17 september 2003
* Meepraten over de Structuurvisie 2015-2030 *
* Raad van Hoogeveen vergadert *
* Bezwaarschriftencommissie *
* Collecten *
* Reiniging gemalen *
* Papiercontainers Kerkboerderij *
* Werkzaamheden aan het spoor *
* Geluidsscherm Erflanden *
* Circus op Markt *
* Afsluiting straten Elim *
* Lik op stuk langs snoeproute *
* Burgerjaarverslag in delen *
* Nog twee weken voor interviewers Nieuwlande *
* Militaire Oefeningen *
+ Kavelverkoop plan Uitbreiding Boerdijk te Nieuwlande *
+ Wijziging mandaatbesluiten *
+ Wet Milieubeheer *
+ Vrijstellingsregeling incidentele detailhandelsvestiging op
bedrijventerreinen *
+ Ontwerp-wijzigingsplan voor Schoonvelde-oost *
+ Ingekomen bouw - en sloopaanvragen *
+ Bouwvergunningen *
Themadag in het Raadhuis op dinsdag 30 september
Meepraten over de Structuurvisie 2015-2030
Hoe en waar gaan we in de toekomst wonen, werken en recreëren in
Hoogeveen? De antwoorden op die vraag moeten komen uit de
Structuurvisie 2015-2030, een wegwijzer voor de periode tot 2015, met
een doorkijk tot 2030.
Derde fase
De structuurvisie is inmiddels aangeland in de derde fase. De gemeente
heeft bureau KuiperCompagnons met de bekende
stedebouwkundige/architect Ashok Bhalotra gevraagd om een aantal
ontwikkelingsmodellen te maken. Deze modellen brengen in beeld waar
nieuwe ontwikkelingen in de toekomst kunnen plaatsvinden.
Praat mee!
Op 30 september gaan de heer Bhalotra, zijn medewerkers en de
gemeentelijke projectgroep met u in gesprek over drie verschillende
onderwerpen: de kern Hoogeveen, de dorpen en het buitengebied.
Wat is de bedoeling?
Het stedenbouwkundige bureau presenteert per onderzoeksgebied enkele
scenario's. Bijvoorbeeld: drie verschillende scenario's/modellen voor
wonen in de kern Hoogeveen. Datzelfde gebeurt ook voor de dorpen en
het buitengebied. De discussie in de workshops gaat over deze
scenario's.
De workshops/sessies zijn op de volgende tijdstippen:
* Van 9.30 tot 12.30 uur
* Van 14.00 tot 17.00 uur en
* Van 19.00 tot 22.00 uur.
Op de begintijdstippen starten er steeds drie workshops (kern
Hoogeveen, dorpen, buitengebied). Aan het slot van de workshops komen
we samen om de uitkomsten van de discussies te horen.
Als u wilt meepraten, wilt u dan een keuze maken voor een tijdstip en
een thema. Natuurlijk mag u ook meerdere dagdelen aanwezig zijn en
verschillende themagroepen bezoeken.
Wilt u meedoen op 30 september, vul dan het reactieformulier op de
gemeentelijke website www.hoogeveen.nl/structuurvisiein. Na opgave
ontvangt u een bevestiging met nadere details over de bijeenkomst.
(Belangenorganisaties krijgen apart een uitnodiging toegestuurd.)
Heeft u vragen: Josina Hese, secretaresse Projectbureau Gemeente
Hoogeveen, tel. (0528) 291387.
Ochtendsessie: 9.30 uur - 12.30 uur
* Kern Hoogeveen
* Dorpen
* Buitengebied
Midagsessie: 14.00 uur-17.00 uur
* Kern Hoogeveen
* Dorpen
* Buitengebied
Avondsessie: 19.00 uur-22.00 uur
* Kern Hoogeveen
* Dorpen
* Buitengebied
Raad van Hoogeveen vergadert
De gemeenteraad vergadert donderdag 25 september in de Raadszaal van
het gemeentehuis. De vergadering die openbaar is, begint om 19.30 uur.
