TPG POST BIEDT UNIEKE VORM DIRECT MARKETING: SAMPLE DIRECT
Ongeadresseerd en toch persoonlijk
4 september 2003
TPG Post heeft onlangs een unieke vorm van Direct Marketing
geïntroduceerd: Sample Direct. Bedrijven in met name de branche van
fast moving consumer goods kunnen voortaan samples van hun nieuwe
producten persoonlijk laten uitreiken aan de voordeur van consumenten.
Pakkettenchauffeurs van TPG Post overhandigen het sample aan huis aan
de bewoner als extraatje bij een ander pakket.
De attentiewaarde wordt vergroot door de persoonlijke overhandiging.
Het formaat van het sample is niet afhankelijk van de
brievenbusopening en de verpakking kan onderscheidend zijn en extra
veiligheid bieden. De mogelijkheden van response en de inrichting van
het verspreidingsgebied zijn immens groot en naar wens van de afzender
in te richten. Door deze wijze van distributie zijn de ontvangers
bekend. De meetbaarheid van sample-distributie wordt vergroot door de
after sales-mogelijkheden van Cendris, het in datamanagement
gespecialiseerde onderdeel van TPG Post .
Sample Direct: ongeadresseerd en toch persoonlijk
Sample Direct betekent een vernieuwende manier van productintroductie
en is tegelijkertijd een tussenvorm tussen ongeadresseerd en Direct
marketing. TPG Post biedt zijn klanten, zoals producenten van fast
moving consumer goods of de reclamebranche, een landelijk fijnmazig
netwerk aan met kwalitatief goede bezorging.
Sample Direct biedt bovendien oplossingen voor samples die uit
veiligheidsoverweging of merkwaarde niet zomaar door de brievenbus
kunnen. Voor een producent kan Sample Direct persoonlijker zijn dan
ongeadresseerde distributie (op straat of bij beurzen en
manifestaties) en het kan alle voordelen van Direct Mail bieden, zoals
after sales of kortingsbonnen.
Verdere voordelen biedt Sample Direct genoeg:
laagdrempeligheid (chauffeur van TPG Post is vertrouwd gezicht aan
de voordeur en kan extra informatie geven);
de attentiewaarde wordt vergroot door de persoonlijke overhandiging;
de klant kan het sample als een extraatje ervaren omdat de bewoners
rekenen op een ander - door hen besteld - pakket.
de afzender bepaalt zelf de periode waarin distributie plaatsvindt;
het effect van het koopgedrag van een (potentiële) klant is
meetbaarder omdat de klant bekend is bij TPG Post door de persoonlijke
overhandiging. Hierdoor zijn een verhoogde respons en after sales
mogelijk.
Sample Direct: Maatwerk voor elke klant
Sample Direct kan geheel op maat gemaakt worden omdat het product over
vele uitbreidingsmogelijkheden beschikt, zoals het databasemanagement
(bepaling van het verspreidingsgebied want ieder huisadres is
mogelijk), de verpakkingsmogelijkheden en de after sales dat
gerealiseerd wordt door Cendris.
TPG Post verwerkt dagelijks 23 miljoen poststukken met meer dan 7
miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast
zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en
Azië.
Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in
fysieke post.
TPG Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post:
collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en
pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en
documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TPG
Post heeft meer dan 65.000 mensen in dienst. De omzet in 2002 bedroeg
4,005 miljard.
Bezoek voor meer informatie de website van TPG Post op www.tpgpost.nl
TNT Post Groep NV