Productschap Wijn

Nieuws

De Vins de Pays houdt nationale actie

Persbericht

Den Haag, 29 augustus 2003

De Vins de Pays houdt nationale actie

De Vins de Pays (Franse streek- of landwijnen) zullen vanaf 1 september in heel Nederland een consumentenactie houden in samenwerking met Nederlandse distributeurs en slijters. De nationale actie bestaat uit een collectieve halslabelactie, een internetsite, alsmede een radio- en advertentiecampagne in de weken 36 tot en met 39 (1 tot en met 28 september).
Door de aankoop van een fles Vins de Pays met actielabel in één van de deelnemende winkels en het goed beantwoorden van een aantal vragen op de actiesite www.levedeliefde.nl, maakt de consument kans op één van de zeven romantische weekenden Parijs voor twee personen. De heen- en terugreis wordt aangeboden door Thalys en het verblijf (twee overnachtingen en een boottocht met diner op de Seine) door Frankrijk Direct.

Leve de liefde en goede wijn
De actie is onderdeel van de Europese consumentencampagne Leve de liefde en goede wijn. Deze campagne is ontwikkeld om de herkenbaarheid van de Vins de Pays te vergroten. Frankrijk produceert honderden land- of streekwijnen. Deze toegankelijke wijnen komen elk uit een bepaald gebied in Frankrijk. De productie van Franse landwijnen is onderworpen aan een specifieke regelgeving en strenge controles. Het marktaandeel Vins de Pays op de Nederlandse markt is ruim 23% (Bron: GFK Consumentenpanel).