uit deze enquête blijkt dat de besturen van deze
organisaties behoefte hebben aan informatie over een aantal
onderwerpen waar zij bij de uitoefening van hun taken tegenaan lopen,
zoals op het gebied van wet- en regelgeving.
Na overleg met de drie verenigingsraden heeft de gemeente besloten om
dit jaar een avond voor de besturen van alle verenigingen/stichtingen,
die met vrijwilligers werken, te organiseren. Deze avond wordt
gehouden op donderdag 18 september 2003 om 19.30 uur in cafézaal Le
Village Biej de Vogel, Markt 21 te Montfort.
Tijdens deze bijeenkomst zal een inleiding worden gegeven over Arbo
Wetgeving/Bedrijfshulp-verlening. De besturen worden in de gelegenheid
gesteld om vragen te stellen over de volgende onderwerpen: het
verlenen van vergunningen, milieu aspecten, verkeersregeling,
brandveiligheid, Arbo en BHV. Voor het beantwoorden van uw vragen is
een panel samengesteld, bestaande uit medewerkers van de gemeente,
brandweer en politie.
De vrijwilligersorganisaties hebben inmiddels een uitnodiging en een
deelnameformulier ontvangen. Heeft u geen uitnodiging ontvangen en
wilt u toch deze bijeenkomst bijwonen, neem dan contact op met de
gemeente 0475-538817.
11-7-2003 00:00