Ingezonden persbericht


CONTINENTAL AIRLINES BIEDT TOPKLANTEN SERVICES EN VOORDELEN DIE VOOR DE SECTOR ONGEKEND ZIJN

Continental biedt topklanten drie nieuwe diensten:

EliteAccess; Elite for the Day; en Geen Middenstoel Toekenningsgarantie

WASHINGTON, D.C., 15 september 2003 - Continental Airlines (NYSE: CAL) maakt vandaag een pakket speciale services en voordelen voor haar topklanten bekend dat de waarde van een Continental ticket nog verder verhoogt. "Vandaag onderscheiden we Continental nog meer als een maatschappij die passagiers een kwalitatief hoogwaardige reiservaring biedt aan mensen die meer willen dan zij bij een goedkope maatschappij krijgen", zegt Chairman en CEO Gordon Bethune. "Passagiers die een hogere ticketprijs betalen, zorgen voor een aanzienlijk deel van onze inkomsten. Door hen meer te leveren voor wat zij betalen, willen wij hen bedanken voor het feit dat zij zaken met ons doen. Onze uitstekende service aan boord en onze First Class en BusinessFirst cabines zijn altijd belangrijke redenen geweest voor onze beste klanten om Continental te kiezen. EliteAccess geeft reizigers nu nog een extra reden om met ons te vliegen." EliteAccess
Met EliteAccess kunnen passagiers de tijd bekorten die zij op de luchthaven wachtend moeten doorbrengen. Als zij inchecken bij speciaal daarvoor ingerichte ticketbalies of bij eService Centers, krijgen passagiers die


- meer -
daarvoor in aanmerking komen een boarding pass met daarop het EliteAccess kenmerk dat hen gedurende de gehele reis aan hun speciale status herinnert. Na een versnelde veiligheidscontrole (als die is toegestaan), kunnen EliteAccess passagiers op een speciale behandeling rekenen om aan boord te gaan van het toestel. Continental boarding gates krijgen aparte ingangen voor EliteAccess passagiers en passagiers met een gewone boarding pass. Tijdens de gehele boardingprocedure mogen EliteAccess passagiers deze speciale ingang gebruiken om hun boarding pass te laten zien en direct aan boord te gaan. EliteAccess passagiers mogen altijd eerder aan boord dan de andere passagiers, maar de nieuwe procedure aan de gate zorgt ervoor dat zij snel aan boord kunnen ongeacht wanneer zij zich aan de gate melden. Ze staan altijd vooraan in de rij. Meer dan 350 gates van Continental wereldwijd worden aangepast voor EliteAccess, en krijgen onder meer nieuw blauw tapijt en goudkleurige linten om de versnelde procedure bij het boarden aan te geven. Ook het ophalen van de bagage zal sneller gaan. EliteAccess bagagelabels die door Continental medewerkers aan de bagage worden vastgemaakt tijdens het inchecken, zorgen ervoor dat de bagage als eerste op de band komt op de eindbestemming. De voordelen van EliteAccess worden alleen aan OnePass leden gegeven die een Elite status hebben in het frequent flyer programma, first class passagiers, BusinessFirst passagiers en reizigers die voor "Elite for the Day" status in aanmerking komen. Ongeveer 20 procent van de passagiers van Continental valt binnen één van deze categorieën. Elite for the Day
Reizigers in economy class krijgen de "Elite for the Day" status als zij een ticket kopen in specifieke prijscategorieën, zelfs als ze geen lid zijn van het


- meer -
OnePass frequent flyer programma. Reizigers met een "Elite for the Day"status kunnen in aanmerking komen voor een first class upgrade op binnenlandse vluchten in de Verenigde Staten als er plaatsen beschikbaar zijn, na OnePass Elite passagiers. "We houden speciaal rekening met onze Elite frequent flyers, en we willen het serviceniveau dat daar bij hoort ook aanbieden aan andere zakenreizigers", zegt Bethune. "Elite for the Day" wordt voorlopig alleen geïntroduceerd in de 48 staten op het Amerikaanse vasteland en Alaska. "Geen Middenstoel Toekenningsgarantie"
Om een ticket zonder voorwaarden en aangeschaft tegen de volle prijs nog verder te onderscheiden van andere tickets, introduceert Continental de "Geen Middenstoel Toekenningsgarantie". Deze garantie geeft zakenreizigers met een zogenaamd Y-ticket de zekerheid dat zij een stoel aan de raam- of gangzijde krijgen. Mochten zij toch een middenstoel krijgen toegewezen, dan ontvangen zij ter compensatie van Continental 1.000 OnePass mijlen. Normaal gesproken kunnen passagiers met een Y-ticket voor een First Class upgrade in aanmerking komen met hun "Elite for the Day" status en hoeven zij alleen in economy class te reizen als de First Class geheel bezet is. Continental Airlines (continental.com), de zevende grootste luchtvaartmaatschappij ter wereld, voert dagelijks meer dan 2.300 vluchten uit naar 134 bestemmingen in de Verenigde Staten en 92 internationale bestemmingen - meer internationale steden dan welke andere Amerikaanse luchtvaartmaatschappij ook. In Europa en het Midden-Oosten vliegt Continental op 17 steden in 11 landen, van waaruit wekelijks 168 vluchten naar Continentals hubs worden uitgevoerd in New York/Newark, Houston en Cleveland, met doorverbindingen naar steden in Noord-Amerika, Latijns-Amerika en het Caribische gebied. Continental vliegt dagelijks vanaf Amsterdam naar New York/Newark en naar Houston.


- meer -

Continental is zowel in 2001 als in 1996 uitgeroepen tot Airline of the Year door Air Transport World, waarmee het de enige luchtvaartmaatschappij is die deze eer twee maal in vijf jaar te beurt is gevallen. Continentals BusinessFirst won de Best Executive/Business Class award tijdens de OAG Airline of the Year Awards 2003. Continental heeft verschillende Europese alliantiepartners, waaronder Air Europa, Emirates, FlyBE (British European), KLM, TAP Air Portugal en Virgin Atlantic Airways.