Ingezonden persbericht

logo_bobex.gif
PERSBERICHT
25 augustus 2003

U ontdekt nieuwe markten, nieuwe markten ontdekken U!

Met deze belofte is bobex.nl op 25 augustus jl. van start gegaan. Bobex - dat staat voor "Best Of Business EXchange" - is een inkoop- en verkoopplatform waar de bij Bobex geregistreerde bedrijven en organisaties met elkaar in contact komen voor zakelijke transacties. Via internet krijgen bedrijven en organisaties op hun verzoek snel, gestructureerd en gemakkelijk offertes voor diensten en producten die men wenst in te kopen. De offertes worden elektronisch geleverd door aanbieders van deze producten en diensten.

"De formule is al drie jaar actief in België en groeit naar een enorm succes. We gaan nu de Nederlandse markt veroveren aldus Frank Thomas, die Bobex naar Nederland heeft gehaald. Het succes in België zal door Nederland overtroffen worden. Bobex is praktijkgericht en goed, zodat het succes in Nederland niet uit kan blijven. De eerste signalen hiervoor zijn al aan ons kenbaar gemaakt. We zijn gestart met 120 categorieën, waarvan de ervaring in België leert dat de belangrijkste zijn: autolease, computermateriaal, drukwerk, financiële diensten, hardware en software, kantoorbenodigdheden en promotiemateriaal,

De werkwijze van Bobex is gemakkelijk en helder:

1. de koper vult een offerte aanvraag in

2. screening op kwaliteit en volledigheid door Bobex
3. leveranciers brengen offerte uit

4. de koper ontvangt de offertes en maakt een keuze
5. levering vindt plaats
Inkopers hoeven niet meer verschillende offerteaanvragen uit te sturen. Iedere leverancier krijgt eenzelfde aanvraag en reageert met behulp van dit formulier. Zo verkrijgt de inkoper uniforme offertes en kan deze direct met elkaar vergelijken. Als leverancier heb je het gemak van offerteaanvragen die direct in je e-mailbox terechtkomen, zonder dat er ook maar één kilometer gereden wordt. Alle offerte aanvragen worden door Bobex vooraf gescreend op kwaliteit en volledigheid.

Voor de koper is dit gehele traject kosteloos. De leveranciers dienen zich eerst te registreren alvorens zij de op hen betrekking hebbende offerte aanvragen kunnen ontvangen en reageren. Bedrijven en organisaties kunnen zich nu al aanmelden via bobex.nl. De volledigheid en betrouwbaarheid van de registraties worden gecontroleerd door Bobex.

Wat bobex.nl zo uniek maakt, zijn de ondersteunende faciliteiten. Ten eerste de ruim 1.600 pagina s aan informatie die achter deze website schuil gaan. Complete aankoopgidsen wijzen kopers de weg tijdens het inkooptraject. Alle wetenswaardigheden over de inkoop van een bepaald product of dienst zijn hier te vinden. Daarnaast kennen alle 120 categorieën separaat gestructureerde inkoopformulieren met eigen branche specifieke onderdelen. Tot slot is er Bobex Advies. Bobex Advies is het ContactCenter waar inkopers en leveranciers zowel telefonisch als via de mail terecht kunnen met al hun vragen over Bobex. Vragen over het aanmelden als inkoper of leverancier dat kan, bel 073 690 22 44 en u wordt direct op weg geholpen. Ook voor vragen over het invullen van een offerte-aanvraag of reageren op een offerte, kunnen inkopers en leveranciers direct terecht bij het ContactCenter.

Bobex Advies is naast de permanente beschikbaarheid van de website 12 uur per dag bereikbaar voor bedrijven. Van maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 17.00 uur. Bobex onderscheid zich hiermee ten opzichte van veel andere bedrijven in de markt.

Voor nadere informatie en/of een afspraak voor een kennismaking met Frank Thomas kunt u contact opnemen met:

Bobex Nederland
Tel. 073 690 22 45
E-mail info@bobex.nl

of

PresCom bureau voor marketingcommunicatie
Tel. 0481 470 325
E-mail info@prescom.nl