Ingezonden persbericht


Persbericht

Datawarehousing in China: geld uit de Grote Muur

Bank of China kiest Teradata Warehouse

Amsterdam Zuidoost, 8 september 2003 Teradata, divisie van NCR en ontwikkelaar van zeer geavanceerde enterprise datawarehouse-technologie met gerelateerde analytische toepassingen, maakt bekend dat de Bank of China heeft gekozen voor haar datawarehousing-oplossingen.

The Bank of China heeft met de uitgifte van creditcards en bankpassen, alle onder het label Grote Muur, het grootste klantenbestand en zakelijke netwerk in China. De bank heeft tot nu toe meer dan 47 miljoen bankpassen en creditcards uitgegeven. Dit aantal zal in hoog tempo toenemen. De bank heeft - rekening houdend met een sterke groei van het aantal klanten en bankpassen - Teradata Warehouse en Teradata CRM-toepassingen gekozen om een nieuwe generatie applicaties voor kaartsystemen en klantenservice te bouwen. Teradata is gekozen omdat haar enterprise datawarehouse-gebaseerde CRM-oplossing zich bewezen heeft in het wereldwijde bankwezen. Acht van de top-vijftien wereldwijde banken zijn afhankelijk van het Teradata enterprise datawarehouse om hun klantenrelaties te optimaliseren en om concurrentievoordeel te bereiken. De technologie van Teradata zal de Bank of China in staat stellen meer concurrerend te opereren door te helpen uniforme servicestandaards te ontwikkelen, de klantenservice te verbeteren, de winst te vergroten en een grotere merkbekendheid van de Bank of China bankpassen te bereiken, ongeacht de schaal van de informatievoorziening.

Over Teradata

Teradata, een divisie van NCR Corporation (NYSE:NCR), is wereldwijd de belangrijkste leverancier van datawarehousingoplossingen naast analytische technologie en diensten.

Ingezonden persbericht