5-9-2003
smart opent zeven smart centers in Mexico
De officiële marktintroductie van smart in Mexico op 29 augustus
jongstleden heeft strategisch verstrekkende gevolgen.
Het betekent namelijk de eerste stap van het merk op het Amerikaanse
continent en de eerste commerciële activiteiten in de economisch
interessante NAFTA-regio (North American Free Trade Agreement).
Met zijn 101 miljoen inwoners vormt Mexico de grootste economie van
Latijns Amerika. smart gaat er van start met vier verkooppunten in
Mexico City en verdeelt de andere drie over de steden Guadalajara,
Monterrey en Veracruz. Al deze vestigingen zullen worden gekoppeld aan
reeds bestaande Mercedes-Benz dealerbedrijven.
De zeven Mexicaanse smart Centers bieden hun klanten de modellen smart
city-coupé, smart cabrio, smart roadster en smart roadster-coupé. In
de zomer van 2004 wordt daaraan de smart forfour nog toegevoegd, het
model dat in het eerste kwartaal van 2004 zijn debuut zal maken in
Europa. Voor de metropool Mexico City, met meer dan 22 miljoen
inwoners en bijbehorende verkeers- en milieuproblematiek, vormt de
smart city-coupé, met zijn zeer compacte afmetingen en lage
emissiewaarden, de ideale auto.
"De Mexicaanse markt is zeer belangrijk voor smart", zegt Philipp
Schiemer, Vice President Marketing en Sales. "De groot-ste economie
van Latijns Amerika, met daarin de miljoenenstad Mexico City, vormt
een aantrekkelijke afzetmarkt voor onze compacte, wendbare en
milieuvriendelijke modellen. Tegelijkertijd doen wij op het
Amerikaanse continent waardevolle ervaring op, die ons uitstekend van
pas zal komen bij de voorbereiding van onze activiteiten in de
Verenigde Staten."
De officiële marktintroductie van smart in Mexico vond plaats tijdens
een gala-avond op 28 augustus jongstleden, waar meer dan drieduizend
gasten hun opwachting maakten. In december volgt een uitgebreide
introductie van het merk tijdens de Mexico Motor Show.
AutoRai