Ingezonden persbericht


Persbericht

Den Haag, 21 augustus 2003

Den haag, tweede stad in nederland met een compleet uitburo

Voor de inwoners van Den Haag wordt het kopen van theater- en concerttickets binnenkort veel makkelijker. Op zondag 7 september opent het Haags Uitburo officieël zijn deuren. Het Haags Uitburo wordt de centrale plek in Den Haag waar het publiek alle informatie over en kaarten voor theatervoorstellingen, concerten en evenementen in stad en omstreken kan verkrijgen. Hiermee is Den Haag de tweede stad in Nederland met een eigen Uitburo en de eerste stad in Nederland die alle activiteiten van de verschillende aanbieders van kaarten binnen één organisatie heeft geïntegreerd.

In het centrum van de stad aan de Hofweg 1 tegenover het Binnenhof en naast Grand Café Dudok is per september de Ticketshop van het Haags Uitburo gevestigd. Het tot op heden hier gevestigde Bespreekbureau van de Haagsche Courant wordt opgeheven. De service van de Haagsche Courant blijft overigens gewoon bestaan. In de Ticketshop kunnen advertenties worden opgegeven en kunnen abonnees er terecht voor hun vragen. Naast de Ticketshop is het Haags Uitburo eveneens telefonisch bereikbaar onder nummer 0900 8282999 en middels zijn website www.haagsuitburo.nl. Hierdoor kan het publiek ook vanuit de luie stoel kaarten kopen en informatie verkrijgen over het complete culturele aanbod in de stad.

De gezamenlijke theaters en gezelschappen enerzijds en de Gemeente anderzijds hebben reeds jaren de wens om middels één organisatie het publiek te benaderen met culturele informatie en kaarten. Na anderhalf jaar voorbereiding is het dan zo ver. Het Haags Uitburo heeft als doelstelling cultuurbezoek te stimuleren en uitgaan makkelijker te maken. Het bouwt voort op de stevige fundamenten van Uitpost Haaglanden, de culturele marketingorganisatie die al ruim tien jaar bestaat en tot nu toe vier taken uitvoerde: het uitgeven van de Uitpas, Uitpost Magazine, de Theater & Concert Bestelgids en de organisatie van de 65+ Theaterarrangementen. Deze taken worden nu uitgebreid met de dagelijkse informatievoorziening en kaartverkoop middels de Ticketshop, de telefonische service en de website. Het geheel gaat opereren onder de naam Haags Uitburo, waarmee Uitpost Haaglanden ophoudt te bestaan.

Evenals Uitpost Haaglanden voorheen, is het Haags Uitburo onderdeel van Den Haag Marketing & Events. De Haagsche Courant, waarvan het Bespreekbureau inmiddels is overgenomen, is betrokken als promotionele partner. Om de uitgaansinformatie op eigentijdse wijze te verwerken levert het Amsterdams Uitburo de infrastructuur en evenementen database. Om ook kaarten voor musicals en popconcerten in Nederland te verkopen heeft het Haags Uitburo eveneens een koppeling met de systemen van Top Ticketline en Ticket Service Nederland (TSN). De officiële opening van de Ticketshop valt samen met het Haags Uit Festival, de opening van het Haagse culturele seizoen. Het festivalterrein ligt tussen de Hofweg en het Spuiplein. Meer info: www.haagsuitburo.nl



Ingezonden persbericht