ABN-AMRO
ABN AMRO opent landelijk servicenummer voor geld- en sealbagautomaten
Vandaag opent ABN AMRO een speciaal servicenummer (0900-9247) voor vragen of klachten over haar geld- en sealbagautomaten. Klanten kunnen het nummer bellen voor zaken als een ingeslikte pas, storingen, bevuiling, vandalisme of criminaliteit. Alle geld- en sealbagautomaten zullen worden uitgerust met het telefoonnummer en iedere automaat krijgt een uniek identificatienummer, waarmee een snelle verwerking van de klacht is gegarandeerd. ABN AMRO wil hiermee haar dienstverlening verder verbeteren.
Harry Schoon, directeur betaalproducten ABN AMRO, 'Klanten kunnen nu zeven dagen per week en 24 uur per dag contact hebben met een medewerker van de bank als men problemen ondervindt bij het gebruik van de geld- of sealbagautomaten. Hoewel meer dan 99% van alle transacties vlekkeloos verloopt, denken we met de introductie van dit nummer toch in een behoefte te voorzien. We hopen bovendien dat het telefoonnummer een bijdrage levert aan de bestrijding van vandalisme en criminaliteit'.
Over het land verspreid heeft ABN AMRO 1433 geldautomaten (op een totaal van 8000 in Nederland) en 800 sealbagautomaten. Voor het opnemen van contant geld wordt in meer dan 95% van de gevallen gebruik gemaakt van de geldautomaat (ca. 10 miljoen transacties per maand). Afstorten van zakelijk kasgeld gaat in ruim 60% van de gevallen via de sealbagautomaat.
Voor bellen van het servicenummer wordt het lokale tarief in rekening gebracht.
18 aug 03 16:18