Gemeente Hoogeveen

3 september 2003
Inhoud


* Wethouder zet deelnemers aan alfabetiseringgroep in zonnetje *
* Commissie Omgeving *

* Commissie Samenleving *

* Commissie Bestuur *

* Bezwaarschriftencommissie *

* Drentse commissie Welstand vergadert *

* Kledinginzameling *

* Wijziging openingstijden papiercontainers Kerkboerderij *
* Trouwen op Internet *

* Spetterende watermarkt in Krakeel *

* Meepraten over de Structuurvisie 2015-2030 *
* Van Gogh in Hoogeveen *

* Aanvragen bijstand in de kosten van duurzame gebruiksgoederen *
* E-mailadressen Rendo Dekooi *

+ Wet Milieubeheer *

+ Bouw- en sloopaanvragen *

+ Bouwvergunningen *

+ Toepassing vrijstellingsbepaling van het bestemmingsplan *
+ Toepassing artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening *
Zaterdag begint landelijke Week van het Leren

Wethouder zet deelnemers aan alfabetiseringgroep in zonnetje

Wethouder Sjoukje de Haan (onderwijs) zet maandagavond cursisten van de alfabetiseringsgroep van het Alfa-College in Hoogeveen in het zonnetje. Deze volwassenen hebben ooit de moed gehad te erkennen dat zij niet of onvoldoende kunnen lezen en schrijven en hebben vervolgens de stap gezet weer 'naar school' te gaan. Reden voor de wethouder om in de landelijke Week van het Leren deze cursisten, die soms al jaren bezig zijn, een hart onder de riem te steken.

De wethouder trakteert maandagavond op gebak, gemaakt door activeringscentrum De Kabel. De bijeenkomst wordt gehouden in het Alfa-College aan de Voltastraat. Met het bezoek wil de wethouder ook de aandacht vestigen op het belang van alfabetiseringsprojecten in Hoogeveen.

Bij analfabetisme denken de meesten aan het niet kunnen lezen en schrijven, maar ook niet kunnen rekenen of onvoldoende mondelinge taalvaardigheid en sociale vaardigheden wordt onder analfabetisme gerekend, functioneel analfabetisme.

De gemeente Hoogeveen heeft voor dit jaar extra geld uitgetrokken voor alfabetiseringsprojecten. De huidige onderwijsactiviteiten vormen een hoge drempel en er blijkt behoefte te bestaan aan laagdrempelige voorzieningen in de wijken.

Werving cursisten

Een belangrijk doel van het alfabetiseringsplan is het werven van functioneel analfabeten voor cursussen educatie. Voor een gedeelte zullen deze cursisten gebruik kunnen maken van bestaand aanbod. Voor een gedeelte zal er ook nieuw aanbod moeten worden gecreëerd.

In zijn algemeenheid gaat het om die mensen die onvoldoende in staat zijn om goed mee te draaien in de maatschappij en bij wie het aan de noodzakelijke basisvaardigheden ontbreekt om zelf deze positie te verbeteren. Als basisvaardigheden worden gezien: nederlands, rekenen, sociaal-communicatieve vaardigheden, digitale vaardigheden.

Contracten

De gemeente heeft contracten met het Drenthe College en het Alfa-College. Het Drenthe College richt zich op werknemers van bedrijven met een laag opleidingsniveau, die daardoor kwetsbaar zijn binnen het bedrijf en op de arbeidsmarkt.

Het Alfa College kijkt vooral naar de functioneel analfabeten, zowel autochtonen als allochtonen. Daarvoor overlegt het Alfa-College met instellingen die in de wijken werken om informatie te geven en de behoefte in kaart te brengen.