Op de agenda staan onder andere de volgende punten:
* Onderzoek geloofsbrieven en beëdiging nieuw benoemd raadslid L.
Bouwmeester *
* Beantwoording vragen fractie Gemeentebelangen betreffende
vorderingen industrieterrein Riegmeer
* Vaststelling gedeeltelijke herziening bestemmingsplan
Noordscheschut ten behoeve van houthandel Koster *
* Wijziging bestemmingsplan perceel Schuinedijk 1-3 te Fluitenberg *
* Uitbrengen van een positief advies aan het Commissariaat voor de
Media inzake de representativiteit van de Lokale Omroep Hoogeveen
* Wijziging Algemene plaatselijke verordening met betrekking tot
aanwijzen veiligheidsrisicogebieden
* Wijziging Algemene plaatselijke verordening
* Wijziging verordening Geldelijke voorzieningen raads- en
commissieleden
* Motie raadslid Hummel met betrekking tot verloting kavels
woningbouw
* Begrotingswijziging(en) algemene dienst 2003
Spreekrecht
Aan het begin van de raadsvergadering kunt u gebruik maken van het
spreekrecht. Alle insprekers hebben samen ten hoogste 30 minuten de
tijd opmerkingen te maken.Het mag alleen gaan over punten die op de
agenda staan. Per persoon is maximaal 5 minuten beschikbaar. Op
agendapunten met een asterisk (*) is geen spreekrecht mogelijk.
Indien u van het spreekrecht gebruik wilt maken, moet u dit uiterlijk
48 uur voor de vergadering meedelen aan raadsgriffier J.P. Wind, tel
291201.
Bezwaarschriftencommissie
De Bezwaarschriftencommissie houdt openbare hoorzittingen op woensdag
24 september. De hoorzittingen zijn in Commissiekamer 2 van het
Raadhuis.
* 13.40 uur: de heer A. el Ghoulbzouri tegen afwijzing van het
verzoek om vrijstelling van het bestemmingsplan voor het gebruik
van het pand Wilhelminastraat 2 als lunchroom/broodjeszaak
* 14.10 uur:diverse omwonenden tegen verlening van een
bouwvergunning voor het plaatsen van een antennemast op het
perceel Roerdomplaan 55 in Hoogeveen
* 16.10 uur: Van Panhuis Hoogeveen B.V.tegen een besluit van B&W tot
oplegging van een last onder dwangsom wegens een uitblijven van
een ontvankelijke melding als bedoeld in artikel 8.41 Wet
milieubeheer juncto artikel 6 Besluit bouw- en houtbedrijven
milieubeheer
Collecten
Deze week collecteren vrijwilligers voor de Nierstichting Nederland.
Volgende week is de Nationale Collecte Verstandelijke Gehandicapten.
Reiniging gemalen
De firma Rimato uit Hoogeveen begint maandag 22 september met het
reinigen van 194 minigemalen in Noordscheschut. Het schoonmaken van de
gemalen duurt ongeveer één maand. De reiniging is preventief onderhoud
om storingen in het systeem te voorkomen.
Papiercontainers Kerkboerderij
De beheerders van de papiercontainers bij de Kerkboerderij in De Weide
kunnen geen vrijwilligers meer krijgen voor woensdag- en
zaterdagmiddag. Daarom zijn vanaf 1 oktober de tijden waarop u uw
papier kunt brengen aangepast. De openingstijden zijn nu als volgt:
* Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.
* Woensdag en zaterdag kunt u terecht van 9.00 uur tot 12.00 uur.
De vrijwilligers halen ook papier op in de wijken Trasselt,
Steenbergerweiden en Kinholt West. Dit gebeurt op de laatste zaterdag
van de maand (behalve in de maand juli). Hieronder een overzicht van
de ophaaldagen tot en met december:
* Zaterdag 27 september
* Zaterdag 25 oktober
* Zaterdag 29 november
* Zaterdag 27 december
tussen Meppel en Groningen. Daarom wordt de overgang Oostering
afgesloten van zondag 21 op maandag 22 september van 23.30 uur tot
0.30 uur.
heer J.J.Pieters, wegbeheer, telefoonnummer 06-27004161.
