PERSBERICHT - 2003-08-05
Koks van wereldformaat bijeen in Zuid-Afrika
's Werelds beste chef koks uit 29 landen komen van 16 tot en met 23 augustus bij elkaar in Zuid-Afrika om deel te nemen aan de Tiger Brands World Cooks Tour for Hunger 2003. Deze tour is georganiseerd in het kader van het 75-jarig bestaan van de Wereld Organisatie voor Koks.
Dit evenement wordt gesponsored door Tiger Brands, Imperial Chauffeur Drive, SAA, Southern Sun Hotels, Sandton Convention Centre en Santon City.
In 1993 werd deze tour voor de eerste maal in Zuid-Afrika gehouden en is bedoeld om geld in te zamelen voor twee grote projecten in Zuid-Afrika. Een hiervan is Heartbeat, een organisatie die meer dan 5.000 wezen en verwaarloosde kinderen bereikt in de provincies Gauteng, Limpopo en Free State en ervoor zorgt dat deze kinderen kleding en eten krijgen. Het andere project is het African Chirldrens Feeding Scheme. Dit is een organisatie die dagelijks de honger in de provincie probeert te voorkomen door voedsel uit te delen.
Tijdens de tour van dit jaar zullen er op diverse punten kookdemonstraties gegeven worden en vindt er een groots opgezet kinderfeest plaats in Sandton Convention Centre. De internationale koks zullen in verschillende locaties in Zuid-Afrika gaan koken om zo aandacht te vestigen op het honger probleem in Zuid-Afrika.
Zo gaan onder meer 30 teams, bestaande uit twee koks, de hele week in Sandton makkelijke, snelle maaltijden koken met Tiger Brands producten.
Ook op Canal Walk in Kaapstad geven er 10 teams live kookdemonstraties voor het publiek. De week wordt afgesloten met een groot liefdadigheids gala diner.