Commissie Omgeving

Op maandag 8 september vergadert de Commissie Omgeving in de raadszaal van het gemeentehuis. De vergadering, die openbaar is, begint om 19.30 uur. Op de agenda staat onder meer:

* Perspectiefnota grondexploitatie 2003

* Startnotitie uitbreiding gebruiksmogelijkheden Stoeterij te Fluitenberg

* Haalbaarheidsonderzoek natuur- en milieu-educatief centrum (NME)
* Wijzingsverzoek bestemmingsplan perceel Schuinedijk 1-3 te Fluitenberg

* Gedeeltelijke herziening bestemmingsplan Noordscheschut ten behoeve van houthandel Koster

Commissie Samenleving

De commissie Samenleving vergadert op dinsdag 9 september in de raadszaal van het gemeentehuis. De vergadering die openbaar is begint om 19.30 uur. Op de agenda staat onder andere:

* Notitie protocol Wvg

* Zendmachtiging Lokale Omroep Hoogeveen

Commissie Bestuur

De commissie bestuur vergadert donderdag 11 september in de raadszaal van het gemeentehuis. De vergadering die openbaar is begint om 19.30 uur. Op de agenda staat onder meer:

* Besluitenlijst van het presidium d.d. 16 juni 2003 en 1 september 2003

* Stand van zaken organisatieontwikkeling
* Burgerjaarverslag

* Oudejaarsfeest 2003.

* Notitie met betrekking tot de dekking van collegevoorstellen
* Voorstel tot wijziging van de Algemene plaatselijke verordening m.b.t.

* voorwerpen of stoffen op of boven de weg;
* sluitingsuur horecabedrijven;

* betreden gesloten woning of lokaal;

* aanwijzen veiligheidsrisicogebieden;

* reclamevergunning;

* strafbepaling veemarkt

* Regionale Brandweer Drenthe: wijziging begroting 2003

Spreekrecht

Voor het begin van de raadscommissievergadering kunt u gebruik maken van het spreekrecht. Alle insprekers hebben samen ten hoogste 30 minuten de tijd opmerkingen te maken over de genoemde agendapunten. Per persoon is maximaal 5 minuten beschikbaar.

Indien u van het spreekrecht gebruik wilt maken, moet u dit voor het begin van de vergadering meedelen aan de voorzitter. Nadat de commissie één keer over het agendapunt heeft gesproken, kunt u nog een korte nadere informatieve toelichting geven.

Inzage in stukken

De stukken voor deze vergadering liggen gedurende twee werkdagen, voorafgaande aan de vergadering, ter inzage in het voorlichtingscentrum

Bezwaarschriftencommissie

De bezwaarschriftencommissie houdt openbare hoorzittingen op woensdag 10 september. De hoorzittingen zijn in Commissiekamer 2 van het Raadhuis.

* 13.30 uur: bezwaarschrift van de heer H. Veenstra tegen een aanschrijving tot handhaving van het bestemmingsplan en verwijdering van een in aanbouw zijnde woonwagen op het perceel Stephensonstraat 131 te Hoogeveen.

* 14.50 uur: bezwaarschrift van de heer H. Okken tegen de weigering medewerking te verlenen aan het verzoek om een bouwvergunning voor de bouw van een extra woning op het perceel Zuideropgaande 144 te Hollandscheveld.

* 15.30 uur: bezwaarschrift van de heer H. Bansema tegen weigering van een bouwvergunning voor het vernieuwen een schutting op het perceel Rubensstraat 37.

Drentse commissie Welstand vergadert

De Drentse Welstandscommissie vergadert donderdag 4 september in het gemeentehuis van Midden- Drenthe in Beilen. De vergadering, die openbaar is, begint om 13.30 uur. De commissie buigt zich over bouwplannen in Drenthe, waaronder twee in Hoogeveen. Dat zijn:
* Nieuwbouw appartementengebouw, Meteorenlaan te Hoogeveen

14.30 uur toelichting door architect

* Uitbreiden glasexpertisecentrum, Brinkstraat 5 te Hoogeveen

16.00 uur toelichting door architect

Kledinginzameling

Op dinsdag 9 en woensdag 10 september haalt de stichting Kleding Ophaal voor Algemeen medisch onderzoek gebruikte kleding, gordijnen, beddengoed, schoeisels en ander textiel op. U kunt uw spullen in de bezorgde witte plastic zak aan de stoep zetten. Bewoners van een woonerf kunnen zakken op het algemene huisvuilverzamelpunt neerzetten. De stichting haalt de zakken vanaf 9.00 uur op.

Oud papier

Donderdag 4 september

P.C.B. Het Palet. De containers staan op de parkeerplaats aan de Kemperstraat (voormalige Herman Bavinckschool) en op de parkeerplaats achter de Praxis aan de Griendtsveenweg.

Van 18.00 tot 19.30 uur is er iemand bij de container om te helpen.