Geluidsscherm Erflanden
In verband met de aanleg van het geluidsscherm in Erflanden is tot en
met 10 oktober tijdens werkuren één rijstrook van de Zuidwoldigerweg
beschikbaar. Ook is het NAM-weggetje, tussen de NAM-locatie en de
Zuidwoldigerweg, nog tot en met 26 september afgesloten voor verkeer.
Reconstructie Zuidwoldigerweg
De Zuidwoldigerwerg is nog tot en met vrijdag 3 oktober afgesloten
vanaf rotonde De Weide tot de kruising met de Korenstraat. Dit in
verband met de laatste fase van het asfalteren. Fietsers en
voetgangers kunnen tijdens de werkzaamheden gewoon door. De gemeente
adviseert de bewoners van Erflanden om per fiets naar het centrum te
gaan.
Donderdag 18 september
PCB de Krullevaar
: het oud papier wordt opgehaald vanaf 18.30 uur.
't Rastholt en PCB De Regenboog
: u kunt het oud papier naar de containers op het parkeerterrein aan
de Tilber (bij de sporthal) in Hoogeveen brengen.
Vrijdag 19 september om 12.15 uur trouwen Jan Willem van Dijk en Hester
Hillegonda Jager. Lennard Jacob van der Vinne en Agnes Mol treden 19
september om 14.30 uur in huwelijk. Om deze huwelijksvoltrekkingen
rechtstreeks te kunnen volgen gaat u naar www.hoogeveen.nl en klikt u op het
cameraatje in de oranje balk.
Circus op Markt
Van donderdag 25 tot en met zondag 28 september is het langparkeergedeelte
van het marktterrein in Hoogeveen niet beschikbaar voor parkeren. Circus
Malford geeft in deze periode circusvoorstellingen op de Markt.
Afsluiting straten Elim
In verband met het 100 jarig bestaan van Christelijk Onderwijs Elim zijn een
reunie en festiviteiten georganiseerd. Op donderdag 18 en vrijdag 19
september van 18.00 uur tot 24.00 uur en op zaterdag 20 september van 8.00
tot 24.00 uur zijn de volgende straten afgesloten voor verkeer:
* Carstenswijk, tussen kruising met Dorpstraat en kruising met Van
Leeuwenstraat
* Zondervanstraat, tussen Carstenswijk en kruising met
Barthlemastraat
Lik op stuk langs snoeproute
Maandag 15 september is in Drenthe de laatste fase gestart van de
provinciale zwerfafvalcampagne 'Snoeproute Drenthe'. Hiermee hopen de
deelnemende gemeenten, Stichting Nederland Schoon, Provincie Drenthe
en het Recreatieschap Drenthe te bereiken dat scholieren in het
voortgezet onderwijs hun afval niet langer op straat gooien, op weg
van huis naar school en andersom. De laatste fase van deze campagne
kenmerkt zich door een 'lik-op-stuk'-beleid. Scholieren die afval
weggooien op straat of in de berm lopen kans op een boete van 46 of
een taakstraf.
Eerste fase
De eerste fase ging op 18 augustus van start en was vooral bedoeld om
voorlichting en waarschuwingen te geven aan overtreders. In deze fase
is langs de in totaal 60 kilometer lange snoeproute in de provincie
allerlei voorlichtingsmateriaal aangebracht. Daarop is aangegeven dat
afval in de afvalbakken of blikvangers langs de route thuis hoort.
Alle scholengemeenschappen in het campagnegebied zijn over de campagne
geïnformeerd. Op veel scholen is extra aandacht besteed aan het thema
zwerfafval, onder andere met behulp van de zwerfafvalbox van de
Stichting Nederland schoon. Deze box bevat voorlichtingsmateriaal,
onder ander een meetmethode voor zwerfaval, videobanden en posters.
