Ingezonden persbericht

IBM en Cognos geven telecombedrijven toegang tot geïntegreerde gegevens over corporate performance

Almere, 8 september 2003 - IBM en Cognos hebben een nieuwe applicatie uitgebracht voor Corporate Performance Management (CPM) in de telecombranche. In de nieuwe CPM-oplossing is de IBM Tele-Com-Pass software, voor het analyseren van de kosten en de winstgevendheid van producten en klanten, geïntegreerd met enterprise planning, business intelligence en scorecarding van Cognos.

De combinatie van deze best-of-breed applicaties met telco-specifieke indicatoren, business drivers en rapportagevormen stelt telecombedrijven in staat hun algehele bedrijfsprestaties te maximaliseren. De nieuwe oplossing geeft telco's eindelijk toegang tot een volledig geïntegreerde portal voor corporate performance management. Dit zal hen helpen nieuwe omzet binnen te halen, de inkomsten te vergroten, de kosten te verlagen en hun concurrentiepositie te verstevigen.

"De oplossing die we met Cognos hebben ontwikkeld, is gebaseerd op onze uitgebreide ervaring in de telecombranche. Hij zal het voor telco's makkelijker maken te voldoen aan de verwachtingen van hun stakeholders. Deze krijgen een volledig geïntegreerd, snel en betrouwbaar overzicht van de totale performance, een essentiële voorwaarde voor effectieve besluitvorming", aldus Ronald de Weerd, Sector Leader Communications bij IBM Business Consulting Services.

Met de CPM-oplossing kunnen telco's een 'intelligent business' creëren - een omgeving waarin bedrijfskritische informatie in de gehele value chain tijdig wordt verzameld, gecombineerd, beheerd, verspreid en geanalyseerd. "Dit bewijst opnieuw het succes van de snelgroeiende relatie tussen Cognos en IBM", zegt Ron Versluis, Director Strategic Alliances voor de EMEA-regio bij Cognos.

De oplossing verzorgt rapportages, analyses, scorecards, planning, prognoses en budgettering - en dat alles in een naadloos geïntegreerde BI-omgeving waarin gebruikers intuïtief hun weg naar de informatie vinden en hun business performance kunnen beheren vanuit één centrale portal.

Over IBM Business Consulting Services
Met consultants en andere professionals in meer dan 160 landen is IBM Business Consulting Services de grootste aanbieder van consultancydiensten ter wereld. IBM Business Consulting Services biedt haar cliënten specialistische kennis van bedrijfsprocessen en bedrijfstakken, grondig inzicht in technologische oplossingen voor branchespecifieke uitdagingen, en het vermogen om die oplossingen zodanig te ontwerpen, te bouwen en in praktijk te brengen dat zij de winstgevendheid vergroten. Meer informatie vindt u op http://www.ibm.com/bcs.

Over Cognos
Cognos, marktleider op het gebied van business intelligence en corporate performance management, levert software die bedrijven helpt hun prestaties te sturen, te bewaken en inzichtelijk te maken. Cognos werkt voor meer dan 22.000 klanten in 135 landen. Haar oplossingen en services voor enterprise business intelligence worden ook aangeboden via ruim 3000 partners en resellers overal ter wereld.
Meer informatie vindt u op http://www.cognos.com.