Campina Melkunie


Campina Rusland breidt activiteiten uit

Met de ingebruikname van een derde productielijn in haar productiebedrijf in Stupino, regio Moskou, breidt Campina de productiecapaciteit in Rusland met vijftig procent uit. Het assortiment yoghurtproducten dat onder de merknaam Campina Fruttis wordt verkocht, heeft zich ontwikkeld tot één van de snelst groeiende merken in Rusland en groeit zelfs sneller dan de markt voor verse yoghurtproducten.
De capaciteitsuitbreiding maakt de verwerking van 100 miljoen kg melk tot yoghurt en melkproducten op jaarbasis mogelijk. Tegelijkertijd is voor de opslag en verlading van producten, een nieuwe geconditioneerd magazijn van 10.000 m3 officieel in gebruik genomen.
In het productiebedrijf in Stupino werken inmiddels ruim 300 medewerkers.
Campina heeft tot dusver ca. US dollar 100 miljoen geïnvesteerd in haar Russische activiteiten en behaalt hiermee in Rusland een positief resultaat.
Het productiebedrijf in Stupino is in 2000 officieel in gebruik genomen. Campina produceert in Stupino verschillende soorten yoghurt, zowel vers als lang houdbaar en daarnaast een assortiment melkproducten. Het volledige productenpakket dat Campina in Rusland aanbiedt, bevat ook desserts en drinkyoghurts.
"De Russische markt heeft een groot potentieel. Wij zijn succesvol dankzij het ondernemersschap en de lange termijn visie die beide aanwezig zijn in een coöperatieve onderneming," aldus Tiny Sanders, voorzitter van de hoofddirectie van Campina. "De sterke positie die Campina heeft, is te danken aan forse investeringen die we al jaren doen in het merk Campina Fruttis. Wij hebben al heel vroeg de bereidheid getoond te investeren in de lokale markt. Dat, gekoppeld aan een erg goede distributie, stelt ons in staat om de markt beter te kunnen bedienen."
Campina Fruttis is een top-merk op de Russische markt. Vanaf het begin van de jaren negentig, toen de verkoop in de regio Moskou van start ging met yoghurt die in Duitsland werd gemaakt, heeft Fruttis zich een groeiend marktaandeel verworven. Ondanks harde concurrentie van zowel buitenlandse als lokale aanbieders, ontwikkelde Campina Fruttis zich de afgelopen jaren tot één van de meest populaire merken met een sterke distributiegraad. Omdat de afzet van Campina Fruttis voortdurend blijft groeien, is in 2002 is opnieuw besloten tot productie-uitbreiding.