10-09-2003
Vergaderingen
Woensdag 17 september: commissie Maatschappelijk Welzijn.
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
- Concept beleidsverslag sociale zekerheid 2002
- Concept-nota lokaal gezondheidsbeleid
- Aanpassing beleid/ procedures bij dieetkosten, normaanpassing WSF,
stookkosten gehandicapten en legeskosten vreemdelingen
- Toeslag langdurige minima 2003
- Kwartaalrapportage sociale zaken
- WVG vervoer
- Zij-aan-zij in de politiek
- Multicultureel centrum
- Foyer opvang jonge antiliaanse nieuwkomers
- Voortgang WMD
- Subsidieverzoek Internationaal Vrouwencentrum en stichting Hospice
Donderdag 18 september: commissie Educatie, Sport en Cultuur.
Op de agenda staan onder meer de volgende onderwerpen:
- Voorstel in te stemmen met de beleidskeuzen 1 tot en met 8 uit de
beleidsnotitie Peuter- en kinderopvang van juni 2003
- Kunsteducatie project Tweemaster-Tuselant
- Leerlingenvervoer
- Eindrapport Volumestudie Sportvoorzieningen Julianadorp, met
voorafgaand een presentatie
- Uitvoering nota Dakplan (inclusief financieel overzicht)
- Oefenruimte bandjes
- Onderhouds- en legionellaproblematiek niet gemeentelijke
sportaccommodaties
- Wijkgericht sociaal cultureel jeugd- en jongerenwerk
- Zmok-school Burgemeester Houwingsingel
- Afwikkeling GOAK
- Bestuursopdracht zwembad De Schots
U kunt bij de vergaderingen inspreken. Het maakt niet uit of dat
onderwerp wel of niet op de agenda staat. Uiteraard moet het wel over
een thema gaan dat thuishoort in de desbetreffende vergadering.Tijdens
iedere vergadering is voor spreekrecht in totaal maximaal een half uur
beschikbaar. Uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering meldt u
bij de griffie dat u wilt inspreken (tel. 671806). Elke spreker krijgt
vijf minuten het woord. Mochten er meer dan zes sprekers zijn, dan
verdeelt de voorzitter van de commissie het halfuur evenredig onder
het aantal sprekers.
U kunt niet inspreken over een besluit van het gemeentebestuur
waartegen bezwaar of beroep bij de rechter openstaat of heeft
opengestaan. Ook kunt u het woord niet voeren over benoemingen,
keuzen, voordrachten of aanbevelingen van personen, als het op grond
van artikel 9:1 van de Algemene Wet Bestuursrecht mogelijk is een
klacht in te dienen.
Beide vergaderingen beginnen om 20.00 uur en worden gehouden in het
stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20. De volledige agendas kunt u
nalezen op onze website (www.denhelder.nl) onder de rubriek Bestuur &
Politiek/gemeenteraad/vergaderingen. U kunt de agenda's ook krijgen
bij het Centraal Informatiepunt in het stadhuis, geopend van 08.00 tot
17.00 uur, donderdags tot 19.30 uur.
Gemeente Den Helder