Daarnaast was er informatieverspreiding via lichtkranten en intercoms.
Top drie
Zwerfafval staat in de top drie van ergernissen van de Nederlandse
bevolking. Het kost de Nederlandse samenleving jaarlijks 250 miljoen
euro om de vele tonnen zwerfafval die in de natuur en op de openbare
weg terechtkomen, op te ruimen. Met zwerfafvalacties hoopt de
Stichting Nederland Schoon in samenwerking met de overheid en het
bedrijfsleven de hoeveelheid zwerfafval en daarmee samenhangende
kosten terug te dringen.
Burgerjaarverslag in delen
Enkele maanden geleden verscheen het eerste Burgerjaarverslag. Hierin
doet de burgemeester verslag van de kwaliteit van de dienstverlening
door de gemeente. De afgelopen periode zijn er regelmatig delen uit
het verslag in het Torentje verschenen. Deze week hoofdstuk 7
Handhaving.
De rode draad in het Burgerjaarverslag is het contact tussen burger en
gemeente. Een van de doelen van het verslag is de burger een blik te
gunnen in de keuken van het gemeentebestuur. Want de deur van die
keuken hoort wijd open te staan.
Het complete verslag is - zolang de voorraad strekt - gratis
verkrijgbaar bij het Voorlichtingscentrum in het raadhuis. Ook is het
verslag te downloaden via www.hoogeveen.nl/burgerjaarverslag. Op de
website en in het Burgerjaarverslag vindt u een reactiebon. U kunt
daarmee suggesties doen voor verbeteringen van het verslag voor de
komende jaren.
Handhaving
De gemeente Hoogeveen heeft een actieve rol als het gaat om het
handhaven van regels. Met name de recente rampen in Enschede en
Volendam laten zien dat handhaving een kerntaak van gemeentes moet
zijn.
Binnen de gemeente zijn meerdere afdelingen belast met toezicht en
handhaving. De afdelingen Milieu en Bouw- en woningtoezicht zijn twee
voorbeelden. De medewerkers hebben niet alleen met risicovolle
bedrijven te maken, maar ook met gedragingen van burgers.
Ook in 2002 voert de gemeente vele controles en inspecties uit. Door
zogeheten 'minnelijk overleg' zijn veel illegale situaties opgeheven.
In enkele gevallen besluit het college tot een vervolgactie.
Mogelijkheden zijn bestuursdwang toepassen (de illegale situatie op
kosten van de tegenpartij rechtzetten) en een last opleggen onder
dwangsom.
"We doen veel aan controle, inspectie en handhaving, maar de taak zal
de komende jaren nog groter en zwaarder worden. Mede hierom bezinnen
we ons op de handhavingstaak. We gaan in ieder geval deze taak en die
van vergunningverlening uit elkaar trekken en niet langer bij één
persoon neerleggen. Wat er nog meer gaat veranderen is nog niet zeker.
In 2003 zal de raad discussiëren over het onderwerp en nieuw beleid
vastleggen."
Nog twee weken voor interviewers Nieuwlande
Op dinsdag 26 augustus zijn 45 inwoners van Nieuwlande begonnen met
het afnemen van interviews bij dorpsgenoten. Dit in het kader van het
project Dorpsontwikkelingsplan Nieuwlande. Bij ruim 160 van de 520
adressen is op dit moment een vragenlijst afgenomen. Dat moeten er
natuurlijk nog veel meer worden. Alleen dan komen alle wensen en
behoeften van het dorp goed naar voren en ontstaat er een goede basis
voor het Dorpsontwikkelingsplan. Heeft u nog geen interviewer aan de
deur gehad of wilt u alsnog een interviewer ontvangen, neemt u dan
contact op met Jan Giethoorn (voorzitter dorpsoverleggroep), telefoon
351960.
