Ingezonden persbericht
Persbericht
17 september 2003
EGL Eagle Global Logistics gaat wereldwijd over op salesforce.com S3
~ meer dan 825 gebruikers in 300 kantoren schakelen over op software-als-service ~
Salesforce.com, marktleider in het leveren van software-als-service, heeft bekend gemaakt dat EGL Eagle Global Logistics (Nasdaq: EAGL) haar wereldwijde verkoopteam heeft gestandaardiseerd op salesforce.com S3. EGL Eagle Global Logistics is een vooraanstaande leverancier van end-to-end supply chain oplossingen met kernactiviteiten op het gebied van vrachttransport, geïntegreerd logistiek management en informatietechnologie in binnen- en buitenland.
EGL s implementatie, intern bekend onder de naam 'Eagle-i', is voltooid in kantoren die verspreid zijn over 300 steden, tegen een fractie van de kosten van een traditionele customer relationship management (CRM) oplossing. Meer dan 825 gebruikers wereldwijd delen nu informatie, documenten en bestanden in real time via één centrale locatie. Hierdoor heeft het management van EGL, dat een waarde vertegenwoordigt van twee miljard dollar, nu beter inzicht in de wereldwijde verkoopactiviteiten. Tevens is het account management nu in staat een duidelijke differentiatie te behalen bij zogenoemde 'requests for quotation' (RFQ) prestaties.
"Met salesforce.com beschikken we nu over één wereldwijde informatie repository voor ons complete verkoopteam. Desgewenst kunnen we gedeelten ervan aan onze klanten beschikbaar stellen. Hierdoor krijgen zij beter inzicht in de manier waarop wij hen op wereldwijde basis van dienst zijn," aldus Stephen Russell, Senior Vice President Global Sales bij EGL. "Eagle-i is van grote waarde voor ons bedrijf en voor onze klanten, en we zijn ervan overtuigd dat dit slechts het topje van de ijsberg is. Er kunnen nog veel meer applicaties binnen Eagle-i worden ingezet om onze zakelijke activiteiten verder uit te breiden."
In 2002 startte EGL Eagle Global Logistics een grondig vergelijkend onderzoek naar CRM-producten. Dit onderzoek werd geleid door David Emerson, Vice President Sales & Marketing, EGL Europe. Er werd een groot aantal CRM-alternatieven geschrapt vanwege de lange inplementatieduur en te hoge kosten van de software. EGL selecteerde de 'on-demand' service van salesforce.com als de beste keuze voor wereldwijde CRM.
Verkoop- en managementgebruikers hebben nu toegang tot salesforce.com S3 vanuit 65 landen en kunnen belangrijke klant- en accountgegevens bekijken, opsporen en delen. Bovendien hebben ze via de nieuwe salesforce.com S3 documentbibliotheek, een gecentraliseerde en systematisch georganiseerde repository, toegang tot een 'toolbox' voor verkoop en campagnes. Het EGL executive team maakt gebruik van deze service om het toevoerkanaal te meten, kansen te benutten en rapporten te produceren. Hierdoor krijgt men meer inzicht en is pro-actief accountmanagement mogelijk. In de toekomst zal EGL zich tevens richten op de integratie van salesforce.com met andere EGL-applicaties via sforce, het client/service applicatieplatform van salesforce.com.
"Het software-als-service model, met een laag risico en lage kosten, is het beste alternatief voor grote, internationale bedrijven, zoals EGL Eagle Global Logistics," stelt Marc Benioff, voorzitter en CEO van salesforce.com. "In plaats van te worstelen met client/server software profiteren onze klanten direct van de voordelen. Dit is het geheim van onze winstgevendheid - CRM-succes voor 7.300 bedrijven, en dit aantal neemt steeds verder toe."
Met meer dan 7.300 klanten en 100.000 abonnees in 110 landen is salesforce.com de meest succesvolle applicatie ter wereld en de eerste winstgevende aanbieder van software-als-service. Salesforce.com S3 maakt zowel een schaalbaar, veilig beheer van verkoopautomatisering, campagnemanagement, klantenservice en -ondersteuning als documenten en bestanden mogelijk. Salesforce.com S3 is gebaseerd op sforce, het client/service applicatiesysteem van salesforce.com. Sforce kan op eenvoudige wijze worden aangepast met tools van BEA (NASDAQ: BEAS), Borland, Microsoft (NASDAQ: MSFT) en Sun (NASDAQ: SUNW). De nieuwe integratie server van salesforce.com, op basis van TIBCO (NASDAQ: TIBX), is beschikbaar voor salesforce.com S3-klanten en biedt integratie met vrijwel alle corporate systemen, inclusief SAP (NYSE: SAP), Oracle (NASDAQ: ORCL), PeopleSoft (NASDAQ: PSFT) en Siebel (NASDAQ: SEBL) applicaties.
(511 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over salesforce.com
Salesforce.com is wereldwijd marktleider in het leveren van software-als-service. Het bedrijf levert een bekroonde reeks salesforce.com 'on-demand' oplossingen voor geïntegreerde verkoopautomatisering, campagnemanagement, klantenservice en -ondersteuning en document- en
bestandsbeheer om bedrijven te helpen tegemoet te komen aan de complexe uitdagingen van wereldwijde klantcommunicatie.
Het bedrijf heeft eveneens sforce geïntroduceerd, een nieuwe service die de wijze waarop applicaties worden gebouwd aanzienlijk zal veranderen, net zoals salesforce.com de wijze waarop applicaties worden geleverd heeft veranderd. Sforce stelt ontwikkelaars van zakelijke applicaties in staat populaire en gewaardeerde tools te gebruiken in combinatie met webservices van sforce. Hiermee kunnen applicaties snel gebouwd en in gebruik worden genomen tegen substantieel lagere kosten dan ooit tevoren.
Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder de Editors' Choice, twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Investor's Choice Award from Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year.
Het bedrijf heeft meer dan 7.300 klanten in 110 landen die in 10 talen van de diensten gebruikmaken. Salesforce.com werd in 1999 opgericht en het hoofdkantoor is gevestigd in San Francisco (Verenigde Staten). Daarnaast beschikt het bedrijf over kantoren in Europa en Azië.
Over EGL, Inc.
Het in Houston (Verenigde Staten) gevestigde EGL, Inc. is actief onder de naam EGL Eagle Global Logistics. EGL is een vooraanstaand bedrijf op het gebied van wereldwijd transport, supply chain management en informatieservices. Het bedrijf richt zich volledig op het bieden van uitstekende flexibiliteit en het verminderen van transportbeperkingen op een prijsconcurrerende basis. Diensten van EGL zijn onder andere vrachtverzending door de lucht en over de oceaan, douanerechten, lokaal ophalen en lokale levering, materiaalmanagement, opslag, handelsfaciliteiten en -bemiddeling en geïntegreerde supply chain management diensten. De aandelen van het bedrijf worden verhandeld op de Nasdaq National Market onder het symbool "EAGL".
---
Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, Californië (Verenigde Staten). Andere gebruikte namen kunnen handelsnamen van de respectievelijke eigenaren zijn.
---
LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies
Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland
tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com
---