Zaterdag 6 september

Jeugdraad van de Hervormde en Gereformeerde Pesse. Het papier wordt opgehaald vanaf 9.00 uur. Ook staat er een container bij de Gereformeerde kerk aan de Hoogeveenseweg in Pesse.

Comité Ouderen Geref. Kerk Vrijgemaakt. Er staan twee containers bij de Euromaster aan de Griendtsveenweg 2. Het oud papier kunt u brengen van 9.30 uur t/m 12.00 uur (er is hulp aanwezig).

C.B.S. De Regenboog te Noordscheschut.

Het papier wordt opgehaald tussen 9.00 en 12.00 uur.

Dinsdag 9 september

P.C.B. De Morgenster. Vanaf 18.00 uur komen ze het oud papier ophalen.

Het papier graag gebundeld of in dozen aan de straat zetten.

In bepaalde hofjes waar normaal de vuilnisauto ook niet komt, kunt u het papier zetten waar u normaal de containers voor het huisvuil neerzet.

Wijziging openingstijden papiercontainers Kerkboerderij

De beheerders van de papiercontainers bij de Kerkboerderij in De Weide kunnen geen vrijwilligers meer krijgen voor de woensdag en de zaterdagmiddag. Daarom zijn vanaf 1 oktober de tijden waarop u uw papier kunt brengen aangepast. De openingstijden zijn nu als volgt:
* Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 uur tot 17.00 uur.
* Woensdag en zaterdag kunt u terecht van 9.00 uur tot 12.00 uur.

De vrijwilligers halen ook papier op in de wijken Trasselt, Steenbergerweiden en Kinholt West. Dit gebeurt op de laatste zaterdag van de maand (behalve in de maand juli). Hieronder een overzicht van de ophaaldagen tot en met december:

* Zaterdag 27 september

* Zaterdag 25 oktober

* Zaterdag 29 november

* Zaterdag 27 december

Reconstructie Zuidwoldigerweg

De eerste fase in de reconstructie van de Zuidwoldigerweg is in volle gang. De afsluiting vanaf de Korenstraat tot de kruising van de sluis bij de Hoogeveense vaart duurt nog tot en met woensdag 10 september. Reden voor de afsluiting is de aanleg van een geluidswerende asfaltlaag. De tweede fase wordt uitgevoerd op 8 september. Dan is de kruising Korenstraat/Zuidwoldigerweg vanaf 19.00 uur enkele uren dicht voor het verkeer. Vanaf donderdag 11 september tot en met vrijdag 3 oktober is de Zuidwoldigerweg afgesloten vanaf rotonde De Weide tot de kruising met de Korenstraat.

Fietsers en voetgangers kunnen tijdens de werkzaamheden wel gewoon door. De gemeente Hoogeveen adviseert de bewoners van Erflanden om per fiets naar het centrum te gaan

Werkzaamheden aan het spoor

Strukton Railinfra Noord gaat werkzaamheden uitvoeren aan het spoor tussen Meppel en Groningen. Daarom worden de volgende overgangen op onderstaande data tijdelijk gesloten:

Toldijk - Afgesloten op zaterdag 6 en zondag 7 september van 01.00 uur tot 08.00 uur. Op zaterdag 13 en zondag 14 september is de overgang dicht van 00.30 uur tot 08.00 uur.

Oostering - Afgesloten op zaterdag 6 en zondag 7 september van 0.100 uur tot 0.800 uur. Van zondag 21 op maandag 22 september is de overgang gesloten van 23.30 uur tot 0.300 uur.

Voor meer informatie over deze werkzaamheden kunt u terecht bij de heer J.J.Pieters, wegbeheer, telefoonnummer 06-27004161

Trouwen op Internet

Via de website van de gemeente kunt u deze week tweehuwelijksplechtigheden volgen.

Vrijdag 5 september om 13.45 uur trouwen Tetanus Petrus Adrianus van Eijk en Marian Fokkens.

Om 15.15 uur treden Joop Strijker en Bianca Knol in het huwelijk. Om deze twee huwelijksvoltrekkingen rechtstreeks te volgen gaat u naar www.hoogeveen.nl en klikt u op het cameraatje in de oranje balk.