Interviewers
Interviewers hebben nog tot en met 26 september de tijd om hun
interviews af te ronden. Heeft u met een aantal mensen nog geen
afspraak gemaakt, doet u dit dan zo snel mogelijk. Hoe meer interviews
er afgenomen zijn, hoe duidelijker de wensen en behoeften van
Nieuwlande naar voren komen.
Militaire Oefeningen
Van maandag 22 september 12.00 uur tot donderdag 25 augustus 24.00
houdt het 43^ste Brigade Verkennings Eskadron van de koninklijke
landmacht een oefening in de gemeente Hoogeveen. In diezelfde week van
dinsdag 23 september 7.00 uur tot donderdag 25 september 17.00 uur
oefent de 13^de Infanterie Bataljon Luchtmobiel.
De militairen maken gebruik van oefenmunitie en/of andere
vuurvoorstellingsmiddelen. Geprobeerd wordt de overlast voor verkeer
zoveel mogelijk te beperken. In principe wordt de bebouwde kom
gemeden. Als er ondanks de voorzorgsmaatregelen schade ontstaat door
de oefening dan kunt u dit melden aan:
Ministerie van Defensie, afdeling claims
Schadecommissie Krijgsmacht
Postbus 20701
2500 Es Den Haag
Telefoon: 070-3186985
Klachten
Heeft u klachten over de oefening dan kunt u contact opnemen met de
beheerder van het Schiet- en Oefenterrein in Havelte of Witten.
Telefoon: 0521-348175/ 0592-358325, GSM:06-52571331/06-52571333
De kosten hiervoor zijn 225,00. Aan iedere inschrijver wordt door de
gemeente een inschrijfnummer verstrekt. Partners mogen zich niet
De bouwterreinen worden alleen uitgegeven aan gegadigden met een
economische en/of sociale binding of gegadigden waarvan de
levens-partner een economische en/of sociale binding heeft:
Grondzaken en Eigendommen, tel. 291753.
Wijziging mandaatbesluiten
De gemeente reorganiseert haar apparaat. Door wijziging van de
structuur zijn de besluiten waarbij mandaat is verleend aan de
voormalige afdelingshoofden van de bestuursdienst, niet meer adequaat.
Het college heeft besloten die mandaatbesluiten in te trekken en de
betreffende bevoegdheden ingaande 1 september 2003 op te dragen aan de
hoofden van de nieuwe afdelingen Bedrijfsadvies, Administratief
Beheer, Facilitaire Dienst en Publieke Dienstverlening (de
afdelingsnamen zijn nog 'werknamen'). Het college heeft tevens
besloten ieder hoofd ingaande 1 september 2003 aan te wijzen tot
ambtenaar voor de heffing en invordering van belastingen. De volledige
tekst van het besluit ligt ter inzage op de Afdeling Bedrijfsadvies
(onderdeel Juridische zaken) in het raadhuis.
Wet Milieubeheer
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen, maken met inachtneming van
het bepaalde in de artikelen 13.4 van de Wet Milieubeheer, jo. 3:19,
lid 2 en 3:20, lid 1 van de Algemene Wet Bestuursrecht bekend, dat zij
van plan zijn om naar aanleiding van de aanvraag van de heer J.
Veldman te Elim voor het oprichten en in werking hebben van een
paardenhouderij, gelegen aan de Mr. Pieterswijk 4 te Elim, een
vergunning ingevolge de Wet Milieubeheer te gaan verlenen onder het
stellen van voorschriften ter bescherming van het milieu.
De aanvraag, het ontwerp-besluit en andere op deze zaak betrekking
hebbende stukken liggen vanaf 18 september 2003 tot en met 16 oktober
2003 op werkdagen tijdens kantooruren ter inzage bij de sector Milieu
en Openbare Werken, afdeling Milieu-Inspectie en -Vergunningen,
Raadhuisplein 24 te Hoogeveen (Compagnieshuis). Indien gewenst kan een
mondelinge toelichting op de stukken worden verkregen. Op verzoek
kunnen de stukken ook buiten kantooruren worden ingezien, namelijk op
woensdagen van 17.00 tot 20.00 uur. Indien u van deze mogelijkheid
gebruik wilt maken dient u hiervoor tijdens kantooruren een afspraak
te maken met de afdeling Milieu (telefoonnummer 291603).
