CENTRUM VOOR WERK EN INKOMEN
Werkgevers tevreden over dienstverlening CWI
Drieduizend werkgevers die hun vacatures in behandeling hebben gegeven bij het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI), waarderen de dienstverlening met een royale zeven. Het meest tevreden zijn werkgevers over de klantgerichtheid van CWI-medewerkers, de snelheid van werken en het nakomen van afspraken. Verbetering is nog gewenst in het tussentijds op de hoogte houden van de werkgevers en rekening houden met specifieke wensen. De meeste bedrijven geven aan bij nieuwe vacatures opnieuw een beroep te zullen doen op CWI. Bijna tachtig procent van de geënquêteerde bedrijven zal ook andere bedrijven aanbevelen bij vacatures gebruik te maken van de dienstverlening van CWI.
CWI heeft een enquête uitgezet onder bijna zevenduizend werkgevers die in mei dit jaar een of meer vacatures hebben gemeld bij een van de vestigingen van CWI. Meer dan drieduizend werkgevers hebben aan die enquête meegewerkt en met rapportcijfers aangegeven wat ze vinden van de wijze waarop die vacatures door bemiddeling van CWI zijn vervuld. Het gemiddelde totaalcijfer is een 7,1. De spreiding in de waardering van werkgevers uit verschillende sectoren is gering (industrie gemiddeld 7,0, groothandel, detailhandel en horeca gemiddeld 7,2). Ook de verschillen in waardering tussen grote en kleine bedrijven zijn klein. Het onderzoek is uitgevoerd door CWI en gevalideerd door Marktresponse.