HBAG groenten en fruit
VIER 1 TEGEN 1-DUELS O.L.V. FELIX MEURDERS
De eerste editie van Hét AGF-Debat, dat op dinsdagmiddag 16 september
om 15.30 uur wordt gehouden in Ahoy' Rotterdam, belooft een
spraakmakende en boeiende bijeenkomst te worden. De organisatoren
hebben inmiddels zeven van de acht sprekers vastgelegd. Zij zullen '1
tegen 1' debatteren over vier verschillende onderwerpen.
Hét AGF-Debat is een initiatief van N&S Quality Consultants en Vakblad
Agf. Het debat wordt mede mogelijk gemaakt door handelsplatform Frugi
Venta en Ahoy' Rotterdam en heeft de ING Bank als hoofdsponsor.
Gekozen is voor een bondige bijeenkomst van maximaal anderhalf uur,
waarin wordt gediscussieerd over vier uiteenlopende onderwerpen. Elk
onderwerp wordt ingeleid door een debat tussen twee personen onder
leiding van televisiepresentator Felix Meurders. Aansluitend neemt ook
de zaal deel aan de discussie.
1e ronde: Traceerbaarheid en Voedselveiligheid
Het eerste duel gaat tussen Marc Jansen van het CBL en Dick Hylkema
van LTO Nederland. Zij discussiëren over het belang van EurepGAP en de
eventuele meerprijs voor de producent. Milieu en voedselveiligheid
oké, maar tegen welke prijs?
2e ronde: Logistiek
Daarna volgt een tweestrijd met logistiek als onderwerp. Wat is het
beste alternatief voor het dichtslibbende Europese wegennet? Directeur
Willem Baljeu van Frugi Venta zal pleiten voor alternatieven per spoor
en over water. Daar tegenover staat de mening van Willem Zonnevijlle,
directeur van Transportgroep M. Mooy, die kiest voor meer efficiëntie
in het wegtransport.
3e ronde: Duurzaamheid
Een zeer actueel onderwerp, met name binnen de aardappelsector, is
duurzaamheid. Het vorig jaar verschenen rapport van de stichting
Natuur & Milieu, over het aanbod van aardappelrassen in de supermarkt,
staat centraal in het debat tussen Marc Koene van Stichting Natuur &
Milieu en Walter van Stee van aardappelhandel Jansen Dongen.
4e ronde: Category Management
Wellicht dat het spreekwoordelijke venijn ook nu in de staart zit.
Afsluitend wordt namelijk gedebatteerd over category management. Welke
ambities heeft de belangrijkste marktpartij The Greenery op dat
gebied? En wat zijn de wensen van de supermarkt in dat kader? Cees de
Wit, lid van de Raad van Bestuur van The Greenery, zal de degens
kruisen met een vertegenwoordiger van het supermarktkanaal.
Oorspronkelijk zou Ad Koevoets, commercieel manager van
supermarktketen Jumbo, die rol gaan vervullen, maar hij heeft vanwege
drukke werkzaamheden moeten bedanken voor de eer.
AANMELDEN
Deelname aan Hét AGF-Debat kost 95 euro- per persoon. Dankzij de
samenwerking met Ahoy' Rotterdam is dat bedrag inclusief toegang tot
de vakbeurs AGF Totaal 2003.