Na deze periode zijn de stukken uitsluitend tijdens kantooruren op
genoemde afdeling in te zien. Deze regeling geldt gedurende de gehele
procedure, dat wil zeggen tot het einde van de termijn waarbinnen
beroep kan worden ingesteld tegen ons besluit op de aanvraag.
Gemotiveerde bedenkingen tegen het ontwerp-besluit kunnen schriftelijk
door een ieder tot en met 16 oktober 2003 bij ons college worden
ingediend. Degene, die schriftelijk zijn bedenkingen tegen het ontwerp
inbrengt, kan vragen zijn persoonlijke gegevens niet bekend te maken.
Een verzoek daartoe moet schriftelijk tegelijkertijd met zijn
bedenkingen bij ons college worden ingediend.
Indien u daaraan behoefte heeft, kan tot het einde van de ter inzage
legging gelegenheid worden geboden tot een gedachtewisseling over de
aanvraag en het ontwerp-besluit tussen onder andere vertegenwoordigers
van de gemeente, de aanvrager en u zelf. Tijdens dit gesprek bestaat
ook de mogelijkheid tot het mondeling inbrengen van bedenkingen. Om
praktische en organisatorische redenen verzoeken wij u een dergelijk
gesprek ten minste twee weken voor het verstrijken van de termijn,
waarbinnen schriftelijke bedenkingen kunnen worden ingebracht,
eventueel telefonisch, aan te vragen. Telefoonnummer 0528-291615 of
291613 (doorkiesnummers).
Ten slotte vestigen wij er uw aandacht op, dat alleen zij, die
bedenkingen hebben ingebracht op de bovenomschreven wijze, alsmede
zij, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen
bedenkingen te hebben ingebracht, naar aanleiding van ons besluit te
zijner tijd bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State
beroep kunnen instellen.
Vrijstellingsregeling incidentele detailhandelsvestiging op
bedrijventerreinen
Burgemeester en Wethouders hebben een aanvulling op het
detailhandelsbeleid geformuleerd. De regeling beoogt een antwoord te
geven op het toenemend aantal vragen inzake e-commerce en
gelijksoortige bedrijven die strikt geredeneerd detailhandel
uitoefenen, maar de uitstraling van een groothandel hebben. Onder de
in de regeling vervatte voorwaarden kan aan dergelijke bedrijven
vrijstelling worden verleend ten behoeve van vestiging op
bedrijventerreinen.
Over de regeling wordt gelegenheid tot inspraak gegeven. Het
beleidsdocument, dat uiteindelijk door de raad zal worden vastgesteld,
ligt vanaf donderdag 18 september 2003 gedurende 4 weken ter inzage
bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen in het
Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen.
Gedurende de inzagetermijn kan een ieder zijn/haar inspraakreactie
over de vrijstellingsregeling schriftelijk indienen bij het college
van Burgemeester en Wethouders, postbus 20.000, 7900 PA Hoogeveen.
Tevens bestaat de mogelijkheid om gedurende de hiervoor genoemde
termijn mondeling een reactie op de regeling te geven. Degene die
hiervan gebruik wenst te maken kan zich wenden tot de heer E. Kuipers
van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling (tel. 0528-291715). Van
hetgeen mondeling naar voren is gebracht wordt een verslag gemaakt.
Verkeersbesluit
Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen maken bekend dat zij hebben
besloten om aan de Eisenhowerstraat te Hoogeveen een
gehandicaptenparkeerplaats op kenteken aan te wijzen.
Tegen dit besluit kan bezwaar worden gemaakt.
Voor nadere informatie wordt verwezen naar de officiële publicatie op
het publicatiebord aan het gemeentehuis en naar de afdeling Verkeer in
het gebouw aan het Raadhuisplein 24 (Compagnieshuis) te Hoogeveen
(telefoonnummer 0528-291646).
klasse A met bijbehorende erven en in wijziging van de bestemming
openbaar groen in de bestemming voor- of zijtuin.
