ERNST AND YOUNG

Ernst & Young start wervingscampagne voor minstens 450 schoolverlaters

VRIJDAG 12 SEPTEMBER 2003 - Ernst & Young Nederland zoekt op korte termijn minstens 450 schoolverlaters op mbo-, vwo-, hbo- en wo-niveau. Hiermee wil de organisatie haar personele bezetting op de gebieden accountancy en belastingadvies op peil houden en indien mogelijk verder uitbreiden. Ernst & Young start hiertoe aanstaande maandag een uitgebreide wervingscampagne, te beginnen op universiteiten en hogescholen.

'Ernst & Young is met een gemiddelde leeftijd van 33 jaar een relatief jong bedrijf. De meeste mensen komen vóór hun 25ste bij ons in dienst en groeien snel door. We hebben bovendien een verloop van zo'n 15 procent, een mooi percentage voor een kennisintensieve organisatie. Betekent wel dat we voor een gezonde in- en doorstroom elk jaar zo'n 750 nieuwe mensen moeten werven, voor het faciliteren van onze groeidoelstellingen zelfs nog meer. Van dit nieuwe talent behoren er minstens zo'n 450 tot de categorie schoolverlaters,' zo stelt Jan Simons, lid van de Raad van Bestuur met HR in zijn portefeuille. 'Bovendien zoeken we geen dertien in een dozijn collega's maar jonge, zelfbewuste mensen die zich willen ontwikkelen tot vakbekwame professionals. Die categorie is nog steeds schaars. Vandaar dat we kiezen voor een -voor ons doen- redelijk groots opgezette wervingscampagne.'

'In de campagne staan medewerkers van Ernst & Young centraal. Zij stellen de vraag 'En wat maakt jou zo bijzonder?'Zelf geven zij antwoord op vragen als 'Wat is je grootste succes?' en 'Naast wie zou je in het vliegtuig willen zitten?' Met deze open dialoog willen we tegelijkertijd iets over onszelf vertellen en iets van onze doelgroep te weten komen,' licht manager Employer Branding & Recruitment Michiel Hoek toe.

De wervingscampagne richt zich vooral op studenten bedrijfseconomie, bedrijfskunde, accountancy, fiscale economie en fiscaal recht. 'Het is elk jaar weer een uitdaging om aan voldoende jonge mensen uit deze aandachtsgebieden te komen. Dit jaar kiezen we voor een geïntegreerde campagne bestaande uit indoor, print, radio en internet,' aldus Hoek.

Noot aan de redactie