Gemeente Den Haag

september 2003
'De Haagse Binnenstad, Buitengewoon Aangenaam'

Afgelopen vrijdag 29 augustus lanceerde mr. drs. B.J. Bruins, wethouder van Verkeer, Binnenstad en Monumenten in Den Haag de campagne "De Haagse Binnenstad, Buitengewoon Aangenaam". Tijdens een bijeenkomst in de VVV kiosk op het Lange Voorhout gaf de wethouder het startsein voor deze nieuwe meerjarige campagne. Een promotiecampagne met als doel meer bezoekers naar de Haagse Binnenstad te trekken om zodoende meer omzet te genereren voor de winkeliers en horeca. En uiteraard om de binnenstad van Den Haag op de kaart te zetten als `the place to be'.

Den Haag Marketing & Events heeft in opdracht van de gemeente Den Haag deze promotiecampagne ontwikkeld, die op een laagdrempelige wijze mogelijkheden biedt aan winkeliers, horeca-ondenemers en andere partijen in de binnenstad, om deel te nemen. Het Bureau Binnenstad heeft hierbij een initierende rol. Het Binnenstadsplan 2000-2010; Binnenstad Buitengewoon vormt de basis.

Altijd wat te beleven in Haagse Binnenstad
In 2003 wordt de campagne gekoppeld aan vier kleinschalige evenementen waardoor het de bezoeker aantrekkelijker wordt gemaakt de binnenstad te bezoeken en men zelf kan ervaren dat `er altijd wel wat te beleven valt in de Haagse binnenstad'. Bij de evenementen, het komend najaar zijn dat `Binnenstad Buitengewoon Bereikbaar' (21/9), `Holland Dance Festival' (26/10) en de nieuwe evenementen `Bokbierfestijn' (09/11) en de `Haagsche Winter' (14/12), worden de pleinen centraal gesteld. Pleinen staan voor een aantal positieve associaties zoals levendigheid, allure en koninklijk. De winkelstraten zijn het verbindend element. De promotionele acties zijn dus ook sfeerverhogend. Immers, in de Binnenstad is het aangenaam vertoeven. Ook in 2004 wordt de promotiecampagne aan evenementen in de binnenstad gekoppeld. Daarnaast is het voornemen om een binnenstadsplattegrond uit te geven met daarop aangegeven de winkelgebieden en waarbij advertenties kunnen worden geplaatst.

Promotiemogelijkheden
De campagne wordt gecommuniceerd door plaatsing van advertenties in huis-aan-huis bladen in de Haagse regio met een totale oplage van 500.000 exemplaren, door het ontwikkelen van een Binnenstadsplattegrond en plaatsing van 175 driehoeksborden in Den Haag en omgeving en via de site www.denhaag.com. Dit concept biedt voor ondernemers en overige partijen in de binnenstad diverse participatiemogelijkheden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Josée Moers, tel. 070-3618812,
j.moers@spdh.net. Informatie over de promotiecampagne Haagse Binnenstad Buitengewoon Aangenaam is ook op de site www.binnenstad-denhaag.nl te vinden.