september 2003
'De Haagse Binnenstad, Buitengewoon Aangenaam'
Afgelopen vrijdag 29 augustus lanceerde mr. drs. B.J. Bruins,
wethouder van Verkeer, Binnenstad en Monumenten in Den Haag de
campagne "De Haagse Binnenstad, Buitengewoon Aangenaam". Tijdens een
bijeenkomst in de VVV kiosk op het Lange Voorhout gaf de wethouder het
startsein voor deze nieuwe meerjarige campagne. Een promotiecampagne
met als doel meer bezoekers naar de Haagse Binnenstad te trekken om
zodoende meer omzet te genereren voor de winkeliers en horeca. En
uiteraard om de binnenstad van Den Haag op de kaart te zetten als `the
place to be'.
Den Haag Marketing & Events heeft in opdracht van de gemeente Den Haag
deze promotiecampagne ontwikkeld, die op een laagdrempelige wijze
mogelijkheden biedt aan winkeliers, horeca-ondenemers en andere
partijen in de binnenstad, om deel te nemen. Het Bureau Binnenstad
heeft hierbij een initierende rol. Het Binnenstadsplan 2000-2010;
Binnenstad Buitengewoon vormt de basis.
Altijd wat te beleven in Haagse Binnenstad
In 2003 wordt de campagne gekoppeld aan vier kleinschalige evenementen
waardoor het de bezoeker aantrekkelijker wordt gemaakt de binnenstad
te bezoeken en men zelf kan ervaren dat `er altijd wel wat te beleven
valt in de Haagse binnenstad'. Bij de evenementen, het komend najaar
zijn dat `Binnenstad Buitengewoon Bereikbaar' (21/9), `Holland Dance
Festival' (26/10) en de nieuwe evenementen `Bokbierfestijn' (09/11) en
de `Haagsche Winter' (14/12), worden de pleinen centraal gesteld.
Pleinen staan voor een aantal positieve associaties zoals
levendigheid, allure en koninklijk. De winkelstraten zijn het
verbindend element. De promotionele acties zijn dus ook
sfeerverhogend. Immers, in de Binnenstad is het aangenaam vertoeven.
Ook in 2004 wordt de promotiecampagne aan evenementen in de binnenstad
gekoppeld. Daarnaast is het voornemen om een binnenstadsplattegrond
uit te geven met daarop aangegeven de winkelgebieden en waarbij
advertenties kunnen worden geplaatst.
Promotiemogelijkheden
De campagne wordt gecommuniceerd door plaatsing van advertenties in
huis-aan-huis bladen in de Haagse regio met een totale oplage van
500.000 exemplaren, door het ontwikkelen van een
Binnenstadsplattegrond en plaatsing van 175 driehoeksborden in Den
Haag en omgeving en via de site www.denhaag.com. Dit concept biedt
voor ondernemers en overige partijen in de binnenstad diverse
participatiemogelijkheden.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Josée Moers, tel.
070-3618812,
j.moers@spdh.net. Informatie over de promotiecampagne Haagse
Binnenstad Buitengewoon Aangenaam is ook op de site
www.binnenstad-denhaag.nl te vinden.
Gemeente Den Haag