Nieuws
De Vins de Pays houdt nationale actie
Persbericht
Den Haag, 29 augustus 2003
De Vins de Pays houdt nationale actie
De Vins de Pays (Franse streek- of landwijnen) zullen vanaf 1
september in heel Nederland een consumentenactie houden in
samenwerking met Nederlandse distributeurs en slijters. De nationale
actie bestaat uit een collectieve halslabelactie, een internetsite,
alsmede een radio- en advertentiecampagne in de weken 36 tot en met 39
(1 tot en met 28 september).
Door de aankoop van een fles Vins de Pays met actielabel in één van de
deelnemende winkels en het goed beantwoorden van een aantal vragen op
de actiesite www.levedeliefde.nl, maakt de consument kans op één van
de zeven romantische weekenden Parijs voor twee personen. De heen- en
terugreis wordt aangeboden door Thalys en het verblijf (twee
overnachtingen en een boottocht met diner op de Seine) door Frankrijk
Direct.
Leve de liefde en goede wijn
De actie is onderdeel van de Europese consumentencampagne Leve de
liefde en goede wijn. Deze campagne is ontwikkeld om de herkenbaarheid
van de Vins de Pays te vergroten. Frankrijk produceert honderden land-
of streekwijnen. Deze toegankelijke wijnen komen elk uit een bepaald
gebied in Frankrijk. De productie van Franse landwijnen is onderworpen
aan een specifieke regelgeving en strenge controles. Het marktaandeel
Vins de Pays op de Nederlandse markt is ruim 23% (Bron: GFK
Consumentenpanel).
Productschap Wijn