AutoRai

8-9-2003

Ford zet groot najaarsoffensief in

Bij de Nederlandse Ford-dealers is het dit najaar goed zaken doen, want bovenop de van zichzelf al aantrekkelijke producten is er nu ook nog een geweldig prijsvoordeel voor de consument te behalen.

In de showrooms van de landelijke Ford-dealers bruist het dit najaar van de activiteiten, die een bezoek aan hun bedrijf meer dan rechtvaardigen. In Europa zijn, als onderdeel van een agressief productenprogramma, de laatste tijd verschillende nieuwe producten gelanceerd. Binnen het 45/5 programma (45 nieuwe of vernieuwde producten binnen 5 jaar), heeft Ford sinds het jaar 2000 al 35 nieuwe of vernieuwde producten het levenslicht laten zien. En of het nu de nieuwe Fiesta, de Focus of de opgefriste Ford Mondeo is, ze blinken volgens kenners allemaal uit door hun uitmuntende rijeigenschappen. In oktober arriveert bij de Nederlandse Ford-dealers ook nog de Focus C-MAX . Hij is de allernieuwste aanwinst voor Ford. Een product waar reeds lang naar werd uitgezien, vooral om zijn combinatie van ruimte en comfort. Hij kan binnen het bekende 'Options'-programma al geleverd worden voor een aantrekkelijk maandelijks bedrag van 249,-.

Najaarsoffensief
Maar producten behoeven niet de enige drijfveer te zijn, om de Ford-showrooms nu binnen te stappen. Dit najaar biedt de Ford-dealer namelijk ook nog ongekend hoge inruilpremies. De inruilpremies kunnen daarbij oplopen van 1.000,- voor een nieuwe Ford Ka tot wel 4.000,- op een nieuw te leveren Ford Mondeo, ongeacht of de auto al dan niet uit voorraad geleverd wordt. Een rekenvoorbeeld: de prijs voor een Ford Focus 3dr. Cool Edition 1,4 ltr. zou normaal 17.150,- kosten. Met de premie van 2.500,- van Ford komt de aanschafprijs, zelfs zonder aftrek van de inruilauto, op het ongekend lage bedrag van 14.650,-. En in geval van de echte 'oude beestjes' kan Ford met deze inruilpremies, in een tijd dat de blaadjes vallen, nog een additionele positieve bijdrage leveren aan het milieu.

Met de najaarscampagne wil Ford de groei van haar marktaandeel verder voortzetten en de greep op de concurrentie versterken.