Spetterende watermarkt in Krakeel

Wat leeft er in de vijver in het Sterrenpark? En wat zegt dat dan over de waterkwaliteit? Kom naar de Watermarkt in Krakeel (foto: Gerrit Boer) Waterschap Reest en Wieden houdt op zaterdag 6 september een spetterende watermarkt in Krakeel. De watermarkt begint om 11.00 uur en duurt tot 16.00 uur. Er zijn diverse activiteiten. Heeft u altijd al willen weten welke beestjes er in de sloot leven en wat dat nu eigenlijk zegt over de waterkwaliteit? Of wilt u graag iets weten over afkoppelen? Komt u dan naar de watermarkt en laat u voorlichten over alles wat met water te maken heeft.

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u bellen met Annemieke Salverda (0522-276726) of Bea Stoker (0522-276725) van Waterschap Reest en Wieden.

Meepraten over de Structuurvisie 2015-2030

Waar gaan we in de toekomst wonen, werken en recreëren in Hoogeveen? De antwoorden op die vraag moeten komen uit de Structuurvisie 2015-2030, een wegwijzer voor de periode tot 2015, met een doorkijk tot 2030.

Uitgangspunten

De structuurvisie wordt in een aantal stappen ontwikkeld. Het gemeentebestuur, externe deskundigen en ambtenaren zijn betrokken, maar ook burgers en belangenorganisaties kunnen meedenken.

In de eerste fase hebben we de onderwerpen geïnventariseerd. Die onderwerpen zijn in de tweede fase uitgewerkt in negen verschillende onderzoeken. In een tweetal informatiebijeenkomsten vorig najaar heeft het projectteam de onderzoeksresultaten gepresenteerd. Op basis van het onderzoeksmateriaal hebben het college en de raad inmiddels een aantal uitgangspunten voor de structuurvisie geformuleerd.

Derde fase

We zijn nu aangeland in de derde fase. De gemeente heeft bureau KuiperCompagnons met de bekende stedebouwkundige/architect Ashok Bhalotra gevraagd om een aantal ontwikkelingsmodellen te maken. Deze modellen brengen in beeld waar nieuwe ontwikkelingen in de toekomst kunnen plaatsvinden.

Praat mee!

Op 30 september gaan het projectteam en bureau KuiperCompagnons met zoveel mogelijk betrokkenen in gesprek over de ontwikkelingsmodellen. 's Avonds zijn ook individuele burgers van harte welkom. Ashok Bhalotra zal dan de eerste ideeën over de toekomst van Hoogeveen, de dorpen en het buitengebied presenteren. Uit de gesprekken op 30 september komen de definitieve ontwikkelingsmodellen voort die eind dit jaar/begin 2004 aan het college en de raad worden voorgelegd.

Wilt u meedoen op 30 september reageer dan per e-mail en geef daarbij aan dat u interesse heeft voor de onderwerp(en) "Kern Hoogeveen", "Dorpen" en/of het "Buitengebied". Na opgave ontvangt u een bevestiging met nadere details over de bijeenkomst. (Belangenorganisaties krijgen apart een uitnodiging toegestuurd.)

Heeft u vragen: Josina Hese, secretaresse Projectbureau Gemeente Hoogeveen, tel. (0528) 291387.

Van Gogh in Hoogeveen

"Vincent van Gogh is van plan om net als 120 jaar geleden op 11 september naar Hoogeveen te komen. De vorige keer was er niks geregeld en moest die arme kerel op zolder bij Hartsuiker onder een glazen dakpan slapen. Dit keer zal het anders moeten. Claas Pet regelt een ontvangstcomité, de burgemeester doet mee en Vincent wordt ontvangen in Museum De 5000 Morgen."

Museum De 5000 Morgen nodigt u hierbij uit voor de ontvangst van Van Gogh op donderdagavond 11 september. Vincent komt naar verwachting even voor achten aan op het station. De burgemeester, Claas Pet en hun stralende gevolg zullen hem begeleiden naar het Museumcafé. Daar zal Marga Zwiggelaar Vincent en zijn gevolg interviewen. Wat er tijdens de ontmoeting in het museum nog meer gebeurt, is niet zeker. Wel zeker is dat alle bezoekers schilderijen, foto's en van alles mee mogen nemen dat hen herinnert aan Vincent. Omdat er maar een beperkt aantal mensen in het museum kunnen, is opgave noodzakelijk. Reserveer tijdig een plaats in het Museumcafé voor donderdagavond 11 september. Telefoon 231530.

