Samsung

Samsung wordt global partner van Internationale Hockey Federatie Sport speelt belangrijke rol in filosofie Samsung 17 Aug 2003

Delft, 17 augustus 2003 Samsung tekende vandaag 17 augustus tijdens het Rabobank Champions Trophy toernooi in Amsterdam een sponsorovereenkomst met de Internationale Hockey Federatie (FIH). Namens Samsung plaatste DongHuyn Kim, President van Samsung Electronics Benelux, zijn handtekening onder een overeenkomst, waarmee Samsung de derde wereldwijde partner van de FIH wordt. Over de hele wereld zijn 115 nationale hockeybonden lid van de FIH, die de verantwoordelijkheid draagt voor de beleids- en organisatorische aspecten van het mondiale hockey. Samsung heeft zich tot en met het World Cup-toernooi in 2006 verbonden aan de FIH. Global partners van de FIH ondersteunen met hun sponsoring de organisatie van internationale hockeytoernooien en de ontwikkeling en promotie van de hockeysport in de wereld.

Namens de Internationale Hockey Federatie verklaarde voorzitter Els van Breda het toetreden van Samsung tot de twee al bestaande global partners (BDO International en Rabobank) te beschouwen als een belangrijke impuls voor de wereldwijde hockeysport. Zij verwees verder naar het hoofdsponsorschap van Samsung van het Internationaal Olympisch Comité ter illustratie van het groeiende belang van hockey als Olympische sport. Hockey is uitgegroeid tot tweede meest populaire sport ter wereld.
Samsung Electronics Benelux President DongHuyn Kim wees in zijn toelichting op de rol van sport om wereldwijd mensen nader tot elkaar te brengen, ongeacht hun leeftijd, afkomst of geslacht. Sport bevordert volgens Samsung de samenwerking tussen individuen, bedrijven en naties. Hij sprak de hoop uit dat de sponsorovereenkomst met de FIH zowel de hockeysport als het merk Samsung impulsen voor verdere groei zal geven. Onlangs werd Samsung voor het tweede jaar op rij door het wereldwijd gerenommeerde merkenbureau Interbrand uitgeroepen tot snelst groeiend merk. Samsung is opgeklommen naar de 25ste plaats op de Global Brand Scoreboard van BusinessWeek/Interbrand.

De huidige drie global partners, waaraan mogelijkerwijs nog een vierde wordt toegevoegd, verkrijgen gezamenlijk de titel- en merkrechten van alle internationale hockeytoernooien tot en met 2006. Samsung is behalve global partner van de FIH en Worldwide Partner van het Internationaal Olympisch Comité ook sponsor van de Nations Cup (Samsung Super League), Asian Games en het LPGA Samsung World Championship golf.

Samsung Electronics
Samsung Electronics is met 75.000 medewerkers en 89 kantoren gevestigd in 47 landen. De onderneming behaalde in het eerste halfjaar van 2003 een omzet van 14,7 miljard en in 2002 een totale omzet van 32,6 miljard.
Wereldwijd is Samsung toonaangevend in geheugenchips, telecommunicatie en digitale convergentietechnologie. De Koreaanse onderneming is de grootste fabrikant van geavanceerde geheugenchips, TFT-LCD schermen, CDMA mobiele telefoons en videorecorders. Samsung Electronics bestaat uit vier business units: Digital Media Network, Device Solution Network, Telecommunication Network en Digital Appliance Network Business.
In de Benelux verkoopt Samsung Electronics PC-randapparatuur, telecomproducten, consumentenelektronica en huishoudelijke apparaten. Het bedrijf heeft vestigingen in Delft en Wommelgem. In totaal werken circa 100 mensen bij Samsung Electronics Benelux. Voor meer informatie over Samsung: www.samsung.nl.