Rabobank start offensief met nieuw jongerenconcept
Rabobank Nederland, 22/08/2003 09:28
---
Rabobank Groep lanceert vandaag (22 augustus) een nieuw platform voor
jongeren; Rabo YoungDynamic. Alle jongeren tussen 12 en 18 jaar die
een rekening hebben bij de Rabobank (45% van alle jongeren in
Nederland ), krijgen toegang tot dit platform. Rabo YoungDynamic is
een interactief programma voor en over geldzaken. Via een magazine en
een eigen website krijgen jongeren informatie, advies, tips en 'fun'
op het gebied van geld verdienen, geld beheren en geld uitgeven. Op
deze manier verdiept en verbreedt de Rabobank haar relatie met
jongeren.
"Je kunt jongeren alleen aanspreken als je inhaakt op hun
belevingswereld, ze als volwassenen benadert én toegevoegde waarde
biedt", aldus Yvonne van Esch Marketing Manager Kids & Jongeren bij de
Rabobank. "Binnen dit nieuwe multimediale, interactieve concept voor
en vooral dóór jongeren is niet alleen een rol weggelegd voor de
Rabobank als financiële expert, maar ook voor de jongeren zelf. Zo
kunnen jongeren zich op de site aanmelden bij Rabo Xperience voor het
meedenken en meewerken aan de website. Deel uitmaken van het
redactieteam voor het magazine, zich opgeven voor het schrijven van
een column en zich aanmelden voor brainstormsessies interviews of
bedrijfsbezoeken. Rabo YoungDynamic bestaat o.a. uit een internetsite,
E-mail nieuwsbrief, tweemaal per jaar een magazine (oplage 500.000) en
bijsluiters bij het rekeningafschrift.
De site www.raboyoungdynamic.nl voorziet jongeren van (financieel)
advies en tips over onderwerpen die zij belangrijk vinden: de (eerste)
vakantie, scooter, rijbewijs, studeren en op kamers gaan. Ook krijgen
de Rabo Jongeren Rekeninghouders speciale aanbiedingen en kunnen ze
zelfstandig internetbankieren, de Rabofoon of Rabox aanvragen en zich
aanmelden voor de e-mailnieuwsbrief 'E-zine'. Tenslotte krijgen ze
tips en aanbiedingen over bijbaantjes en informatie over zakgeld en
kleedgeld.
"Het concept is voor en door jongeren ontwikkeld.", volgens Van Esch.
Daarnaast zijn de jongeren ook actief betrokken bij de ontwikkeling
van producten en diensten, zeker op mobiel gebied. "Een van de ideeën
die hieruit voortkwam had betrekking op de Rabo Alerts: een
sms-bericht met niet alleen je saldo-informatie maar ook een
persoonlijk te kiezen signaal. De jongeren vroegen zich af waarom je
de tekst van het sms-bericht dat je krijgt niet zelf zou kunnen
instellen met bijvoorbeeld: 'blut, loser of shopping time!'."
Door jongeren actief te betrekken en ze ervaringen met elkaar uit te
laten wisselen blijft de Rabobank continue interactie zoeken om samen
het concept aan te scherpen.