Zonnebloemen

Op zaterdag 6 september is de zonnebloemenactie op het Tamboerplein. Om 14.00 uur kunnen kinderen van de basisscholen die dit voorjaar zaadjes meekregen, hun mooiste zonnebloemen naar het plein brengen. Iedereen krijgt in ruil voor z'n bloem een ijsje en de brengers van de mooiste zonnebloemen krijgen een prijs.

Andere activiteiten

Behalve de zonnebloemenactie zijn er nog andere activiteiten in Hoogeveen, zoals wandeltochten met gids en bustochten door Zuid-Drenthe in het spoor van Vincent. Een speciale brochure, 'In het voetspoor van Vincent van Gogh', met een wandeling van circa 6,5 kilometer door Hoogeveen, is voor 2 euro verkrijgbaar bij de VVV, Museum De 5000 Morgen en bij het Voorlichtingscentrum van de gemeente. Informatie over de meeste activiteiten is te krijgen bij Museum De 5000 Morgen, telefoon 231 530 (dinsdag tot en met zondag tussen 13.00 en 17.00 uur).

Aanvragen bijstand in de kosten van duurzame gebruiksgoederen

De dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid maakt het u deze maand makkelijk om bijstand aan te vragen voor de kosten van duurzame gebruiksgoederen, zoals een wasmachine of een koelkast. Wanneer u hier, volgens onze gegevens, voor in aanmerking komt, krijgt u een brief met aanvraagformulier thuisgestuurd. Als u het formulier invult en terugstuurt, ontvangt u de bijdrage zo snel mogelijk op uw rekening. Heeft u geen brief van ons ontvangen en voldoet u wel aan de onderstaande voorwaarden, dan kunt u uw aanvraag indienen bij de balie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Onze medewerkers helpen u graag.

Voorwaarden

De regeling voor bijstand in de kosten van duurzame gebruiksgoederen geldt voor alle inwoners van de gemeente Hoogeveen die drie jaar of langer een inkomen tot 110% van de bijstandsnorm hebben gehad. Dit betekent voor alleenstaanden een inkomen tot 836,29, voor eenoudergezinnen geldt een inkomen tot 1075,22. Voor gehuwden of samenwonenden geldt een inkomen tot 1194,69. Deze bedragen zijn per maand en exclusief vakantiegeld. Daarnaast geldt als eis dat u de afgelopen drie jaren, dus in 2001, 2002 en 2003, nog geen bijdrage uit deze regeling heeft ontvangen.

Bijdrage

De bijdrage uit de regeling is 273, - voor mensen zonder kinderen en voor gezinnen met kinderen bedraagt de vergoeding 341, -

Meer informatie

Voor meer informatie kunt u terecht bij de balie van de dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Op maandag.dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.30 uur tot 12.15 uur en op woensdagen van 8.30 uur tot 17.00 uur. Telefoonnummer 0528 - 291485

E-mailadressen Rendo Dekooi

Sinds 1 maart 2003 zijn bijna alle voormalige rendo.dekooi.nl e-mailadressen niet meer actief. De website van de gemeente Hoogeveen heeft een aantal onderdelen waar op dit moment nog veelvuldig deze oude e-mailadressen, voorkomen. Als u een gewijzigd emailadres aan ons doorgeeft kunt u gebruik blijven maken van onze diensten.

De onderdelen zijn:

Bewoners & Bedrijven

E-mailservices

* Inwoners

* Clubs & verenigingen

* Winkels & bedrijven

* DOP Nieuwlande

* Stationsgebied

* Persberichten

* Structuurvisie

* Vacatures

* Erflanden

* Goed wonen? Zeg het maar!

* Torentje

Wijzigingsformulier

Bij Bewoners & bedrijven (www.hoogeveen.nl/bewoners) kunt u via een online wijzigingsformulier uw gewijzigde e-mailadres doorgeven. Voor de e-mailservices kunt u zich gewoon opnieuw aanmelden via de genoemde onderdelen op de website.

