Gemeente Apeldoorn

Klanttevredenheidsonderzoek bij gemeente Apeldoorn

Bezoekers van de balies in het stadswarenhuis krijgen vanaf maandag 8 september drie weken lang de mogelijkheid mee te doen aan een klanttevredenheidsonderzoek. Hierbij kunnen zij aangeven hoe zij de dienstverlening bij de gemeente ervaren. De gemeente Apeldoorn gebruikt deze bevindingen voor het verbeteren van haar dienstverlening.

Hier gaat u naar het klanttevredenheidsonderzoek.

Na afloop van het bezoek aan het stadswarenhuis hebben bezoekers de mogelijkheid digitaal de vragenlijst in te vullen, wat zo'n vijf minuten kost. Voor mensen die niet zo goed met een computer overweg kunnen is er een papieren versie beschikbaar.

Niet alleen bezoekers van de balies in het Stadhuis kunnen aan het onderzoek meedoen, ook bezoekers van de website van de gemeente Apeldoorn (www.apeldoorn.nl) kunnen aangeven hoe zij de (elektronische) dienstverlening ervaren. Op deze website staan vragen als 'Hoe vaak bezoekt u de website?', 'Heeft u op de website kunnen vinden wat u zocht?' en 'Heeft u de informatie makkelijk kunnen vinden?'.

De gemeente Apeldoorn is in staat om op basis van de onderzoeksresultaten de dienstverlening verder te verbeteren. Ook wordt gekeken naar de resultaten van vergelijkbare gemeenten, zodat Apeldoorn weet waar ze als gemeente staat.

In september vorig jaar heeft er ook een klanttevredenheidsonderzoek plaatsgevonden. Dat heeft geleid tot een nieuwe website en een verbetering van de informatieverstrekking zoals de gemeente elk jaar doet in het Orakel met daarin informatie over de stad, onderwijsinstellingen en sportverenigingen. Binnenkort wordt de inrichting van het stadswarenhuis aangepast aan de wensen zoals inwoners dat in het onderzoek van vorig jaar hebben aangegeven.

Al deze initiatieven komen voort uit het programma Dienstverlening Nummer Eén waarin het streven is de fysieke, telefonische, schriftelijke en elektronische bereikbaarheid van de gemeente te verbeteren.

Voor het laatst bijgewerkt op: 10-sep-2003 04:22