Persbericht
LogicaCMG introduceert SchonePolis
Teveel betalen aan sociale premies verleden tijd
AMSTELVEEN, 17 september 2003 LogicaCMG introduceert SchonePolis, een oplossing waarmee een werkgever kan nagaan of hij niet te veel sociale premies betaalt aan het UWV Gak. Met de applicatie Polisvergelijker kan een werkgever gegevens van zijn salarisadministratie vergelijken met de gegevens van het UWV Gak. Eventuele verschillen worden daarna naar het UWV Gak doorgestuurd en afgehandeld.
Indien uit het gebruik van SchonePolis blijkt dat er veel verschillen worden geconstateerd in de meldingen van de werkgever aan het UWV Gak, kan de werkgever gebruik maken van een oplossing die zich richt op het verleden.
Aad Deegeling, Directeur LogicaCMG HRM & Payroll Solutions: Wij komen herhaaldelijk tegen dat werkgevers jarenlang te veel of te hoge premies hebben betaald. Na de screening van de administratie tonen we de werkgever het verschil tussen werkelijke premies en de reeds betaalde premies. In veel gevallen is dat wel even schrikken. De opluchting is des te groter als blijkt dat het verschil uiteindelijk wordt teruggestort door het UWV Gak. SchonePolis is vooral bedoeld om de administratieve lasten voor de werkgever te verlichten, kosten te beheersen en om ervoor te zorgen dat de informatiestroom tussen werkgever en het UWV Gak correct is.
Naast de softwareapplicatie van SchonePolis krijgen klanten ook advies van de Adviesgroep Sociale Zekerheid van LogicaCMG en worden zij voorbereid op de invoering van de Wet Walvis. Deze wet behelst een grote stelselwijziging op het gebied van sociale verzekeringen. De klant kan daarnaast kosteloos deelnemen aan een workshop en ontvangt ieder kwartaal een nieuwsbrief over sociale zekerheid en wetgeving. Doordat LogicaCMG het berichtenverkeer tussen het UWV Gak en werkgevers monitort, kan ze haar klanten snel informeren over de actuele stand van zaken.
Een demo van SchonePolis is te vinden op de website www.logicacmg.nl/schonepolis. SchonePolis wordt gepresenteerd tijden de Personeel & Salaris Vakdagen in Utrecht, 17 en 18 september 2003.
LogicaCMG HRM & Payroll Solutions is met meer dan 35 jaar ervaring voor veel klanten een strategische partner op het gebied van HR- en Payroll vraagstukken. Zij ontwikkelt en ondersteunt complete personeelsinformatie- en salarissystemen en is specialist op het gebied van relevante wet- en regelgeving. Het producten- en dienstenpalet omvat systemen in eigen beheer, uitbesteding (in-service) en totale outsourcing van een salarisadministratie.
Over LogicaCMG
LogicaCMG is een wereldwijd opererende dienstverlener op het gebied van management en ICT-consultancy, systeemintegratie en outsourcing. Met bovendien een uitgebreide expertise in draadloze datacommunicatie ondersteunt LogicaCMG klanten in diverse markten, zoals telecommunicatie, bank- en verzekeringswezen, energie en utilities, industrie, distributie, transport en de overheid. De onderneming ontstond uit de fusie van Logica en CMG in december 2002 en heeft circa 21.000 medewerkers in dienst, kantoren in 34 landen en bijna 40 jaar ervaring in ICT-dienstverlening. LogicaCMG heeft haar hoofdkantoor in Europa en is genoteerd aan de beurzen van Londen en Amsterdam (LSE:LOG; AEX: LOG).
Meer informatie is beschikbaar via www.logicacmg.com/nl.
LogicaCMG
LogicaCMG