Mededelingen

Wet Milieubeheer

Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen, maken met inachtneming van het bepaalde in de artikelen 13.4 van de Wet Milieubeheer, jo. 3:19, lid 2 en 3:20, lid 1 van de Algemene Wet Bestuursrecht bekend, dat zij van plan zijn om naar aanleiding van de aanvraag van Buigcentrale Steenbergen International B.V. te Hoogeveen voor een nieuwe de gehele inrichting omvattende vergunning van een inrichting voor het verwerken van betonstaal, gelegen aan de Dr. Anton Philipsstraat 15 te Hoogeveen, een vergunning ingevolge de Wet Milieubeheer te gaan verlenen onder het stellen van voorschriften ter bescherming van het milieu.

De aanvraag, het ontwerp-besluit en andere op deze zaak betrekking hebbende stukken liggen vanaf 4 september 2003 tot en met 2 oktober 2003 op werkdagen tijdens kantooruren ter inzage bij de sector Milieu en Openbare Werken, afdeling Milieu-Inspectie en -Vergunningen, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen (Compagnieshuis). Indien gewenst kan een mondelinge toelichting op de stukken worden verkregen. Op verzoek kunnen de stukken op dinsdagen ook buiten kantooruren worden ingezien. De stukken zullen dan van 16.00 tot 19.00 uur ter inzage worden gelegd in het gemeentehuis (bodekamer, Raadhuisplein).

Na deze periode zijn de stukken uitsluitend tijdens kantooruren op genoemde afdeling in te zien. Deze regeling geldt gedurende de gehele procedure, dat wil zeggen tot het einde van de termijn waarbinnen beroep kan worden ingesteld tegen ons besluit op de aanvraag.

Gemotiveerde bedenkingen tegen het ontwerp-besluit kunt u schriftelijk tot en met 2 oktober 2003 bij ons college indienen. Degene, die schriftelijk zijn bedenkingen tegen het ontwerp inbrengt, kan vragen zijn persoonlijke gegevens niet bekend te maken. Een verzoek daartoe moet schriftelijk tegelijkertijd met zijn bedenkingen bij ons college worden ingediend.

Indien u daaraan behoefte heeft, kan tot het einde van de ter inzage legging gelegenheid worden geboden tot een gedachtewisseling over de aanvraag en het ontwerp-besluit tussen onder andere vertegenwoordigers van de gemeente, de aanvrager en u zelf. Tijdens dit gesprek bestaat ook de mogelijkheid tot het mondeling inbrengen van bedenkingen. Om praktische en organisatorische redenen verzoeken wij u een dergelijk gesprek ten minste twee weken voor het verstrijken van de termijn, waarbinnen schriftelijke bedenkingen kunnen worden ingebracht, eventueel telefonisch, aan te vragen. Telefoonnummer 0528-291616 (doorkiesnummer).

Ten slotte vestigen wij er uw aandacht op, dat alleen zij, die bedenkingen hebben ingebracht op de voren omschreven wijze, alsmede zij, aan wie redelijkerwijs niet kan worden verweten geen bedenkingen te hebben ingebracht, naar aanleiding van ons besluit te zijner tijd bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State beroep kunnen instellen.

Bouw- en sloopaanvragen

Lichte bouwaanvragen

* Duinkerken F., uitbreiden van een woning, Ds van Elvenstraat 23, Elim

* Robben R.M., uitbreiden van een woning, De Karn 18
* Woonconcept Projectontwikkeling B.V., vernieuwen van kozijnen, Capella 1 t/m 131

Reguliere bouwaanvragen

* Neutel K., bouwen van een woning, De Bolster 46, Hollandscheveld
* Hagen M., tijdelijk plaatsen van een stacaravan, Alteveer 116
* Haar H., tijdelijk plaatsen van twee stacaravans incl. klompenhok, Molenweg 31, Tiendeveen

* Buigcentrale Steenbergen B.V., uitbreiden van een bedrijfshal, Dr Anton Philipsstraat 15

* Domesta Woonstichting, bouwen van 32 ouderenwoningen met een zorgunit, hoek Tramweg / Jan Naardingweg, Noordscheschut
* Kramer H.F., plaatsen van een overkapping bij de uitloop van een pluimveestal, Kanaal W.Z. 16, Tiendeveen

Wijziging reguliere bouwaanvragen
* Beld van de R., uitbreiden van een woning, Linthorst Homanstraat 46

