TNT Post Groep NV

TPG POST BIEDT UNIEKE VORM DIRECT MARKETING: SAMPLE DIRECT

Ongeadresseerd en toch persoonlijk


4 september 2003

TPG Post heeft onlangs een unieke vorm van Direct Marketing geïntroduceerd: Sample Direct. Bedrijven in met name de branche van fast moving consumer goods kunnen voortaan samples van hun nieuwe producten persoonlijk laten uitreiken aan de voordeur van consumenten. Pakkettenchauffeurs van TPG Post overhandigen het sample aan huis aan de bewoner als extraatje bij een ander pakket.
De attentiewaarde wordt vergroot door de persoonlijke overhandiging. Het formaat van het sample is niet afhankelijk van de brievenbusopening en de verpakking kan onderscheidend zijn en extra veiligheid bieden. De mogelijkheden van response en de inrichting van het verspreidingsgebied zijn immens groot en naar wens van de afzender in te richten. Door deze wijze van distributie zijn de ontvangers bekend. De meetbaarheid van sample-distributie wordt vergroot door de after sales-mogelijkheden van Cendris, het in datamanagement gespecialiseerde onderdeel van TPG Post .

Sample Direct: ongeadresseerd en toch persoonlijk Sample Direct betekent een vernieuwende manier van productintroductie en is tegelijkertijd een tussenvorm tussen ongeadresseerd en Direct marketing. TPG Post biedt zijn klanten, zoals producenten van fast moving consumer goods of de reclamebranche, een landelijk fijnmazig netwerk aan met kwalitatief goede bezorging.

Sample Direct biedt bovendien oplossingen voor samples die uit veiligheidsoverweging of merkwaarde niet zomaar door de brievenbus kunnen. Voor een producent kan Sample Direct persoonlijker zijn dan ongeadresseerde distributie (op straat of bij beurzen en manifestaties) en het kan alle voordelen van Direct Mail bieden, zoals after sales of kortingsbonnen.

Verdere voordelen biedt Sample Direct genoeg:

laagdrempeligheid (chauffeur van TPG Post is vertrouwd gezicht aan de voordeur en kan extra informatie geven);

de attentiewaarde wordt vergroot door de persoonlijke overhandiging; de klant kan het sample als een extraatje ervaren omdat de bewoners rekenen op een ander - door hen besteld - pakket.

de afzender bepaalt zelf de periode waarin distributie plaatsvindt;

het effect van het koopgedrag van een (potentiële) klant is meetbaarder omdat de klant bekend is bij TPG Post door de persoonlijke overhandiging. Hierdoor zijn een verhoogde respons en after sales mogelijk.

Sample Direct: Maatwerk voor elke klant
Sample Direct kan geheel op maat gemaakt worden omdat het product over vele uitbreidingsmogelijkheden beschikt, zoals het databasemanagement (bepaling van het verspreidingsgebied want ieder huisadres is mogelijk), de verpakkingsmogelijkheden en de after sales dat gerealiseerd wordt door Cendris.

TPG Post verwerkt dagelijks 23 miljoen poststukken met meer dan 7 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië.

Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post.
TPG Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TPG Post heeft meer dan 65.000 mensen in dienst. De omzet in 2002 bedroeg 4,005 miljard.

Bezoek voor meer informatie de website van TPG Post op www.tpgpost.nl