Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Bureau Beau neemt consultancy activiteiten DQ&A over
Nieuw adviesbureau voor online marketing krijgt vliegende start door overname
Utrecht, 25 augustus 2003
DQ&A Digital Marketing Services uit Voorburg heeft haar consultancy activiteiten verkocht aan Bureau Beau. Bureau Beau is een nieuw adviesbureau op het gebied van online marketing en is gevestigd in Utrecht. De overname zorgt voor een vliegende start voor Bureau Beau. De groep jonge professionals die hierdoor ontstaat, kenmerkt zich door ruime ervaring op het gebied van interactieve media. Bureau Beau gaat zich toeleggen op strategisch advies, mediaplanning en media-inkoop. Opdrachtgevers zijn o.a. Siemens, ITM, Yourzine en BDO Accountants & Adviseurs.
Joost Broeren, directeur eigenaar van Bureau Beau, is zeer verheugd met de overname: De werkwijze van de DQ&A consultants sluit naadloos aan bij het businessplan van Bureau Beau: heldere en praktische adviezen over het inzetten van interactieve media als effectief marketinginstrument. Door hun uitstekende staat van dienst wist DQ&A de afgelopen jaren grote namen aan zich te binden. Ik ben heel trots dat we met zulke referenties kunnen starten .
Enkele jaren geleden was Joost Broeren verantwoordelijk voor de opening van het Benelux kantoor van AltaVista. Als zelfstandig projectmanager vervulde hij daarna opdrachten bij ondermeer newmonday.com, Microsoft, de Universiteit Leiden en de Gemeente Amsterdam. Joost is gespecialiseerd in Business Development in de interactieve media branche.
Over de trends in de markt zegt hij: Nu onder druk van de economische teruggang de marketingbudgetten zijn geslonken, zoeken vele bedrijven en instellingen naar efficiëntere manieren om hun doelgroep te bereiken. Internet, e-mail en SMS worden daarom overwogen. Voor een juiste toepassing ervan wil men echter graag gebruikmaken van de ervaring en deskundigheid van professionals. And that s where we come in .
DQ&A gaat verder met de uitbouw van hun Facility Centre. Dit Facility Centre verzorgt in opdracht van website-exploitanten het inboeken, monitoren en optimaliseren van digitale advertentie campagnes. Ondermeer MSN en Planet Internet hebben hun advertentiemanagement uitbesteed aan DQ&A.
Ingezonden persbericht