RABOBANK NEDERLAND

Rabobank lanceert oranje offensief

Nieuwe campagne ondersteunt Nationale Hockeyploegen


Zondag 10 augustus is de Rabobank met haar grootscheepse hockey campagne gestart. Deze campagne ondersteunt de nationale teams die aan de Champions Trophy en de 4 Nations Cup deelnemen in het Wagener stadion te Amsterdam tussen 16 en 24 augustus. Tijdens de publiciteitscampagne staat het 'oranjegevoel' centraal. Het gevoel dat we vooral kennen van het voetbal en het schaatsen. De Rabobank wil hiermee haar bijdrage aan de hockeysport meer bekendheid geven en haar maatschappelijke betrokkenheid op dit gebied explicieter maken.

In de commercial en de advertenties wordt het 'Oranjegevoel' op een ludieke manier getransformeerd naar het hockey. Met beelden van winnende nationale hockeyteams tussen juichende en feestende mensenmassa's die het oranjegevoel op geheel eigen wijze invullen: met opblaashockeysticks, hockeydiademen en spandoeken. Zelfs de intocht van het EK voetbalteam in 1988 met een boot in de Amsterdamse grachten is door de nationale hockeyteams nog eens 'dunnetjes' over gedaan. De hockeyhype is zelfs zo groot dat snackbars speciale hockeysnacks serveren ('de snackstick') en een landelijk dagblad zich afvraagt of hockey de nieuwe nationale volksport is (na voetbal).

Sponsoring van de KNHB draagt op verschillende manieren bij aan de positionering van de Rabobank. 'De doelstellingen van de KNHB passen goed bij de missie van de Rabobank: 'ambities helpen realiseren'. En bij haar merkwaarden: inlevend, gedreven, uitdagend en vernieuwend', aldus de heer Van Slingelandt lid van de raad van bestuur van Rabobank Nederland. 'Bovendien is er de associatie met topsport: de nationale hockeyteams presteren al een aantal jaren bijzonder goed. Het ondersteunen van potentiële winnaars past in het marktleiderschaps-mentaliteit van de Rabobank. Door deze sponsoractiviteit brengt de Rabobank op een sympathieke manier haar dienstverlening bij de hockeyleden en verenigingen - belangrijke doelgroepen van onze bank - onder de aandacht.'

De KNHB wordt sinds 1995 gesponsord door de Rabobank, onder andere op de volgende manieren: Gastheer van het jaarlijkse Landelijke Hockey Congres bij Rabobank Nederland in Utrecht, ter beschikking stellen van de Rabobank Hockey Bonus t.w. E 5.000,- inzake
accommodatiefinancieringen, hoofdsponsorschap van het jaarlijks internationaal topevenement in Nederland en de Rabobank Competitie, de hoogste afdeling van de KNHB, en shirtsponsor van de nationale hockeyteams.

Tenslotte komt de Rabobank tijdens de Champions Trophy met een apart Hockey Beursspel. Het beursspel is een on-line aandelenmarkt, waarin gehandeld wordt in aandelen van hockey teams. Deelname is gratis, alle informatie hierover kunt u vinden op de Rabobank Hockey Site (www.rabobank.nl), een virtueel ontmoetingspunt voor hockeyfans.

Door langdurig samen te werken worden wederzijdse ervaringen en expertise uitgewisseld. Daarom is de Rabobank hoofdsponsor van het KNHB. Maar vooral ook omdat de Rabobank fan van hockey is.


---


---

Paul van den Berg, Perswoordvoering Rabobank Nederland (030) 216 28 32 / 06 22 45 60 73, p.w.h.berg@rn.rabobank.nl


---

De Rabobank en sponsoring
In de optiek van de Rabobank is sponsoring meer dan geld verschaffen in ruil voor naamsbekendheid. De Rabobank ziet sponsoring vooral als een partnership, die beide partijen tot voordeel moet strekken. Onlosmakelijk verbonden aan de Rabobank sponsoringfilosofie zijn:
- een hechte samenwerking

- uitwisseling van ideeën en ervaringen
- het inbrengen van expertise uit de eigen organisatie
- het inbrengen van middelen uit de eigen organisatie.

Kern van het sponsorbeleid
De Rabobank sponsort landelijk drie grote sporten: hockey, wielrennen en paardensport. Verder werkt de Rabobank al vele jaren samen met de Stichting Museumjaarkaart en is vanaf 2003 een vijfjarig partnership aangegaan met het Van Gogh Museum in Amsterdam. Naast de hierboven genoemde grote, meest in het oog springende projecten steunt de Groep met name innovatieve activiteiten en projecten, die tot doel hebben bij te dragen aan een duurzame ontwikkeling van welvaart en welzijn.

11 aug 03 14:21