Campina Rusland breidt activiteiten uit
Met de ingebruikname van een derde productielijn in haar
productiebedrijf in Stupino, regio Moskou, breidt Campina de
productiecapaciteit in Rusland met vijftig procent uit. Het
assortiment yoghurtproducten dat onder de merknaam Campina
Fruttis wordt verkocht, heeft zich ontwikkeld tot één van de snelst
groeiende merken in Rusland en groeit zelfs sneller dan de markt voor
verse yoghurtproducten.
De capaciteitsuitbreiding maakt de verwerking van 100 miljoen kg melk
tot yoghurt en melkproducten op jaarbasis mogelijk.
Tegelijkertijd is voor de opslag en verlading van producten, een
nieuwe geconditioneerd magazijn van 10.000 m3 officieel in gebruik
genomen.
In het productiebedrijf in Stupino werken inmiddels ruim 300
medewerkers.
Campina heeft tot dusver ca. US dollar 100 miljoen geïnvesteerd in
haar Russische activiteiten en behaalt hiermee in Rusland een positief
resultaat.
Het productiebedrijf in Stupino is in 2000 officieel in gebruik
genomen. Campina produceert in Stupino verschillende soorten yoghurt,
zowel vers als lang houdbaar en daarnaast een assortiment
melkproducten. Het volledige productenpakket dat Campina in Rusland
aanbiedt, bevat ook desserts en drinkyoghurts.
"De Russische markt heeft een groot potentieel. Wij zijn succesvol
dankzij het ondernemersschap en de lange termijn visie die beide
aanwezig zijn in een coöperatieve onderneming," aldus Tiny Sanders,
voorzitter van de hoofddirectie van Campina. "De sterke positie die
Campina heeft, is te danken aan forse investeringen die we al jaren
doen in het merk Campina Fruttis. Wij hebben al heel vroeg de
bereidheid getoond te investeren in de lokale markt. Dat, gekoppeld
aan een erg goede distributie, stelt ons in staat om de markt beter te
kunnen bedienen."
Campina Fruttis is een top-merk op de Russische markt. Vanaf het begin
van de jaren negentig, toen de verkoop in de regio Moskou van start
ging met yoghurt die in Duitsland werd gemaakt, heeft Fruttis zich een
groeiend marktaandeel verworven. Ondanks harde concurrentie van zowel
buitenlandse als lokale aanbieders, ontwikkelde Campina Fruttis zich
de afgelopen jaren tot één van de meest populaire merken met een
sterke distributiegraad. Omdat de afzet van Campina Fruttis
voortdurend blijft groeien, is in 2002 is opnieuw besloten tot
productie-uitbreiding.
Campina Melkunie