Ingezonden persbericht
PERSBERICHT Koninklijk Horeca Nederland
TV-PROGRAMMA HORECA: "YORIN GOES OUT!"
WOERDEN, 7 augustus 2003 -- De horeca op TV! Vanaf zaterdag 6 september komt op Yorin om 19.00 uur het TV-programma Yorin Goes Out! over uit eten en uitgaan in Nederland. In het kader van de landelijke campagne de horeca, gastheer van de samenleving nemen Anouk van Nes en Sander Foppele de kijker 13 weken lang mee op een ontdekkingstocht langs Nederlandse cafetaria's, restaurants, hotels, cafés en discotheken. Genieten is nog nooit zo eenvoudig geweest. Kijk naar Yorin Goes Out! op TV of surf vanaf 6 september naar de website www.yoringoesout.nl en je komt alles te weten over het uitgaan.
Met Yorin Goes Out! wordt de veelzijdigheid van de Nederlandse horeca getoond. Van het vijfsterrenhotel tot de superdisco, van dat lekkere restaurant tot de buurtkroeg, van het verrassende eetcafé tot de wokkende Chinees, van alles komt aan bod in items als trend & tips, hotspots, aan het werk, memories (van bekende Nederlanders) en een uitgaansagenda. Het lifestyle programma wordt vanaf locatie opgenomen en laat de horeca uit het hele land zien. Presentatoren Anouk van Nes en Sander Foppele zullen de kijker alle ins & outs van de horeca laten zien. Zij voeren de kijker mee langs trendsettende of bijzondere cafés, hotels, restaurants, cafetaria's en discotheken. Ze staan stil bij culinaire nieuwtjes en tips & trends, maar geven daarnaast ook een indruk van wat werken in de horeca precies inhoudt.
"Het werd tijd dat de hele horeca eens een hoofdrol kreeg op TV," zegt Jeu Claes, directeur van Koninklijk Horeca Nederland. "Je ziet altijd restaurants, cafés, discotheken, hotels en cafetaria's figureren in programma's. De horeca wordt veelvuldig gebruikt als locatie om te filmen, maar niet eerder is er een hele serie gemaakt die deze fantastische bedrijfstak zo treffend neerzet als Yorin Goes Out! De horeca heeft zoveel te bieden als het over genieten gaat, dat de kijker het daarna allemaal zelf wil beleven, als die het programma heeft gezien."
Het programma wordt op een nader te bepalen doordeweekse dag herhaald. Yorin Goes Out! wordt mede gesponsord door Heineken, Coca Cola en Douwe Egberts. De productie is in handen van IdtV/Cumulus Productions en het programma komt tot stand met medewerking van Koninklijk Horeca Nederland, in nauwe samenwerking met sociale partners in het Fonds Bevordering Intreding. De projectbegeleiding ligt in handen van HMG/IP.
---
Noot voor de redactie -