Klanttevredenheidsonderzoek bij gemeente Apeldoorn
Bezoekers van de balies in het stadswarenhuis krijgen vanaf maandag 8
september drie weken lang de mogelijkheid mee te doen aan een
klanttevredenheidsonderzoek. Hierbij kunnen zij aangeven hoe zij de
dienstverlening bij de gemeente ervaren. De gemeente Apeldoorn
gebruikt deze bevindingen voor het verbeteren van haar
dienstverlening.
Hier gaat u naar het klanttevredenheidsonderzoek.
Na afloop van het bezoek aan het stadswarenhuis hebben bezoekers de
mogelijkheid digitaal de vragenlijst in te vullen, wat zo'n vijf
minuten kost. Voor mensen die niet zo goed met een computer overweg
kunnen is er een papieren versie beschikbaar.
Niet alleen bezoekers van de balies in het Stadhuis kunnen aan het
onderzoek meedoen, ook bezoekers van de website van de gemeente
Apeldoorn (www.apeldoorn.nl) kunnen aangeven hoe zij de
(elektronische) dienstverlening ervaren. Op deze website staan vragen
als 'Hoe vaak bezoekt u de website?', 'Heeft u op de website kunnen
vinden wat u zocht?' en 'Heeft u de informatie makkelijk kunnen
vinden?'.
De gemeente Apeldoorn is in staat om op basis van de
onderzoeksresultaten de dienstverlening verder te verbeteren. Ook
wordt gekeken naar de resultaten van vergelijkbare gemeenten, zodat
Apeldoorn weet waar ze als gemeente staat.
In september vorig jaar heeft er ook een klanttevredenheidsonderzoek
plaatsgevonden. Dat heeft geleid tot een nieuwe website en een
verbetering van de informatieverstrekking zoals de gemeente elk jaar
doet in het Orakel met daarin informatie over de stad,
onderwijsinstellingen en sportverenigingen. Binnenkort wordt de
inrichting van het stadswarenhuis aangepast aan de wensen zoals
inwoners dat in het onderzoek van vorig jaar hebben aangegeven.
Al deze initiatieven komen voort uit het programma Dienstverlening
Nummer Eén waarin het streven is de fysieke, telefonische,
schriftelijke en elektronische bereikbaarheid van de gemeente te
verbeteren.
Voor het laatst bijgewerkt op: 10-sep-2003 04:22
Gemeente Apeldoorn