Ingezonden persbericht

Hunkemöller en Hajenius


Winkels van het Jaar

UTRECHT, 20030908 --
Hunkemöller en Het Huis Hajenius hebben de MasterCard Retail Jaarprijs 2003 gewonnen. Hunkemöller blonk uit in de categorie Grootwinkelbedrijf en Hajenius werd winnaar in de categorie Zelfstandige winkelier. Beide winkels ontvingen van hoofdsponsor MasterCard een bedrag van ¤ 5000,-.


Niets verhullend
Het juryrapport is vol lof over Hunkemöller: ' Hunkemöller is niets verhullend, spannend, onderscheidend, creatief en professioneel. Zij bedient op indrukwekkende wijze een brede doelgroep, zonder de intimiteit van het product te verhullen in de massa. Een formule die zichzelf voortdurend vernieuwt, waarbij creativiteit en eigen productontwikkeling, styling, assortimentsopbouw en kwaliteitszorg borg staan voor rendement en internationaal succes.'. Ook over de website is de jury enthousiast: 'De website is niet alleen een alternatief aankoopkanaal voor de winkel, maar biedt ook aanvullende services en fun'. Volgens de jury is Hunkemöller een voorbeeld voor alle retailers met internationale ambities.

Traditie en sfeer
De jury beschrijft Het Huis Hajenius als volgt: 'Het Huis Hajenius is een van de meest gerenommeerde sigarenhuizen van Europa en daarbuiten. Hajenius kan ook één van de meest authentieke winkels van ons land worden genoemd. Wie Hajenius binnenkomt, treedt in de monumentale wereld van tabak met verfijnde ornamenten en een imponerend interieur'.
Hajenius is sinds 1914 gevestigd aan het Rokin in Amsterdam. De jury gaat verder: 'Hajenius is een topper op het gebied van het eigen specialisme en service, presentatie en klantbenadering die passen bij de exclusiviteit en de uitstraling van het luxe assortiment'.

Speciale prijzen
De Stichting Retail Jaarprijs heeft dit jaar vijf speciale prijzen uitgereikt voor bijzondere prestaties:
- Store Design: De Rode Winkel (jeans), Utrecht
- Innovatie: Villa Happ (kindermode)
- Winkelinrichting: Ouwerkerk Optiek, Haren (Gr)
- Service: Supermarkt Plus Benders, Venlo
- E-Commerce: Profile Pro Goossens 'De Fietsspecialist', Borculo

Extra prijzen
Op het RetailJaarprijsGala in Utrecht werd verder de Telegraaf Publieksprijs uitgereikt aan Jumbo Supermarkt in Almere.
De Adformatie Retail Reclameprijs werd gewonnen door Bureau PPGH/JWT Groep voor hun reclamecampagne voor Shell Benzinestations.
Ten Holder (Home and Cooking) in Assen sleepte de GIA Netherlands Award in de wacht.
Ten slotte won Supermarkt Plus Benders in Venlo de prijs voor beste leerbedrijf voor de retail in Nederland. Deze prijs is uitgereikt door Kenniscentrum Handel.



Ingezonden persbericht