Ingezonden persbericht
IBM en Cognos geven telecombedrijven toegang tot geïntegreerde gegevens
over corporate performance
Almere, 8 september 2003 - IBM en Cognos hebben een nieuwe applicatie
uitgebracht voor Corporate Performance Management (CPM) in de
telecombranche. In de nieuwe CPM-oplossing is de IBM Tele-Com-Pass
software, voor het analyseren van de kosten en de winstgevendheid van
producten en klanten, geïntegreerd met enterprise planning, business
intelligence en scorecarding van Cognos.
De combinatie van deze best-of-breed applicaties met telco-specifieke
indicatoren, business drivers en rapportagevormen stelt telecombedrijven in
staat hun algehele bedrijfsprestaties te maximaliseren. De nieuwe oplossing
geeft telco's eindelijk toegang tot een volledig geïntegreerde portal voor
corporate performance management. Dit zal hen helpen nieuwe omzet binnen te
halen, de inkomsten te vergroten, de kosten te verlagen en hun
concurrentiepositie te verstevigen.
"De oplossing die we met Cognos hebben ontwikkeld, is gebaseerd op onze
uitgebreide ervaring in de telecombranche. Hij zal het voor telco's
makkelijker maken te voldoen aan de verwachtingen van hun stakeholders.
Deze krijgen een volledig geïntegreerd, snel en betrouwbaar overzicht van
de totale performance, een essentiële voorwaarde voor effectieve
besluitvorming", aldus Ronald de Weerd, Sector Leader Communications bij
IBM Business Consulting Services.
Met de CPM-oplossing kunnen telco's een 'intelligent business' creëren -
een omgeving waarin bedrijfskritische informatie in de gehele value chain
tijdig wordt verzameld, gecombineerd, beheerd, verspreid en geanalyseerd.
"Dit bewijst opnieuw het succes van de snelgroeiende relatie tussen Cognos
en IBM", zegt Ron Versluis, Director Strategic Alliances voor de EMEA-regio
bij Cognos.
De oplossing verzorgt rapportages, analyses, scorecards, planning,
prognoses en budgettering - en dat alles in een naadloos geïntegreerde
BI-omgeving waarin gebruikers intuïtief hun weg naar de informatie vinden
en hun business performance kunnen beheren vanuit één centrale portal.
Over IBM Business Consulting Services
Met consultants en andere professionals in meer dan 160 landen is IBM
Business Consulting Services de grootste aanbieder van consultancydiensten
ter wereld. IBM Business Consulting Services biedt haar cliënten
specialistische kennis van bedrijfsprocessen en bedrijfstakken, grondig
inzicht in technologische oplossingen voor branchespecifieke uitdagingen,
en het vermogen om die oplossingen zodanig te ontwerpen, te bouwen en in
praktijk te brengen dat zij de winstgevendheid vergroten.
Meer informatie vindt u op http://www.ibm.com/bcs.
Over Cognos
Cognos, marktleider op het gebied van business intelligence en corporate
performance management, levert software die bedrijven helpt hun prestaties
te sturen, te bewaken en inzichtelijk te maken. Cognos werkt voor meer dan
22.000 klanten in 135 landen. Haar oplossingen en services voor enterprise
business intelligence worden ook aangeboden via ruim 3000 partners en
resellers overal ter wereld.
Meer informatie vindt u op http://www.cognos.com.