BMG NEDERLAND
Onbekend nummer Elvis Presley gevonden!
EMBARGO TOT 15 AUGUSTUS 17:00 2003
Nieuw ontdekte nummer ' I'm A Roustabout' wordt toegevoegd aan release 'Elvis 2nd To None' van BMG/RCA Records, te verschijnen op
---
Oktober.
New York, NY (15 Augustus 2003) - Bijna 26 jaar na de dood van Elvis Presley heeft BMG/RCA, zijn langdurige muzikale thuisbasis, een tot nu toe onbekend nummer ontdekt: 'I'm A Roustabout'. Deze ontdekking zonder weerga zal worden toegevoegd aan 'Elvis Second 2nd To None' van BMG/RCA, dat op 6 oktober zal verschijnen.
'I'm A Roustabout' was eigenlijk geschreven voor de film 'Roustabout' (1964) door Winfield Scott en Otis Blackwell, die lang met Elvis hebben samengewerkt, maar het is nooit gebruikt. Voor de film en het nummer-1-album werd een heel ander nummer gebruikt, dat geschreven was door het team Giant/Baum/Kaye. Na een terloopse opmerking van Winfield Scott aan een journalist in New Jersey in 2003 begon de speurtocht naar het verdwenen nummer. Toen dezelfde journalist Ernst Mikael Jorgensen interviewde, de producer en researcher van BMG/RCA, noemde hij dat hij gesproken had met een songschrijver die een onbekend Elvis-nummer had. Zodra de journalist Winfields naam noemde, wist Jorgensen meteen dat hij het had over 'Roustabout', dat oorspronkelijk was afgewezen door filmproducer Hal Wallis en dat lang verdwenen was. Winfield Scott had de originele opname ontdekt in de kelder van zijn huis in New Jersey en liet het dolblij over de telefoon horen aan Jorgensen. Hij stond de opname vervolgens af aan BMG/RCA.
BMG/RCA zal 'I'm A Roustabout' toevoegen aan 'Elvis 2nd To None', de langverwachte nieuwe release van Presley. 'Elvis 2nd To None' is een compilatie van nummer-1-singles, favorieten van fans en mijlpalen uit de carrière van Elvis die een breed scala van zijn talenten beslaat en die meerdere muzikale genres omvat, waaronder R & B, rock-'n-roll, rockabilly, pop, country en dance. Op het album ook een remix van 'Rubberneckin', geproduceerd door DJ Paul Oakenfold - een van de meest gewaardeerde remixers in de muziekgeschiedenis. Het is gemixt en gemasterd vanaf de originele master tapes voor een optimale geluidskwaliteit.
'I'm A Roustabout' is een vrolijk up-tempo nummer in Rhythm & Blues-stijl. Het heeft de frisheid van een hitsingle uit 1964 en is ook nu nog een fantastisch nummer. Doordat 'I'm A Roustabout' nu verschijnt op 'Elvis 2nd To None', krijgt het eindelijk de kans om de hit te worden die het in 1964 al had kunnen zijn.
''I'm A Roustabout' is echt een van de opzienbarendste ontdekkingen in de moderne muziekgeschiedenis', zegt Joe DiMuro, Executive Vice President van BMG Strategic Marketing Group. 'Van een artiest van het kaliber van Elvis vinden we bijna nooit meer materiaal dat nog nooit is uitgebracht. Een heel nummer is nog unieker. We zijn blij dat we door 'Elvis 2nd To None' deze vondst kunnen delen met muziekliefhebbers wereldwijd.' Winfield Scott: 'Ik ben ontzettend dankbaar dat het nummer nu alsnog verschijnt. Ik hoop dat het Elvis-fans evenveel plezier bezorgt als Otis en mij toen we het net geschreven hadden. Geniet ervan!'
'Elvis 2nd To None' is het vervolg op 'Elvis 30 -1 Hits', de zeer succesvolle release uit 2002 die in 26 landen over de hele wereld de nummer-1-positie bereikte, inclusief de Verenigde Staten waar het drie weken de hitlijsten aanvoerde. Wereldwijd werden meer dan negen miljoen albums verkocht, waarvan 3,5 miljoen in de VS. Onder de hits was de remix van 'A Little Less Conversation' door DJ JXL die de nummer-1-positie haalde in 26 landen, waaronder de VS en Groot-Brittannië. Daardoor nam Elvis de koppositie over van The Beatles in het klassement van de meeste nummer-1-hits.
Kijk voor meer informatie over 'Elvis 2nd To None' of Elvis Presley op www.elvissecondtonone.com.
BMG is de muzikale tak van Bertelsmann AG, een van 's werelds leidende mediabedrijven. BMG bezit in 41 landen meer dan 200 muzieklabels, waaronder Ariola, Arista Records, J Records, Jive Records, BMG Heritage, RCA Records en RCA Label Group - Nashville. BMG Strategic Marketing Group is een nieuwe, volledig geïntegreerde organisatie voor de VS die BMG Heritage, BMG Special Products, Strategic Marketing en Direct Response TV samenvoegt, inclusief Business Affairs, Finance en Music Licensing. Deze combinatie van BMG Strategic Marketing Group biedt een enorm voordeel aan BMG door een betere coördinatie van verschillende teams en business units die zich bezighouden met verschillende producten binnen verschillende labels.
15 aug 03 17:00