Het ontwerp-wijzigingsplan ligt met ingang van 18 september 2003
Kapvergunningen
De gemeente Hoogeveen heeft een kapvergunning verstrekt aan:
* Provincie Drenthe, voor een eik staande aan de N374
* A.H. Kuik, voor een schijnbeuk staande aan de voorzijde van Rigel
21 in Hoogeveen
* W. Neumann, voor een berk staande aan de voorzijde van
Copernicuslaan 15 in Hoogeveen
* R. Botter, voor een kastanje staande aan het Hollandscheveldse
opgaande 81 in Hollandscheveld
Tegen deze verleende vergunningen kan binnen zes weken na dagtekening
van de brief
behorende bij de vergunning een gemotiveerd bezwaarschrift worden
ingediend bij het college van Burgemeester en Wethouders.
bestemmingsplannen Noord A1 en Groenewegenstraat ten behoeve van de
volgende bouwaanvragen:
* W. de Lange, voor het verplaatsen en herbouwen van een garage op
het perceel Blankenslaan-West 30 te Hoogeveen;
* H. Tichelaar, voor het oprichten van een indoorspeeltuin op het
perceel Groenewegenstraat 17 te Hoogeveen.
De bouwaanvragen liggen met ingang van 18 september 2003 gedurende
Ingekomen bouw - en sloopaanvragen
Lichte bouwaanvragen
* Verhage M., plaatsen van een dakkapel op de woning, Grote
Kerkstraat 31
* Koopman T., uitbreiden van een woning, Korenstraat 35
* Pater H., plaatsen van twee dakkapellen op de woning, Akkerweg 8,
Nieuwlande
* Jonge de J., vervangen van een dakkapel op de woning,
Hollandscheveldse Opg. 50, Hollandscheveld
* Cate ten J., uitbreiden van een woning, Noorddreef 18
* Alferink H., aanbrengen van reclame, Plesmanstraat 26
Reguliere bouwaanvragen
* Gemeente Hoogeveen (OSW/Bouwkunde), aanbrengen van een deurkozijn
in de westgevel (ter vervanging van bestaand raamkozijn) en het
bijplaatsen van stalen vluchttrappen tegen de buitengevel van de
trouwzaal, Raadhuisplein 1
* Tichelaar H., oprichten van een indoor speeltuin,
Groenewegenstraat 17
* Boertien J., tijdelijk plaatsen van een kantoorunit en berging,
Rechtuit 55, Hollandscheveld
Sloopaanvraag
* Domesta woonstichting, slopen van voorgevelpui, achtergevelpui,
kopgevel metselwerk en dakpannen, Schoonvelde Oost (meerdere
woningen)
Nadere informatie over bovengenoemde bouwplannen is verkrijgbaar bij
de afdeling Bouw- en Woningtoezicht in het Compagnieshuis,
Raadhuisplein 24
Bouwvergunningen
Lichte bouwvergunningen
* Oelen J., uitbreiden van een woning, Leeuweriklaan 24
* Coehorn F., bouwen van een fietsenschuurtje, De Drift 118
* Blokzijl R., bouwen van een houten garage, Bentinckslaan 12
* Terpstra B.P., plaatsen van een dakkapel op de woning,
Hoveniersland 32, Noordscheschut
* Kreulen J., uitbreiden van een keuken, Bospad 1, Fluitenberg
Reguliere bouwvergunningen
* Schonewille N., verbouwen van een noodwoning, Marten Kuilerweg 7a,
Elim
Reguliere bouwvergunning met instandhoudingtermijn
* Alescon, bouwen van een machineschuur, Marten Kuilerweg 49, Elim
Tegen de verleende vergunningen kunt u binnen zes weken na dagtekening
van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd
bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders
van Hoogeveen.
Gemeente Hoogeveen