* Meulen van der G.T., uitbreiden van een woning, Blankenslaan-West 47

Sloopaanvragen

* Ruma Holding B.V., slopen van een productiehal, Fabrieksweg 3
* Domesta woonstichting, slopen van een aantal woningen, hoek Tramweg/Jan Naardingweg nrs. 1 t/m 13, 5 t/m 15, 8 t/m 20, Noordscheschut

Nadere informatie over bovengenoemde bouwplannen is verkrijgbaar bij de afdeling Bouw- en Woningtoezicht in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24

Bouwvergunningen

Lichte bouwvergunning

* Jonge de H., plaatsen van een carport, De Vos van Steenwijklaan 80

Reguliere bouwvergunningen
* Bouwfonds Ontwikkeling B.V., bouwen van 18 woningen, Meerval 2 t/m 36

* Wehrens R.A., bouwen van een schuur, Brugstraat 83, Nieuwlande

Reguliere bouwvergunning met instandhoudingtermijn
* Koop Tjuchem B.V., tijdelijk plaatsen van 2 containers en een bouwkeet, Stationsplein

Lichte bouwvergunningen van rechtswege
* Schuur ter H., plaatsen van een dakkapel op de woning, Wethouder Robaardstraat 33a

* Bloemberg G.A., plaatsen van een dakkapel op de woning, Stuifzandseweg 29

Wijziging bouwvergunning
* Engelenhoven Beheer B.V., verbouwen van een kantoor/woning tot woongebouw, Alteveerstraat 20

Tegen de verleende vergunningen kunt u binnen zes weken na dagtekening van de brief behorende bij de vergunning een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen.

Toepassing vrijstellingsbepaling van het bestemmingsplan

Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen hebben het voornemen om met toepassing van een vrijstellingsbepaling van de van toepassing zijnde bestemmingsplannen Hollandscheveld-Oost en Oost vrijstelling te verlenen aan:

* H.R.T. Zuidema, voor het bouwen van een woning met garage op het perceel Rechtuit 24 te Hollandscheveld;

* R. van de Beld, voor het uitbreiden van de woning Linthorst Homanstraat 46 te Hoogeveen

De bouwplannen liggen met ingang van 4 september 2003 gedurende vier weken voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van sector Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Gedurende deze termijn kunt u, bij Burgemeester en Wethouders, schriftelijk uw zienswijze naar voren brengen omtrent het verlenen van vrijstelling van de van toepassing zijnde bestemmingsplannen, ten behoeve van de uitvoering van deze bouwplannen.

Toepassing artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening

Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen hebben het voornemen om met toepassing van artikel 17 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van de bestemmingsplannen Buitenvaart II en Landelijk Gebied, deelkaart C ten behoeve van de volgende bouwaanvragen:

* Gemeente Hoogeveen, voor het tijdelijk plaatsen van een directie-unit op het perceel tussen Hollandscheveldse Opgaande 22 en 24 te Hollandscheveld;

* M.M. Kamps, voor het tijdelijk plaatsen van een stacaravan op het perceel Hollandscheveldse Opgaande 49 te Hollandscheveld.

De bouwplannen liggen met ingang van 4 september 2003 gedurende twee weken voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen.

Gedurende deze termijn kunt een ieder, bij Burgemeester en Wethouders, schriftelijk uw zienswijze naar voren brengen tegen het verlenen van vrijstelling van de van toepassing zijnde bestemmingsplannen, ten behoeve van de uitvoering van deze bouwplannen.

Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 3 Wet op de Ruimtelijke Ordening

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het bestemmingsplan Pesse ten behoeve van de volgende bouwaanvraag:
* H.H. Kikkers voor het vernieuwen en uitbreiden van een carport op het perceel De Marke 47 te Pesse.

De bouwaanvraag ligt met ingang van 4 september 2003 gedurende vier weken voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze termijn kunt u schriftelijk uw zienswijze omtrent de aanvraag bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.

Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke Ordening

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 2 van de Wet op de bestemmingsplan Schoonhoven ten behoeve van de volgende bouwaanvraag:
* R. Bruins, voor het bouwen van een schuur op het perceel Rechtuit 45 te Hollandscheveld.

De bouwaanvraag ligt met ingang van 4 september 2003 gedurende vier weken voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze termijn kunt u schriftelijk uw zienswijze omtrent de aanvraag bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.